Duke Nukem
MF veteraan
- 8 dec 2007
- 3.870
- 2.409
Weet iemand een bedrijf in de buurt van Utrecht waar ze zelf meegebrachte banden willen monteren en balanceren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop jou onderweg nooit tegen te komen in een regenbui
Als jij in de banden branche hebt gewerkt hoor je ook te weten wanneer de waterafvoer beduidend minder word.
Vanaf nieuw (+/-7 a 8mm) tot 3mm gaat dit met een licht dalende lijn naar beneden. Echter bij 3mm daalt die lijn opeens heel hard. En onder de 2mm kan het met heftige regenval zelfs gevaarlijk worden omdat de kans op aquaplaning vele malen groter is.
Bedenk even dat de wettelijke minimale profieldiepte 1,6mm is, wat al onder die gevaarlijke 2mm ligt. 1,6 t/m 2,5mm is een adviespunt op het apk rapport, dat is niet voor niks zo.
Onder de 3mm gaan de zomerbanden er hier af, 4 seizoenen en winterbanden bij 4mm. Zowel prive als op de zaak bij klanten auto's.
Af en toe heb je er een eigenwijze/domme klant tussen zitten die nog met versleten banden door wil rijden. Dan vermelden wij dit ook op de factuur, gevaarlijk, eigen risico.
Banden zijn het enige contact met het wegdek, en als jij deelneemt aan het verkeer ben je ook verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw medeweggebruikers.
Bangmakerij....
Op de verkeerde dingen bezuinigen heet dat.
Het is niet enkel een zaak van profieldiepte en regen. Ook de compound wijzigt. Met de s2000 dien ik zelfs niet naar de banden te kijken om te weten dat het tijd wordt voor een bandenwissel..Wettelijk minimum profieldiepte bij een auto is 1,6mm. Onder de 1,6mm krijg je ook gewoon een bekeuring. Elke band heeft namelijk slijtage indicators, die in de hoofdgroeven zitten. Heeft de band die bereikt (1,6mm dus) mag de politie gewoon een bekeuring uitschrijven.
Voor een motor band is dit 1mm.
Verder ben ik heel goed op de hoogte van de APK eisen, aangezien ik zelf keurmeester ben
Maar ik blijf erbij, iemand die moedwillig tot de wettelijk minimum profieldiepte, of zelfs eronder, blijft doorrijden moet zich echt even achter de oren krabben.
In Nederland wel ja, maar in het buitenland lang niet altijd. In Duitsland is dit weer 1,6mm, en dat gaat ook op voor bezoekers uit Nederland......Wettelijk minimum profieldiepte bij een auto is 1,6mm. Onder de 1,6mm krijg je ook gewoon een bekeuring. Elke band heeft namelijk slijtage indicators, die in de hoofdgroeven zitten. Heeft de band die bereikt (1,6mm dus) mag de politie gewoon een bekeuring uitschrijven.
Voor een motor band is dit 1mm.
Verder ben ik heel goed op de hoogte van de APK eisen, aangezien ik zelf keurmeester ben
Maar ik blijf erbij, iemand die moedwillig tot de wettelijk minimum profieldiepte, of zelfs eronder, blijft doorrijden moet zich echt even achter de oren krabben.
Er zijn meer afwijkende landen, maar ik heb nooit een overzicht gezien.Is dat alleen in Duitsland, of nog in andere EU landen?
21:05?Ennnnn kromme schijven
Ben zelf voorzien van een banden demonteer apparaat, en balanceer machine.
Dus leden in de buurt van belgisch limburg mogen altijd een berichtje sturen.
21:05?
Nieuwe definitie van een burnout doen.Daarbij maakt zeep wel degelijk wat uit. Bandenpasta word hard, afwasmiddel blijft glijden. Je balanceert een wiel moet je niet met je 200pk fiets na 1x gas geven de velg in de band laten draaien en het balanceren klopt niet meer.
Regio Groningen ook suggesties?
Heusden zolder, goed te doen vanuit geleenwaar in limburg?
Ja kom maar langs hoor, heb meeste ook wel op voorraad
Dinsdag weer aanwezigJij bent op vakantie zie ik
Ja kom maar langs hoor, heb meeste ook wel op voorraad
half uur rijden voor een bandje te wisselen is me wat te
zou een top idee zijn roy!
Ik noem dat een goede reden om te rijden tochhalf uur rijden voor een bandje te wisselen is me wat te
zou een top idee zijn roy!
Ja kom maar langs hoor, heb meeste ook wel op voorraad