ZAC 16 juni

AndreK

MF'er
4 apr 2003
130
0
Bovenkarpsel
Vandaag de eerste keer met de ZAC in de S0 meegereden.
Eerst vrije training. Daarna tijdtraining en 2 manches.
Erg leuk. Met de nodige voorzichtigheid gereden omdat ik met de motor ook weer naar huis wilde rijden zonder de helft van de onderdelen in een grindbak achter te moeten laten.
Ging allemaal niet onaardig. Als 12e de tijdtraining gereden.
In de eerste mance werd ik 9e en in de 2e 11e. Band was wat heet geworden waardoor ik wat meer ging glijden. Tijden waren respectievelijk 1:22,579;
1:21,319 en in de laatse manche 1:21,960. Beetje jammer dat het op een doordeweekse dag is...........Kost veel vrije tijd zo.
Op Zolder (volgende keer) rij ik daarom ook niet mee. Daarna op Assen en dan probeer ik wel mee te doen.

In de Tarzan ging ik op een gegeven moment bij iemand buitenom die op vermogen op het lange eind me voorbij was gestoken. Die drukte me langzaam richting de grintbak dus ik een beetje (veel) gas erbij en nog meer op 1 oor. Gevolg was wel dat ik eerst mijn stepje langzaam omhoog voelde komen en vervolgens met mijn cylinder aan het asfalt kwam (zie bijgesloten foto)
Moet ook niet gekker worden ;-)

Bijlage: blok2.jpg
 
Zow oppassen hoor!!
Stepje veert mee maar als je uitlaat of cilinder aan de grond komt wordt vaak je achterwiel opgeligt en dat wil je denk niet meemaken.
Ik heb het ook met m'n steppies gehad en dan ben je niet blij :(
 
Dat wil ik zeker niet. Ik had bij mijn beemer echter het idee dat mijn voorwiel lichter werd. Niet achter. Altijd al eigewijze fietsen geweest :]
 
Plaatje:
full


Komt denk ik omdat je cylinderkop wat verder naar voren zit als je uitlaat. ;)
 
na 2 natte ZACS zou dit dan eindelijk een compleet droge ZAC worden voor mij... mn eerste....

omdat ik de vorige ZAC in de S0 was gestart en had gewonnen vond ik dat ik wel toe was aan de S1 ...dat had 2 redenen......ik wil snellere rondetijden en dat gaat alleen als je met snellere rijders in de baan bent waar je je aan op kunt trekken da's punt 1 het andere punt is dat de S0 echt voor de opstappers is en dat de snelheidsverschillen eigenlijk absurd zijn wat de veiligheid niet ten goede komt..

vrije training
maar goed ik schreef me in bij de S1 en mocht meteen om 9.00 uur mijn vrije training rijden...eerst weer ff wennen aan de baan en daarna knalluh :P .....van te voren dacht ik dat ik vandaag zo ongeveer de rode lantaarn zou gaan dragen maar na een paar rondjes viel me het tempo van de S1 erg mee en haalde al vlot wat racers in.......al met al 1.18 gereden tijdens die training en dat viel me niet mee......

Tijd training

Voor de kwalificatie raakte ik in gesprek met Erik een RSV mille rijder die ook in de S1 reed...hij zei dat hij in de 1.16 had gereden de vorige keer (laat dat nu net mijn streeftijd zijn voor deze mooie dag) dus dacht toen bij mezelf als ik hem tegenkom moest ik maar proberen te volgen....

na 2 rondjes mn banden warm te hebben gereden wou ik gaan aanzetten voor een goede tijd maar zag 400 M voor me echt een treintje van rijders en dacht toen bij mezelf nog maar even wachten dan met aanzetten en een groot gat laten vallen...... tot "de" mille rijder eraan kwam op het rechte eind en ik besloot hem te gaan volgen..misschien dat hij me die gewenste 1.16 kon brengen.....nou die 1.16 duurde niet lang want al na 2 rondjes zag ik een 1.16 op mn laptimer verschijnen :) de rest van de sessie achter hem aan blijven gaan inhalen kon ik hem niet maar volgen ging prima en ik besloot de sessie met een beste tijd van 1.16.000 yeeeeeeaaaaaaaahhhhhhh god wat was ik trots op mezelf en had bovendien voor mezelf een 2e startplek gereserveerd achter die mille die 1.15.8 had gereden........

eerste manche

na 1 opwarmronde moesten we ons opstellen voor de start ik zag wederom kansen om als eerste de tarzan in te gaan....had geen idee of die mille snel kon starten maar dat zou ik zo wel gaan zien ;) .......GROEN..volgas weg en bah bah bah die mille kon wel snel starten ik sloot als 2e aan bij de tarzan en kon hem de eerste ronde prima volgen..ik zat lekker in mn vel en was tot op het bot gemotiveerd om het hem moeilijk te gaan maken....eerste keer langs start/finish..ik remde naar hem toe en zag dat ie wat moeite had met de tarzan bij het uitkomen wou ik hem binnendoor steken maar had hem @#$@@$$#$##$ in de 3e versnelling staan ......mijn kans komt nog wel dacht ik bij mezelf....precies een ronde later had ie het weer moeilijk en kwam ik hem binnendoor voorbij...nu volgas en gaan met dat ding....na een rondje of 5 keek ik voor het eerst om en zag hem niet meer (de rest ook niet) maar goed dan ga je toch twijfelen aan jezelf dus de ronde erna nog maar een keer kijken....maar had het goed gezien ik was los...ik reed rondes van 1.15.2 en reed als in een roes....... op het moment dat de finisch vlag viel ging ik uit pure euforie rechtop zitten en stak mn linkerhand fier omhoog |( dat doe ik dus noooooit meer flikkerde bijna van mn motor door de rijwind.....

Ik had de snelste race ronde gezet 1.14.9 8-) met 8 seconden voorsprong op nr 2 de mille

mijn dag kon al niet meer stuk...

27192


2e manche

ik mocht nu dus vanaf pole vertrekken maar of dat nou echt voordeel zou geven betwijfelde ik want die mille stond nu dus aan de binnenkant van de tarzan.....

GROEN..volgas en weer de verdomde mille voor me..ik remde hem eruit en ging hem buitenom in de tarzan voorbij ...althans dat dacht ik want bij het uitkomen van de bocht knalde ie langs me en lag ik dus toch 2e....in de 2e ronde vielen er 2 rijders waardoor er een witte vlag werd gezwaaid (60 km/h op het circuit rijden) deze situatie duurde een aantal ronden tot het moment dat wij het rechte stuk opdraaiden en ik goed keek naar de vlagpost bij start/finish maar daar werd nog met wit gezwaaid dus zette ik hem in zn 4 en tufte vrolijk verder...tot ik in een ooghoek die Kluin als een gestoorde opeens die groene vlag zie wapperen (terwijl de witte ook nog werd gezwaaid) #@#@#@##@^%%@@@!! :(
ik zie de mille wegrijden van me en wordt tot overmaat van ramp ook nog eens ingehaald door een man of 4........ woest was ik wat flikte die mischa me nou .....bij het aanremmen van de tarzan remde ik pas op het moment dat ik magere hein al zag wuiven...en pakte er 3 tijdens het uitremmen....3e.....uitkomen van de tarzan pakte ik nr.2 dus nu had ik weer die ellendige mille voor me...wat volgde was een echt fantastische strijd tussen de mille en mossel .....ik heb hem denk ik 3a4 keer ingehaald en hij mij ook .......het ging wel erg sportief en ik was toch wel ernstig aan het genieten....ik had een keer de kans om weg te rijden maar bij het remmen voor de nissan schoot ie tussen de versnellingen en verloor ik denk ik 2sec en hoorde ik die dreunen van de mille alweer in mn oren...hij haalde mij nog een laatste maal in en ik was niet meer in staat hem bij te halen...ik wou nog een laatste poging doen in de 2 laatste bochten maar werd toen opgehouden door achterblijvers waar de mille het net wel redde..........de vlag viel en ik eindigde als 2e....op 1 sec....

mijn snelste race ronde was dacht ik 1.15.5.....

27197


dacht toen nog dat ik overall eerste zou worden omdat ik hem in de eerste race op 8 seconden had gereden enh ij mij in de 2e race op 1 seconde....maar helaas helaas geen eerste plek voor mij....in de ZAC worden in de 2e manche dubbele punten toegekend aan de rijders en dus had de mille net 1 puntje meer als ik ........

de reden van deze telling snap ik niet want zelf vond ik wel dat ik de eerste prijs zou moeten krijgen O-) :P ( en mn meissie ook !!!!!! ;) )

Toch echt genoten van de 2e race :} en het driftwerk van de mille



Dus al met al kan ik weer terugkijken op een geweldige race dag waarin ik mn debuut in de S1 maakte..met een eerste en een tweede plaats en een snelste race ronde van 1.14.9 (van de s1 dan)



alleen is de grondspeling nu wel een serieus probleem :( daar ga ik morgen eens over nadenken.....


mossels



(al met al een heel verslag)
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan Mossel,waren mijn bandjes nog goed?
Rare regels idd,weet je gelijk waarom ik niet meer kom.
Wie heeft de S3 gewonnen?
 
Gaaf man! Het begint mij ook steeds meer te jeuken ... ga toch serieus kijken of ik me deze winter een racer aan kan schaffen. Afgelopen winter heb ik voor de Duc gekozen, anders had ik er al één gehad.
 
Dacht vandaag weinig interessnt videomateriaal te hebben omdat camera en statief pas laat aanwezig waren, maar dankzij cameraman Smaling heb ik toch unieke beelden vanuit Tarzanboven en BosUit, dus ik doe mijn best.
Ben immers sommige ZAC-vrienden nog wat verschuldigd na de steun tijdens mijn benzineloze ochtendwandeling ...

Uitslagen volgen morgenavond, ook die van de Endurance van vorige week.
 
GROEN..volgas en weer de verdomde mille voor me..ik remde hem eruit en ging hem buitenom in de tarzan voorbij ...althans dat dacht ik want bij het uitkomen van de bocht knalde ie langs me en lag ik dus toch 2e....in de 2e ronde vielen er 2 rijders waardoor er een witte vlag werd gezwaaid (60 km/h op het circuit rijden) deze situatie duurde een aantal ronden tot het moment dat wij het rechte stuk opdraaiden en ik goed keek naar de vlagpost bij start/finish maar daar werd nog met wit gezwaaid dus zette ik hem in zn 4 en tufte vrolijk verder...tot ik in een ooghoek die Kluin als een gestoorde opeens die groene vlag zie wapperen (terwijl de witte ook nog werd gezwaaid) #@#@#@##@^%%@@@!! :(

Dat met die wisseling van witte naar groene vlag ging inderdaad niet netjes. Ik stond ook bij start/finish en kreeg ook het idee dat veel mensen hierdoor zijn benadeeld.
 
En niet zo'n klein beetje ook gotverdegotver... ,dacht toch echt dat we 60 km/u moesten rijden met de witte vlag??? volgende keer iets sportiever graag ,dank U.
Dat met die wisseling van witte naar groene vlag ging inderdaad niet netjes. Ik stond ook bij start/finish en kreeg ook het idee dat veel mensen hierdoor zijn benadeeld.
 
Dat met die wisseling van witte naar groene vlag ging inderdaad niet netjes.
Klopt, kwam omdat naast de paarse ook de groene vlaggen niet aanwezig waren, er was is maar 1; alleen op start/finish. Baan werd vrijgegeven toen veld rechte stuk opkwam en keus was toen meteen vrij te geven of nog een ronde te wachten ...

Volgens mij kwam het wel goed met die benadeelden.
 
ik voorspel elduco een grote toekomst !!!!!! die rijd dit jaar nog wel 1.09

Dank je Mossel voor het vertrouwen :} maar 1:09 is echt nog heeeeel ver weg hoor .
vond dit al heel wat, eerst maar eens proberen of er een 12 van de 13 te maken is .
En trouwens het circus gaat nu naar Zolder en Assen dus Zandvoort duurt een jaartje .
Jij stond met mijn maatje Wilco op post 19 toch ?
 
vlaggen waren ergens achter slot en grendel , en niemand kon er bij ,maar of dat nu zo'n ramp is ...... Oké krijgt niet de schoonheidsprijs maar ik neem aan dat zoiets in de toekomst niet meer voor komt . er zijn trouwens wel nieuwe vlaggen besteld volgens de wedstrijdleider
 
Op maandag 16 juni 2003 23:59 schreef elduco het volgende:Jij stond met mijn maatje Wilco op post 19 toch ?

yup...nog een hele harde crash gezien ook.......

leuke gozer die wilco (hij hield me alleen wel op in de laatste ronde :) ) maar ja ........

en je hebt gelijk we rijden dit jaar niet meer op zandvoort maar we gaan 1x naar zolder en 3x naar assen......anyway dan rij je het volgend jaar maar :P

 
Laatst bewerkt:
yup...nog een hele harde crash gezien ook.......

leuke gozer die wilco (hij hield me alleen wel op in de laatste ronde :) ) maar ja ........

en je hebt gelijk we rijden dit jaar niet meer op zandvoort maar we gaan 1x naar zolder en 3x naar assen......anyway dan rij je het volgend jaar maar :P
he mossel, schitterende tijden!!! kon zelf gisteren niet naar Zandvoort komen, had nl. mijn keuze voor Assen al gemaakt.
Succes in de S2 ;)
ps.er is toch nog een Endurance in September op Zandvoort??
 
Laatst bewerkt:
he mossel, schitterende tijden!!! kon zelf gisteren niet naar Zandvoort komen, had nl. mijn keuze voor Assen al gemaakt.
Succes in de S2 ;)
ps.er is toch nog een Endurance in September op Zandvoort??
Op dinsdag 17 juni 2003 09:31 schreef pat r1 het volgende:
Aha Mossel komt eraan, zei het toch ;) goed gereden man, zie je op Assen in de S2.
En succes op Zolder }) .

mossel blijft nog ff in de S1 !!!!!
met mijn PR van assen/zolder hoor ik eigenlijk in de S0 trouwens :P

en pietje je hebt gelijk er komt nog een endurance....gaan we wel ff knallen he *D


ik ga nu eerst iets aan de grondspeling doen want ik reed mn demper aan de grond en da's link........ heb in de 2e manche geprobeerd nog iets meer te hangen maar toen kon ik niet de lijnen rijden die ik wou rijden..

ik wil alleen niet mn achterkant nog hoger zetten want over de wegligging ben ik nu zeer te spreken....zit te denken om de demper hoger te hangen maar moet nog wel ff checken of dat kan of hebben jullie een suggestie
 
Leuk verslag Mossel. Zou je eigenlijk op een website moeten zetten :)
In de 2e manche zag ik je pas op de finish lijn. Toen zat je voor de eerste keer naast me.

CU in Zolder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan