Dus je weet dat deze kwestie in de (auto)industrie speelt, dat geen enkele auto in de dagelijkse praktijk in de buurt komt van het opgegeven verbruik.
Dan koop jij een nieuwe motorfiets en denkt dat je daarmee in de dagelijkse praktijk wél exact aan het opgegeven verbruik komt?
Als je een eerlijk bedrijf runt, dan zou je ook de eerlijke cijfers moeten willen presenteren. Bijvoorbeeld: we halen 250 km bij 130 km per uur, onder de volgende omstandigheden: bla en bla.
En dan bijvoorbeeld nog een mooi reeel gebruikersgemiddelde. Laat 10 mensen (of 100 weet ik veel) een week lang rijden, en publiceer de verkregen data. Zou nog een mooie publiciteitsstunt zijn ook. Mits de cijfers niet tegenvallen
Sterker nog, ipv generators werken de ja-knikkers daar tegenwoordig op zonnepanelen.De vraag naar olie zal dáárdoor dus niet toenemen, met de ruzie binnen de Opec en de vele andere olieleveranciers zal de olieprijs ook niet snel meer stijgen.
Zonnepanelen worden alsmaar goedkoper, zelfs in Arabië waar de olie zo ongeveer gratis uit de grond komt zetten ze zonnepanelen neer om energie op te wekken.
Windmolenparken dragen steeds meer bij en worden steeds rendabeler.
Met de Diginow ben je aardig flexibel, kan op iedere laadpaal maar als je op de locatie zit kun je ook een 'normale' 3 fasen aansluiting gebruiken(zo'n rode Mennekes) of zelfs twee stopcontacten die op een aparte groep zitten. Beiden uiteraard wel met een verloopje, maar die gooi je gewoon in je topkoffer.http://media.zeromotorcycles.com/resources/user-guides/2016/2016-Zero-Charge-Tank-User-Guide.pdf
In de FAQ lees ik wel dat de laadtijd met een charge tank aangesloten op een Shuko stopcontact wordt gereduceerd tot 5.7 uur (2.3 kW; 10 Amp; 230V). Dat is nog steeds een aanzienlijk periode.
Een externe snellader (1 kW per stuk) is mogelijk, maar moet je meeslepen als je op klantbezoek zou gaan, dus dat is niet handig.
Skidz geeft de DigiNow nog aan, weet je ook welk type laadpaal je hiervoor nodig hebt?
Wat ik denk dat de beste optie tot dusver is, is om de charge tank te nemen óf de Digi Now en wanneer op klantbezoek een laadpaal in de buurt te zoeken en daar ze Zero aan te prikken.
Want met een bezoek van zeg 2h gaan we een terugrit van 100+km niet bijladen
Uiteraard sta ik nog open voor tips
De motor zelf wordt niet aangepast maar de berijder zit er natuurlijk wel optimaal op voor de stroomlijn en rijdt met een zijden rechter handschoen aan. Dit is de max die ze redelijkerwijs uit een onaangepaste fabrieksfiets kunnen trekken, ik heb wel eens een paar keer voor de grap gekeken hoe ver je kan komen en als je er volledig op focust dan haal je het in principe gewoon.Zero heeft het opgegeven verbruik immers echt wel gehaald maar dat was onder optimale omstandigheden, dus met een klein mannetje er op waarschijnlijk in een stroomlijnpak, rijdend op een mooi vlak stuk asfaltweg en geen tegenwind.
Misschien mocht er nog wel meer; hardere banden, wielschijven, stroomlijnkuip ?
Idd. Als ik mijn zijden-handschoen-modus inschakel, haal ik met mijn 750 4cil en 21L E10 wel eens méér dan 500kmDe motor zelf wordt niet aangepast maar de berijder zit er natuurlijk wel optimaal op voor de stroomlijn en rijdt met een zijden rechter handschoen aan. Dit is de max die ze redelijkerwijs uit een onaangepaste fabrieksfiets kunnen trekken, ik heb wel eens een paar keer voor de grap gekeken hoe ver je kan komen en als je er volledig op focust dan haal je het in principe gewoon.
....Tesla zou een "betaalbare" auto hebben (weet niet in welke categorie van mensen ze die betaalbaar noemen), en Volvo wil vanaf 2019 geen diesels en wellicht ook geen benzinemotoren meer maken. Als die er ook in slagen dat er daar voor de gemiddelde mens een betaalbaar model tussen zit (lees: ongeveer 25000€ nieuw), zal het snel gaan, en zullen andere merken MOETEN volgen, of de boeken sluiten ...
Jammer dat je op een kleine hebt gereden! I wist niet eens dat die bestondIk heb dan eindelijk ook eens proefgereden op een Zero. Het was een 6.5 S. De kleinste versie dus.