Zeepmuur rit 10-Augustus

Hallo mensen!
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald in Groningen :]
super blij natuurlijk, maar ik wil graag mee met jullie als ex-lesser :)
Ik zag dat er nog 7 plaatsen vrij zijn.. en ik ben niet zo dik :+ dus dan pas ik er ook nog wel bij hoop ik?

Ook had ik nog een suggestie voor een vervolg van de route omdat deze nog niet af was..
We kunnen via Leek-Zevenhuizen-haulerwijk-Oosterwolde rijden?

Heb er nu al zin in!!!

[edit]-O- lees net dat er geen ex-lessers bij mogen.
weten jullie een rit die wel bedoeld is voor ex-lessers?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hey robin, leuk dat je meegaat!

De route gaat vanaf enumatil nog door naar leek. De ervaring leert dat dit lang zat is voor een leuk ritje. We gaan elk ritje een klein stukje verder.

Let er wel even op dat je jezelf niet overschat (we rijden redelijk door, maar houden gewoon in als iemand het niet helemaal bijhoud. Je veiligheid heb je zelf in de hand)

Als je je motor hebt meeten we nog wel een keer voor een korter ritje.

Cheers!


je hebt schakelbrommer ervaring, zal wel meevallen dus. Eerst ff met mij en rich een rondje doen mag natuurlijk ook
 
Laatst bewerkt:
Hey robin, leuk dat je meegaat!

De route gaat vanaf enumatil nog door naar leek. De ervaring leert dat dit lang zat is voor een leuk ritje. We gaan elk ritje een klein stukje verder.

Let er wel even op dat je jezelf niet overschat (we rijden redelijk door, maar houden gewoon in als iemand het niet helemaal bijhoud. Je veiligheid heb je zelf in de hand)

Als je je motor hebt meeten we nog wel een keer voor een korter ritje.

Cheers!


je hebt schakelbrommer ervaring, zal wel meevallen dus. Eerst ff met mij en rich een rondje doen mag natuurlijk ook

Jij woonde ook in Groningen toch? :W
Ik ga de motor zaterdag 12 in dûtsland ophalen en maandag 14 laat ik hem keuren bij de rdw,
dus denk dat hij klaar zou zijn de 21e ongeveer... :]
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Dan ben ik op vakantie met de motor. Ben de 1e weer terug. Kijken dat weekend wel even. Cheers!
 
Hallo mensen!
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald in Groningen :]
super blij natuurlijk, maar ik wil graag mee met jullie als ex-lesser :)
Ik zag dat er nog 7 plaatsen vrij zijn.. en ik ben niet zo dik :+ dus dan pas ik er ook nog wel bij hoop ik?

Ook had ik nog een suggestie voor een vervolg van de route omdat deze nog niet af was..
We kunnen via Leek-Zevenhuizen-haulerwijk-Oosterwolde rijden?

Heb er nu al zin in!!!

[edit]-O- lees net dat er geen ex-lessers bij mogen.
weten jullie een rit die wel bedoeld is voor ex-lessers?[/edit]

Wat Thyrif eerder zei denk ik dat het het beste is als je eerst een keer met mij meerijdt.
Niks tegen beginners, maar het tempo ligt bij deze rit echt een stuk hoger dan de vorige.

Maar goed, mijn motor moet eerst ff onderhoud hebben, zodra ik kan rijden plaats ik hier even een bericht voor degenen die het tempo willen proberen. :]
 
Wat Thyrif eerder zei denk ik dat het het beste is als je eerst een keer met mij meerijdt.
Niks tegen beginners, maar het tempo ligt bij deze rit echt een stuk hoger dan de vorige.

Nee is goed en snap ik maaaáár...
de vraag is wat voor tempo mijn A1 11kw beginnersfiets maakt :+
Ik rijd die 2 takt wel hoog door de toeren alleen dan is de vraag of dat alsnog wel snel genoeg is :p
En tja de topspeed is ongeveer 130 zoals hij nu begrenst is volgens de (nu nog) eigenaar.. 8-)
 
We zijn meer bezorgd over of je wel veilig meekomt op 60 weggetjes met scherpe bochten, was iemand aardig onderuit gegaan laatst namelijk toen ie een bocht niet goed nam.

Enige ervaring leert je ook wanneer je langzaam moet rijden :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kan helaas niet mee, ik ga gelukkig een lang weekend op vakantie...
Succes allen en misschien tot de volgende keer
 
Nee is goed en snap ik maaaáár...
de vraag is wat voor tempo mijn A1 11kw beginnersfiets maakt :+
Ik rijd die 2 takt wel hoog door de toeren alleen dan is de vraag of dat alsnog wel snel genoeg is :p
En tja de topspeed is ongeveer 130 zoals hij nu begrenst is volgens de (nu nog) eigenaar.. 8-)

Mijn advies; ga eerst lekker in je eigen tijd bochtjes nemen en ervaring op doen.

Iets wat ik ook beter had kunnen doen, maar dat terzijde.
 
Nee is goed en snap ik maaaáár...
de vraag is wat voor tempo mijn A1 11kw beginnersfiets maakt :+
Ik rijd die 2 takt wel hoog door de toeren alleen dan is de vraag of dat alsnog wel snel genoeg is :p
En tja de topspeed is ongeveer 130 zoals hij nu begrenst is volgens de (nu nog) eigenaar.. 8-)
Als je het nét niet bij kan houden, is zo'n rit ook helemaal niet zo tof. Ik ben als beginner eens meegegaan met de "snelle jongens", was geen hol aan. Moest telkens tegen/boven mijn eigen kunnen rijden en liet gaten vallen die ik dan weer dicht wilde rijden. En vooral dat laatste was erg gevaarlijk merkte ik, want je focus op andere dingen vervaagt waardoor ik een paar keer "oei" momentjes had en de motor nog maar net met de glimmende kant boven kon houden.

Het wordt hier ook al gezegd, rijdt eerst eens met 1 of 2 man. Dan kun je even kijken wat je tempo is zonder (al te veel) groepsdruk en je leert er ook enorm veel van ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Martijn, goed om wat te horen. Hoe is het inmiddels?

Hi, ja gaat best goed. Ik had verwacht dat het genezen iets sneller ging, maar ik verwacht einde van de week (mits motor klaar is) weer te kunnen rijden. Het jeukt ook aardig, dus dat ding moet snel klaar zijn. Zijkant is gespoten en remhendel worden vervangen. Dan moet ie bijna weer zo goed als nieuw zijn.
 
Fijn dat het weer beter gaat Martijn! Goed dat je motorzin weer jeukt, veel plezier en tot snel weer
 
Als je het nét niet bij kan houden, is zo'n rit ook helemaal niet zo tof. Ik ben als beginner eens meegegaan met de "snelle jongens", was geen hol aan. Moest telkens tegen/boven mijn eigen kunnen rijden en liet gaten vallen die ik dan weer dicht wilde rijden. En vooral dat laatste was erg gevaarlijk merkte ik, want je focus op andere dingen vervaagt waardoor ik een paar keer "oei" momentjes had en de motor nog maar net met de glimmende kant boven kon houden.

Het wordt hier ook al gezegd, rijdt eerst eens met 1 of 2 man. Dan kun je even kijken wat je tempo is zonder (al te veel) groepsdruk en je leert er ook enorm veel van ;)

Iets met spijker op kop.

Precies de reden waarom je niet moet gaan. De glimmende kant kan ook de grond raken ;)
 
Aan de andere kant, het is geen race wedstrijdje, als hij het niet goed bij kan houden kan het tempo toch een standje lager? Dat we dan misschien een half uurtje langer over de rit doen maakt ook niets uit, het uitzicht blijft hetzelfde :P
 
Nee is goed en snap ik maaaáár...
de vraag is wat voor tempo mijn A1 11kw beginnersfiets maakt :+
Ik rijd die 2 takt wel hoog door de toeren alleen dan is de vraag of dat alsnog wel snel genoeg is :p
En tja de topspeed is ongeveer 130 zoals hij nu begrenst is volgens de (nu nog) eigenaar.. 8-)


Voor ik het trouwens vergeet, wat voor motor ga je ophalen? We zijn best benieuwd :9~
Bij een tweetakt dacht ik aan een Appie RS125, Thyrif heeft zijn stem staan op een Cagiva Mito SP525

Edit: zag net je motorstek profiel, dus toch een Mito 8-)
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant, het is geen race wedstrijdje, als hij het niet goed bij kan houden kan het tempo toch een standje lager? Dat we dan misschien een half uurtje langer over de rit doen maakt ook niets uit, het uitzicht blijft hetzelfde :P

Nee, dat is ook hoe we het willen. Maar in een groep is het soms lastiger om jezelf in te houden bij elke bocht, je wilt toch mee. Het kan zijn dat we dat dan niet goed doorhebben. De bedoeling is dat iedereen zn eigen tempo rijdt en als je ziet dat degene achter je steeds inhoud je langzamer gaat rijden, iedereen volgt zo dan. Helaas werkt dat in de praktijk niet altijd helemaal goed (zoals helaas vorige rit).
Als we die afspraak maken mag ie prima mee hoor. Ik wil hem alleen op het hart drukken dat je zelf je veiligheid in de hand hebt, en wij echt wel langzamer rijden als je het niet bijhoudt (en dat ook helemaal niet erg vinden!!).
:]
 
Voor we hier een hele theorie over gaan uitschrijven :+
Kan het niet eerst met wat heren gewoon hier in Groningen rijden (of dames mag ook hoor :P).
En deze mensen kunnen wel een ervaren oordeel veilen neem ik aan dan :)

edit: het word inderdaad een Cagiva Mito SP525, zo ver ik weet vrij uniek in Nederland..
ben niet bang om nog iemand op dat model tegen te komen haha.

daarnaast reed ik tijdens het afrijden gister 80 op 60 wegen,
vond die examinator veels te mooi...

Ik gok dat ik een snelle leerling ben maaáár het is denk ik wel belangrijk dat ik mezelf niet ga overschatten!
 
Laatst bewerkt:
Voor we hier een hele theorie over gaan uitschrijven :+
Kan het niet eerst met wat heren gewoon hier in Groningen rijden (of dames mag ook hoor :P).
En deze mensen kunnen wel een ervaren oordeel veilen neem ik aan dan :)

edit: het word inderdaad een Cagiva Mito SP525, zo ver ik weet vrij uniek in Nederland..
ben niet bang om nog iemand op dat model tegen te komen haha.

daarnaast reed ik tijdens het afrijden gister 80 op 60 wegen,
vond die examinator veels te mooi...

Ik gok dat ik een snelle leerling ben maaáár het is denk ik wel belangrijk dat ik mezelf niet ga overschatten!


Master_Viper en ik gaan binnenkort even een stuk rijden met wat gematigde snelheid, ik nodig je tzt ook wel uit.
Ook geslaagd trouwens?
 
Master_Viper en ik gaan binnenkort even een stuk rijden met wat gematigde snelheid, ik nodig je tzt ook wel uit.
Ook geslaagd trouwens?

Ja ik hoor wel wanneer jullie gaan rijden:
14 Juli heb ik eendagskenteken + verzekerd.. dus kan dan wel rijden
en dan is het wachten op kenteken tot ik weer kan rijden..

Geslaagd AVD op 8 Juli; Rijschool Severijn Groningen - met een KTM Duke 125 :]
ondertitel
*O* Dus ja gelukkig wel want anders was het dit weekend m'n motor ophalen zonder RBW -O-
Kan niet te wachten om met motorrijders te toeren ipv dat (domme) scooter volk.
 
Laatst bewerkt:
Scooters... paar jaar geleden met een grote groep (ong. 100 man) vanaf paddepoel naar de brommersprint in jubbega geweest, TERGEND traag ging dat, dan stond die stil, dan die, iets van 3 uur over gedaan geloof ik. Vervolgens na afloop met 3 anderen naar huis gereden in 20'ish minuten.

Gelukkig met motoren iets minder last van dergelijke vertraging :P
 
ik lees net dat Broeder83 uit Oosterwolde komt,
ik heb daar gewoond vanaf eind lagere school tot eind middelbare school,
maarja woon nu alweer bijna 2 jaar op mezelf in Groningen :)

(wil daar stiekem eigenlijk wel doorheen rijden op de route als ik mee mag :+ van de grote jongens)
 
Laatst bewerkt:
ik lees net dat Broeder83 uit Oosterwolde komt,
ik heb daar gewoond vanaf eind lagere school tot eind middelbare school,
maarja woon nu alweer bijna 2 jaar op mezelf in Groningen :)

(wil daar stiekem eigenlijk wel doorheen rijden op de route als ik mee mag :+ van de grote jongens)
Wat grappig. Je hebt er goed aan gedaan om te verhuizen, er valt nog steeds niks te beleven :+ tja wat betreft het mee gaan heb je een stukje zelfkennis nodig..kun jij jezelf in toom houden mochten de anderen uitlopen dan zie ik niet in waarom je niet mee kunt. Van mij mag je achter mij blijven plakken want ik ben ook nog de snelle bochtjes aan het leren. En je leert het het beste door te doen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan