zelf spuiten

gpx-gpz

Die hard MF'er
7 feb 2003
652
1
hellevoetsluis
hai,

ik heb in de schuur een oude witte kawasaki z400F staan met wat lelijk spuitwerk (roestplekjes ed,) nu wil ik graag die boel spuiten ook het plastic in gewoon zwart ik wil het graag zelf doen maar heb er de ballen verstand van ik heb al eens info gevraagd bij een spuiterij maar die vroeg voor 4 dingen 450 Euro
dat vind ik een beetje te veel van het goede.

dus als ik het zelf doe hoe doe ik dat dan en waar moet ik op letten met verschillende materialen staal (tank) en plastic (kapjes en spatbord)?

bvd
 
gpx-gpz..... volgens mij is't vrij lastig en vakwerk om grotere vlakken netjes ZELF te spuiten zonder stof ed......

succes




anders verander je de topic titel toch in Zelf Rollen
 
een rolletje is helemaal niet zo'n gek idee als je nog geen idee hebt hoe je iets goed strak spuiten moet.
kaal schuren ,deukjes weg plamuren ,glad schuren,primer spuiten,spuitplamuur spuiten,spiegelgladschuren,stofvrij en goed verwarmd ophangen,spuiten in kleur gelijk de goede laagdikte en pas op voor zakkers anders kan je opnieuw beginnen.
ik adviseer ook het rolletje ik durf te wedden dat je er een goed resultaat mee haalt.
en je zegt het is toch een oude motor en als je rijdt ziet niemand er iets van.
 
mijn ervaring is mijn autootje, die heb ik vorig jaar helemaal opgeschilderd, met roller kwast en knikkerbusje. wat met de roller is gebeurt ziet er het strakst uit, zo'n spuitbusje nevelt altijd verder uit dan de bedoeling is, en de kwast laat altijd streepjes achter.
sommige stukken heb ik met blanke lak na gespoten, en da's 't mooist geworden, glimt ook lekker. *D
 
mijn ervaring is mijn autootje, die heb ik vorig jaar helemaal opgeschilderd, met roller kwast en knikkerbusje. wat met de roller is gebeurt ziet er het strakst uit, zo'n spuitbusje nevelt altijd verder uit dan de bedoeling is, en de kwast laat altijd streepjes achter.
sommige stukken heb ik met blanke lak na gespoten, en da's 't mooist geworden, glimt ook lekker. *D

Op woensdag 12 februari 2003 00:42 schreef EvilBeaver het volgende:
hiero:

http://www.thegsresources.com/garage/gs_repaint.htm

het werkt echt mike! :+


I R not Stupid(t) *D
 
Wat een gelul allemaal:

Je kunt hele grote vlakken superstrak krijgen met een spuitbusje.

0. alles goed schuren. Liefst kaal. Behalve Plastic.
1. alles sticker / lijm en vetvrij
2. zorg voor een ruimte waar het niet stuift.
A. voor kunststof moet je een hechtprimer kopen (deze sealt de kunststof)
B. daarna moet je alles met een primer overspuiten (drie dunne laagjes). Dit is een poreuze hechtlaag. 10 min wachten tussen de lagen. Breng de lagen kruiselings aan.
C. dag laten drogen. Liefst bij niet te lage temperaturen.
D. lakverf er overheen spuiten. Doe dunne, net dekkende lagen. 5 a 6 lagen is geen uitzondering. Een dikke laag hecht slecht, en scheurt snel. 10 min wachten tussen de lagen. Breng de lagen kruiselings aan.
E. dag laten drogen (dit is de kleur dit je wilt)
F. Vernis-laag eroverheen (dit is de harde laag) Zelfde voorwaarden als de voorgaande lagen.

Zorg er voor dat je "ruime" bewegingen maakt: Druk spuitknop in, als je de nozzle nog niet op het te spuiten oppervlak hebt gericht. Beweeg dan een beweging over het te spuiten oppervlak. Laat spuitknop los. Herhaal voor de volgende strook.

Tip: koop goede lak. Bijvoorbeeld van Motip. Bij de verfhandel / automaterialen handel
Tip: kijk voor instructie filmpjes op www.motip.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan