Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Modbreak:
offtopic verwijderd
Na het spoelen met water goed laten uitlekken, drogen, en dan voor de zekerheid naspoelen met een halve liter verse benzine om de laatste sporen water te verdrijven.Hoe denk je dat je motor rijdt op water?
Gasdamp en stofzuigermotor zou ik voorzichtig mee zijn, dus die week uitdampen is een goed advies.Tank leeg maken ,week uitdampen zonder benzine dop .daarna met stofzuiger schoonmaken .
Dankjewel ja ik heb met water schoon gemaakt en daarna met föne schoon gemaakt zaten nog paar druppeltjes in de tank kan dat kwaad?Zit er een benzinefilter tussen de tank en de carburateur?
Zo nee, zet er een filter tussen en neem er een mee als reserve.
Of leeg je tank, filter de benzine en doe deze weer terug in de tank.
Filtertje is sowieso aan te raden.
Tijd terug mijn tank van de ttr gewoon met een stoomcleaner gereinigd.
Zat ook rotzooi in die vastgekoekt zat.
Daarna in het zonnetje laten drogen en weer gevuld met benzine.
Was ook een kunststof tank, net zoals die van ts.Ahh dankjewel heb t zelfde gedaan
Mwoh, als het veel druppeltjes waren komen ze in je carburateur.Dankjewel ja ik heb met water schoon gemaakt en daarna met föne schoon gemaakt zaten nog paar druppeltjes in de tank kan dat kwaad?
Dankjewel maar hoe bedoel je met doorgekneed wat is dat? En een vriend van mij heeft er een in zonder olie niks wat is het verschil als je er geen olie op doet?Een pre oiled filter kun je nadat deze is doorgekneed , zo in de motor plaatsen. Een gewone moet je eerst met luchtfilter olie behandelen, deze worden droog aangeleverd. Pre oiled is iets duurder maar je hoeft de eerste keer niet zo te vetzakken .
Als je een pre oiled filter koopt zal de olie naar 1 kant gezakt zijn. Door het filter te kneden/ masseren verdeel je de olie weer door het hele filter. Voor een schuimfilter is het heel belangrijk om er olie op te doen, de grovere delen komen niet door de gaten maar het fijne spul blijft nu aan de olie kleven ipv er toch doorheen te gaan.
Met een crosser/ offroad in stoffige of natte omstandigheden moet je ook na elke rit het filter vervangen of wassen en weer opnieuw inolien.
Heel erg bedanktDit forum heeft een hele goede zoek functie. Tik daar vlotternaald in en hoppa, leesvoer voor de hele dag.Bekijk bijlage 1723283