zadeltassen, tailbag

Renate81

MF'er
9 jun 2023
43
9
Hoi

Voor mijn mooie kawasaki ninja 650 ben ik op zoek naar tassen/tailbag.
er zijn wel enkele 'eisen'
Ik heb een verkorte kentekenplaat, de lampjes zitten dus direct aan de achterzijde motor, de tassen moeten hier niet voorbij komen.
Ik wil geen vaste beugels op de motor bouwen, erop en eraf kunnen klikken en hand grepen op de behorende plek is geen probleem.
De straps moeten onder het bijrijderszadel op afdekplaat komen, aangezien mijn vrouw zeer regelmatig meerijd.
wat dus ook meteen het volgende punt is, ze moet geen last hebben van de tassen.
Ik gebruik nu voor woon werk verkeer een rugzakje van 12 liter en daar past net aan alles in, dus 15 liter per tas is meer als genoeg.

Ik heb gekeken naar Rhinowalk maar die ijzeren klemmetjes klappen tegen de motor.
XL MOTO zijtassen vond ik erg mooi, maar zijn 20 liter en ze lijken voor bij de pegs van de buddyseat te komen.
Ik ben bekend met de merken kriega en sw mototech.
Maar eerlijk is eerlijk die kosten ook wat.

Wie heeft er nog tips welke tassen ( liefst soft ) hier geschikt zou voor kunnen zijn.
 

Bijlagen

  • 20230915_194124.jpg
    20230915_194124.jpg
    370,3 KB · Weergaven: 2
Gezien het kleine formaat van het kontje ga je volgens mij alleen type's die steunen op een beugel zoals SW motech kunnen gebruiken.
Anders ga je ze nooit stevig kunnen bevestigen.
 
En een passagier mee kunnen nemen en tassen die niet voorbij de richtingaanwijzers komen gaat lastig worden ben ik bang

Je zult waarschijnlijk ergens concessies moeten doen. Misschien eens langs een zaak als MDI?
 
En een passagier mee kunnen nemen en tassen die niet voorbij de richtingaanwijzers komen gaat lastig worden ben ik bang

Je zult waarschijnlijk ergens concessies moeten doen. Misschien eens langs een zaak als MDI?
Ik ben er bang voor.
De knipperlichten steken maar een klein beetje uit. Dus wellicht met een afstandhouder zodat ze niet de knipperlichten kapot maken.
Is dat geoorloofd dat tassen voor bij de knipperlichten komen?
 
Houd er rekening mee dat door het gewicht van de spullen in de tassen ze naar binnen gaan hangen.
Één keer goed inveren en je staat gelijk stil.
 
Ga je niet over max laadvermogen heen met duo + bagage?

Verder is mij niks bekend wat aan je eisen zou kunnen voldoen helaas.
 
Kijk even bij oxford of sw motech, genoeg keuze lijkt mij. Alleen zijn je wensen zo dat ik zou zeggen, kijk toch een naar zo'n c-bow systeem.
Over maximale belasting zou ik mij geen zorgen maken, geloof best dat fabrikanten het max. Toelaatbare gewicht met 1,5 tot 2x berekenen ivm veilige marge en schade claims.
 
Kijk even bij oxford of sw motech, genoeg keuze lijkt mij. Alleen zijn je wensen zo dat ik zou zeggen, kijk toch een naar zo'n c-bow systeem.
Over maximale belasting zou ik mij geen zorgen maken, geloof best dat fabrikanten het max. Toelaatbare gewicht met 1,5 tot 2x berekenen ivm veilige marge en schade claims.
Gaat ook om bestuurbaarheid. Stond paar jaar geleden leuk artikel in motoplus of moto73 ofzo, hadden ze aantal cases naast elkaar gezet (single/duo, met/zonder bagage) en gekeken naar bestuurbaarheid en gewichtsverdeling. Conclusie was praktisch onbestuurbare machine en gevaarlijk lange remweg voor de duo+bagage.
 
Dank je wel voor jullie insight allemaal.
Ik weeg 65 kilo en mijn vrouw 60. Met 2 14 liter tasjes denk ik niet dat ik de 80 kilo ga aantikken. Dus daar maak ik me niet zo druk om.
Ik ga toch is kijken bij de duurdere versies.
 
Dus 200kg laadvermogen, maar de vraag of je daar overheen gaat blijft ;).

Ik ga daar in duo met bagage al snel overheen (weeg zelf schoon aan de haak al ruim 100kg).
Heb het geluk dat mijn motor een wat hoger max toelaatbaar gewicht heeft. 430/440 met ongeveer hetzelfde rijklare gewicht.

De 100 kg is dan zonder pak denk ik. Zie hieronder.
Dank je wel voor jullie insight allemaal.
Ik weeg 65 kilo en mijn vrouw 60. Met 2 14 liter tasjes denk ik niet dat ik de 80 kilo ga aantikken. Dus daar maak ik me niet zo druk om.
Ik ga toch is kijken bij de duurdere versies.
weeg je zelf eens en je vrouw in volledig pak, dat moet je ook meenemen in het gwicht.

Met volledig oak weeg ik bijna 90 en is dus weer 15 kilo minder wat je mee zou kunnen nemen.
 
Heb het geluk dat mijn motor een wat hoger max toelaatbaar gewicht heeft. 430/440 met ongeveer hetzelfde rijklare gewicht.

De 100 kg is dan zonder pak denk ik. Zie hieronder.

weeg je zelf eens en je vrouw in volledig pak, dat moet je ook meenemen in het gwicht.

Met volledig oak weeg ik bijna 90 en is dus weer 15 kilo minder wat je mee zou kunnen nemen.
Daar heb je gelijk in.
Zal ik is doen.

Gelukkig gaat ze volgend jaar haar rijbewijs zelf halen😄
 
Tassen zonder frame schuren binnen een paar dagen de lak tot op het bot weg.
Hoi

Ja ik wilde sowieso wel met afstandhouders gaan werken, maar zou het fijn vinden als ze afneembaar waren.

Bij Moteo heb ik misschien nog wat interessante voorbeelden gezien.
Tassen is ook niet een vast iets wat erop moet blijven...Het is gewoon als we nog is een dagje weggaan, en ik wil wat meenemen voor 2 personen. Of als ik de motor gebruik voor woon werk, ik vind een rugtas gewoon niet zo prettig, zeker niet met laptop.
Dus een tailbag voor die momenten, en zijtassen voor langere ritten.
Beentas voor de kleinere spullen.
 
Hoi

Ja ik wilde sowieso wel met afstandhouders gaan werken, maar zou het fijn vinden als ze afneembaar waren.

Bij Moteo heb ik misschien nog wat interessante voorbeelden gezien.
Tassen is ook niet een vast iets wat erop moet blijven...Het is gewoon als we nog is een dagje weggaan, en ik wil wat meenemen voor 2 personen. Of als ik de motor gebruik voor woon werk, ik vind een rugtas gewoon niet zo prettig, zeker niet met laptop.
Dus een tailbag voor die momenten, en zijtassen voor langere ritten.
Beentas voor de kleinere spullen.
Een topkoffer is ook praktisch, en een fijne rugsteun voor als de duo in slaap valt.
 
Ik heb een kleintje van SWM en die bevalt me echt heel prima! Ik gooi er dagelijks mijn werkspullen in, zodat ik niet met een rugzak hoef te rijden.
 
Topkoffer gaan we niet doen.
Handig maar niet charmant haha.
Ik heb een kleintje van SWM en die bevalt me echt heel prima! Ik gooi er dagelijks mijn werkspullen in, zodat ik niet met een rugzak hoef te rijden.
Ik ga is even op zoek naar de swm versie.
Thanks
 
Onderstaand mijn motor bagage setup:
• Dainese D-Saddle
• Dainese D-Tail
• Dainese D-Tanker
Bekijk bijlage 1932927

Dan heb ik nog de:
• Dainese D-Gambit
• Dainese Leg Bag
Maar dan kan er niemand achterop.
Staat in lijstje met eisen:
De straps moeten onder het bijrijderszadel op afdekplaat komen, aangezien mijn vrouw zeer regelmatig meerijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan