ZAC 27 juni GP Zandvoort

Ik denk dat Martin die hier niet zal tonen,je hoort het...praat er verder maar over op Assen maar niet hier! mmmm ik ruik een doofpot :X

Vriend, heeft niets met doofpot te maken maar met zorgvuldige bericht geving. |(
Zodra ik je weer tegenkom, ik doe nog een paar cup wedstrijden, leg ik je het wel uit.
 
Leuk filmpie man!!!

Niels Feller op de rug gezien in dat plaatje trouwes :}
 
Geweldig filmpje weer!!

Ik kan nu wel zien dat ik te laat weg was met de start.... (of te voorzichtig)
maarja, eerste wedstrijd op GP baan, kan alleen maar leren.
Suz jong was goed trouwens!
 
was een mooie dag afgezien van de ongelukken,heb redelijk wat foto,s genomen de 1 mooier dan de andere maar het gaat staads beter :)

zal morgen een stel posten hier al vast 1



Heb je ook nog foto's van nr. 106, voordat mijn versnellingsbak het begaf :( tijdens de opwarmronde van de 1e race...
 
Vriend, heeft niets met doofpot te maken maar met zorgvuldige bericht geving. |(
Zodra ik je weer tegenkom, ik doe nog een paar cup wedstrijden, leg ik je het wel uit.
Oooo Oooo poppen aan het dansen?Vriend.
En toch vind ik het raar,je mag wel via het forum positief schrijven,maar zodra het tegenzit...........moet je je kop houden of op het matje komen,zoals ik.
Met doofpot bedoel ik,dat het onwaarschijnlijk is dat jullie of Mischa zelf hier zal vertellen als het slecht is afgelopen met de rijder.
Ik moet nog steeds een datum prikken met Huub en Ria,maar ik heb nu 3 weekjes vrij om wat zaken te regelen na een overlijden '( en de races voor te bereiden,daarna zit ik op groot werk,dus of het ervan komt....?
Enne..je kent me toch,ik gooi nu eenmaal graag met olie...en toch wil ik dat alles goed komt.
 
Geweldig filmpje weer!!

Ik kan nu wel zien dat ik te laat weg was met de start.... (of te voorzichtig)
maarja, eerste wedstrijd op GP baan, kan alleen maar leren.
Suz jong was goed trouwens!

Je ging hard zat schuimpie..... |(
Maar ....heb nog wel een mooie foto van ons 2 op mijn site staan, toen je nog achter me zat :)

Filmpje is :9~
 
Laatst bewerkt:
Geweldig filmpje weer!!

Ik kan nu wel zien dat ik te laat weg was met de start.... (of te voorzichtig)
maarja, eerste wedstrijd op GP baan, kan alleen maar leren.
Suz jong was goed trouwens!

Was uwe met de zwart/oranje ZX-6R?
 
Ik heb na het ongeval 's ochtens ook politie de toren in zien gaan.

Ik (en Gonnie) kom weer eens kijken bij de ZAC, ik ben de auto nog niet uit of de trauma heli landt. Even later kom ik Hans van der Linden tegen, hij is in 2001 heel hard de bosuit muur ingegaan. Na vele operaties is zijn lijf nog steeds een zooitje, hij kan gelukkig alweer (ja, alweer, 3 jaar na dato) goed praten. Hele aardige vent.
Toch maar goed dat ik gestopt ben.
 
Laatst bewerkt:
tsjesus ja die Hans....die was ook de lul op een 400 dacht ik destijds,lag zelfs nog in het ziekenhuis toen Mike Werner er ook binnenkwam.
En wat dacht je van Ton van Veen,die ging er ook "vol" in met z'n SV650.
Die heeft de hele middag stijf rechtop tegen een pitbox moeten staan,die had dus nog mazzel.
 
tsjesus ja die Hans....die was ook de lul op een 400 dacht ik destijds,lag zelfs nog in het ziekenhuis toen Mike Werner er ook binnenkwam.

Ja, dat was wel handig, èèn bezoek, twee keer prijs. Beter als toen wij Hans in het AMC bezochten, was hij net uit de 3 of 4 weken coma ontwaakt, gatverdamme, heel erg van geschrokken wat een hoopje ellende hij toen was.
 
Zo: sinds 3 weken weer internet :)

Vrije training:
Deze ging redelijk hoewel ik nog niet voor mijn gevoel erg hard had ingestuurd. Dat komt later wel tijdens de tijdtraining dacht ik. Bij de vrije training moet ik altijd even het juiste gevoel zien te vinden. Tijdens het rijden heb ik niet op het display gekeken voor de rondetijden. Bij het verlaten van de baan zag ik toch een 2.01.73 min. staan waar ik toch wel tevreden mee was.
Ik stond hierdoor 2e als dit een kwalificatie was geweest. Met Ronalds ter Braake op 1 en Danny de Boer op de 3e plek
Helaas kwamen we achter dat er in mijn achterband een scheur zat ter plaatse van de lijmnaad waardoor ik de band moest wisselen voor een gebruikte band.

Tijdtraining:
Heb ik erg lekker vrij kunnen rijden en het ging de eerste ronden zo lekker ontspannen dat wil ik hebben! Na 6 ronden was het ontspannen eraf. Achteraf heb ik toch een beetje te ralax rondgereden want het was immers de kwalificatie. (Ik liet het liggen bij het remmen). Want dit was goed voor een 6e startplek dus helaas niet op de 1e startrij. En ik heb mijn trainingtijd niet verbeterd wat normaal gesproken wel het geval is. Rondetijd 2.02.67 min.

1e Race:
Opstellen pitsstraat waar werd begonnen aan de 2 opwarmronden.
Mijn start ging wel redelijk hoewel het moeilijk blijft om de motor op het juiste toerental te houden voor de juiste acceleratie. Ook deze keer lukte het niet perfect. In z’n 1 liet ik de koppeling iets te snel los waardoor ie te laag in toeren kwam. Bij het overschakelen naar 2 kwam ie spontaan met z’n voorwiel los.
Als 8e ging ik door de 1e bocht en 2 bochten verder werd ik binnendoor ingehaald omdat ik geen verdedigde lijn reed. 9e plek was het nu. De volgende 3 ronden die er nu volgde pakte ik elke ronde een plaats terug. Dit had in 2 ronden gekund maar helaas schakelde ik mis op het rechte stuk waardoor ik het inhalen even moest uitstellen.
Toen ik eenmaal op 6e lag had ik vrij baan voor me dus werd niet gehinderd. Ronde tijdens het inhalen:2.02.67. De komende ronde werd echt snel en wilde deze gebruiken om een snelle rondetijd neer de zetten en het werd ook een hele snelle ronde als ik niet gevallen was. Ik weet zeker dat 1.59 er in had gezeten. Helaas ging ik onderuit in de Vodaphone bocht. (3e versnelling linkerbocht). Dit kwam doordat ik deze met een TE hoge bochtensnelheid nam waardoor in de apex mijn voorband weggleed.
Deze bocht is niet verkant en aan de binnenkant van de bocht ligt ander asvalt wat minder grip bied. Dus ik had daar iets in moeten houden.

De motor had gelukkig weinig schade waardoor ik de motor weer kon klaarmaken voor de 2e race. Enkel een beetje schuifschade aan de kuip. Avondje plamuren en spuiten en hij is er weer klaar voor.
Net voordat we de baan op mochten werd er door de organisatie besloten om niet te gaan rijden omdat het 6 uur was geweest. Jammer omdat iedereen er klaar voor stond.

Ik kan tevreden terug kijken op deze dag omdat het voor mij een nieuwe ervaring was om vooraan met de S3 groep mee te rijden en er weer een hoop geleerd is in vele opzichten!!

Helaas is Zandvoort niet veilig genoeg zodat veel bochten met een marge genomen moeten worden. Jammer want het zijn er aardig wat: Gerlach, Hugenholtz, Audi-S en natuurlijk de Bos-uit/ Arieluyendijkbocht. In deze bochten verleg ik absoluut niet mijn grens. Het reparatie asvalt in de vodaphone bocht is ook niet super. Helaas kwam ik hier achter, gelukkig ligt er wel een schitterende grindbak zodat je niet keihard wordt afgestraft.
 
Laatst bewerkt:
En toch vind ik het raar,je mag wel via het forum positief schrijven,maar zodra het tegenzit...........moet je je kop houden of op het matje komen,zoals ik.
Met doofpot bedoel ik,dat het onwaarschijnlijk is dat jullie of Mischa zelf hier zal vertellen als het slecht is afgelopen met de rijder.
Het beperkt berichten over dergelijke zaken heeft zijn redenen.
Allereerst uit respect voor het slachtoffer en zijn familie/vrienden: wat heeft het voor zin als er allerlei speculaties komen op feiten en onbekende oorzaken, zeker als die komen van mensen die de persoon niet of nauwelijks kennen (of in het slechtste geval pure sensatiezoekers)?
Zeker zolang details nog in onderzoek zijn of onverklaarbaar zijn. De betrokkenen hebben hierover voldoende contact via telefoon en email.

Verder is belangrijk dat 'de pers' van dit soort verhalen vaak bepaalde delen gaat gebruiken en dus uit de context rukt. Zo is bijv in het Haarlems Dagblad over het ongeluk op dinsdag gepubliceerd: er zouden 2 rijders met zwaar rugletsel zijn geweest, dat was er maar 1 ... (en zo is er veel onzurgvuldige berichtgeving). Daarbij wordt dan opgemerkt dat 'het medisch team' van Zandvoort aan prutswerk doen. En dat wordt dan Pim en zijn team verweten, die afgelopen zondag perfect werk hebben afgeleverd onder hele zware omstandigheden.
Dergelijke publicaties zijn nou niet echt goed voor het imago van de motorsport en daar zijn we toch afhakelijk van met regelgeving etc

Dat zijn dus enkele redenen om over deze zaken niet uitgebreid via de ZAC-site (en zeker niet via de diverse internet fora) te berichten, maar daarvoor dan persoonlijkere email te gebruiken. Natuurlijk begrijp ik dat mensen die een ongeluk hebben zien gebeuren of meegemaakt hebben op de hoogte willen blijven of meer willen weten (als dat al bekend is), maar zorgvuldigheid in die berichtgeving is het belangrijkste.
En als je dat nu dan nog een doofpot wilt noemen, ga vooral je gang ...


Ook de organisatie is het opgevallen dat sinds de ingebruikname van de GP-lus het aantal incidenten op het oude deel van het circuit flink is toegenomen. We werken daaraan op allerlei vlakken (uitslagen op de website dus even minder belangrijk), zoals de DNRT altijd problemen probeert op te lossen om het racen veiliger en prettiger te maken voor de deelnemers. Daarbij komen op dit moment veel opties naar voren, waarvan de ZAC-ers op de hoogte gehouden zullen worden.

Daarbij wil ik de rijders niet onthouden dat we al een geruime tijd pillonen plaatsen op het instuurpunt en de apex van BosUit (en nu ook Scheivlak in). Dit instuurpunt hadden we al aangepast (verder in de bocht geplaatst) om de rijders op de veiligere lijn te wijzen.
Helaas negeren nog veel rijders dit vroegere insturen omdat zij menen dat dit niet de snelste lijn zou zijn.
Zondag heeft de snelste rijder bewezen dat wij het juiste punt niet hebben aangegeven: hij heeft ons verteld dat hij nog later instuurt en dat die pillon dus nog verder (en veiliger voor de meeste rijder) zou kunnen staan.

Overigens wil ik ook een compliment uitdelen voor de marshalls en het perfecte optreden van de baco's, zowel de rijders als de vaste MAC Zandvoort baco's die de risicovollere posten bemanden. Afgelopen zondag werd 's middags via de portofoon al code rood gegeven voordat de eerste motorfiets tegen de de banden tot stilstand was gekomen :}


Verder wens ik jou sterkte in het verwerken van het verlies.

Mijn medeleven op dit gebied staat geheel los te maken met mijn teleurstelling in je MF-nivo. Weet zeker dat jij op dit moment ook geen behoefte hebt aan mensen die olie op het vuur gooien en daarmee denken een substantiële bijdrage te leveren.

Hoop je weer eens in betere omstandigheden op de baan te zien, met een positieve bijdrage aan de motorsport; zowel ZAC, Cup of Vrij rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan