Zero Motorfietsen

Ik ben de 1000 km gepasseerd nog geen problemen allen het tft scherm dat af en toe wat condens aan de binnenkant zichtbaar is net als bij Aprilia dus ff melden aan Mark van MP.
En wel met koude banden oppassen dan mag hij ondanks de TC straat wel graag een stap op zij zetten😬.
trouwens de Range valt wel tegen zal wel te maken hebben met de temperatuur 🤔
 
Ik had nog niets gezegd over de zeer matige remmen.
Fijn, nu hebben we wel genoeg azijn gedronken vandaag. :)

Deze fietsen warmen de aarde in elk geval niet verder op met elke rit ;) En je hindert er je medemens niet mee. (mensen die in de tuin werken en mensen die met de hond/kinderen wandelen lachen vaak vriendelijk mijn kant op)

Bij mij niet langskomen met je herriemonster als ik m'n raam in de zomer open heb staan :+

Dinosauriërs staan ook al heel lang in musea 😁

Qua remmen begrijp ik het niet helemaal. Ik heb nu wel gesinterde blokjes? Remt dat harder, geen idee? Remt prima in elk geval.
 
Ik heb een Zero. Van ellende maar een jaren 90 BMW/Brembo rem op gebouwd. Ik hou van gedoseerd stoppen zonder in de deur van een voorrang hebbende auto te zitten.

Ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk, maar daarvoor is de aarde nog net niet genoeg opgewarmd. Rond het vriespunt laadt de accu niet bij (volgens Zero met -5 niet, volgens de praktijk met +2 soms al niet). Dan wordt de terugrit vanuit t werk toch best spannend.

De volgende keer ga ik voor een Chinese elektrische motor. Tot op heden bevallen Chinese motoren me een stuk beter kwa rijwiel deel dan de Zero. Kwalitatief ook een fors stuk beter doorgaans.
 
Fijn, nu hebben we wel genoeg azijn gedronken vandaag. :)

Deze fietsen warmen de aarde in elk geval niet verder op met elke rit ;) En je hindert er je medemens niet mee. (mensen die in de tuin werken en mensen die met de hond/kinderen wandelen lachen vaak vriendelijk mijn kant op)

Bij mij niet langskomen met je herriemonster als ik m'n raam in de zomer open heb staan :+

Dinosauriërs staan ook al heel lang in musea 😁

Qua remmen begrijp ik het niet helemaal. Ik heb nu wel gesinterde blokjes? Remt dat harder, geen idee? Remt prima in elk geval.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de motor in politie-uitvoering heb gereden, daar zijn er een paar van in Nederland. Laat ik zeggen dat de motor in het centrum van de stad niet echt voldoet. Mogelijk was het nog te vroeg en is er gewoon nog te weinig keus in elektrische motorfietsen. Meerdere elektrische auto,s werken prima als surveillance voertuig. (Hyundai en Kia.) Ik had er meer van verwacht en was erg teleurgesteld over de Zero. Toen die Zero er was heb ik meteen een ritje gemaakt. Nu staat die motor stof te vergaren en laat iedere motorrijder hem links liggen.
 
Fijn, nu hebben we wel genoeg azijn gedronken vandaag. :)

Deze fietsen warmen de aarde in elk geval niet verder op met elke rit ;) En je hindert er je medemens niet mee. (mensen die in de tuin werken en mensen die met de hond/kinderen wandelen lachen vaak vriendelijk mijn kant op)

Bij mij niet langskomen met je herriemonster als ik m'n raam in de zomer open heb staan :+

Dinosauriërs staan ook al heel lang in musea 😁

Qua remmen begrijp ik het niet helemaal. Ik heb nu wel gesinterde blokjes? Remt dat harder, geen idee? Remt prima in elk geval.
Niet teveel van aantrekken… @IJzervreter geeft al heel lang af op alles waar Zero op staat maar hij heeft er maar één keer heel kort mee gereden in de hobbelige binnenstad. Hij heeft de regeneratie ook nooit gebruikt, te eigenwijs om het in te stellen.

Mijn Zero is met pensioen, heb er meer dan 50.000 km op gereden maar ik rijd nu alleen nog voor de lol.
De vering kan zeker beter op klinkers en als je dat dan zo belangrijk vindt kun je dat vast laten aanpassen door Hyperpro. Remmen wordt ook steeds op afgegeven maar als je de regeneratie slim gebruikt zijn ze goed genoeg.

Ik vind dat afgeven op een pionier zo gemakkelijk, je zult ze nooit horen over de elektrische motor van Moto Guzzi…
 
Niet teveel van aantrekken… @IJzervreter geeft al heel lang af op alles waar Zero op staat maar hij heeft er maar één keer heel kort mee gereden in de hobbelige binnenstad. Hij heeft de regeneratie ook nooit gebruikt, te eigenwijs om het in te stellen.

Mijn Zero is met pensioen, heb er meer dan 50.000 km op gereden maar ik rijd nu alleen nog voor de lol.
De vering kan zeker beter op klinkers en als je dat dan zo belangrijk vindt kun je dat vast laten aanpassen door Hyperpro. Remmen wordt ook steeds op afgegeven maar als je de regeneratie slim gebruikt zijn ze goed genoeg.

Ik vind dat afgeven op een pionier zo gemakkelijk, je zult ze nooit horen over de elektrische motor van Moto Guzzi…
Ik hoor toch mensen dezelfde dingen noemen die ik in een korte tijd opmerkte. Trek je er vooral niets van aan .
 
Ik hoor toch mensen één persoon dezelfde dingen noemen die ik in een korte tijd opmerkte. Trek je er vooral niets van aan .
Ik heb zelf geen elektrische motor (wel een keertje op gereden) maar lees graag mee. Het valt echter wel erg op dat jij heel vaak met hetzelfde negatieve verhaal komt, een keer zou toch genoeg moeten zijn?
 
Ik vind dat afgeven op een pionier zo gemakkelijk, je zult ze nooit horen over de elektrische motor van Moto Guzzi…

Daar wil ik toch even op inhaken. Het pioniers werk van Zero is ook best aardig te noemen. Best goed zelfs. Op het niet laden bij lage temperaturen na ben ik zelfs heel tevreden over het elektrische deel. Oke, het bereik had wat verder gemogen en het was fijn geweest als hij iig 10 km de 130 vast kon houden, maar dat wist ik en klaag ik niet perse over. Je moet het ook zien als een vervanger voor de 125/200 cc motoren denk ik.

Waar ik wel over klaag is over het deel dat ze niet gepionierd hebben of hadden moeten doen. Dat wat gewoon leverbaar was door tientallen jaren onderzoek en goedkoop te krijgen was door schaalvergroting.
Een belletje naar Showa/KYB had ze wat veel beters op geleverd wat niet eens duurder had hoeven zijn. Een berichtje naar Nissin/Brembo had het leven ook veel veiliger gemaakt. Ja het regeneratief remmen helpt en doet veel, maar moet het daar op aan komen op een €14000 motor...
Verder zijn de gebruikte materialen (vooral de bouten/moeren) gewoon bagger. Dat het plaatwerk snel lelijk wordt kan ik prima mee leven. Maar zodra ik ergens bij moet standaard de boormachine moeten pakken is echt heel hinderlijk. Ook dat de schokbreker bout achter onbereikbaar is is bijzonder hinderlijk gezien die een verwachte levensduur heeft van ca 25-35k km (volgens de dealers).

Hadden ze gewoon voor het rijwiel gewoon gebruik gemaakt van de ervaring van de markt hadden ze heel wat beters neer kunnen zetten.

Het zal op recentere versies vast beter zijn, maar deze zelfde ervaring hoor ik zeker tot de modellen van een paar jaar geleden nog.
 
Ik heb zelf geen elektrische motor (wel een keertje op gereden) maar lees graag mee. Het valt echter wel erg op dat jij heel vaak met hetzelfde negatieve verhaal komt, een keer zou toch genoeg moeten zijn?
Mijn accu is niet snel leeg. Ik laat het verder aan een ervaringsdeskundige zoals @Erwin P over.
 
Ik heb zelf geen elektrische motor (wel een keertje op gereden) maar lees graag mee. Het valt echter wel erg op dat jij heel vaak met hetzelfde negatieve verhaal komt, een keer zou toch genoeg moeten zijn?

Of aan mij, ik heb tenslotte veel meer ervaring….
We hebben een ander idee wat betreft motor rijden en wat je van een motorfiets mag verwachten. Ik vind Erwin daarin veel reëler., en @JaVaWa ik ben gek op motorrijden doe dat al sinds ik 6 jaar oud was maar heb nog nooit op zo,n slecht rijdende motor gereden,..vandaar misschien mijn reacties, ik was oprecht zwaar teleurgesteld. Ik had mogelijk een ander verwachtingspatroon moeten hebben. Ik had een positief gevoel bij elektrisch rijden bij auto,s en scooters speedpedelecs maar Zero was een deceptie voor mij, maar dat begreep je al. ;)
 
Laatst bewerkt:
Oja inderdaad. Als ik een keer door de regen heb gereden zijn de knipperlichten 3 dagen van slag. Ook geen heel ingewikkeld onderdeel om goed te doen lijkt me. Ga ik nog een keer mee bezig _O-
In Californie regent het veel minder dat kun je ze niet aanrekenen.
 
Ik dacht dat je accu helaas aardig aangetast is de afgelopen twee jaar. -O-
Ja en niet te verhelpen met een app. Ps ik ga weer redelijk maar had voorheen meer range en kon beter regenereren. Ps ik zet dit topic in mijn niet meer volgen lijst, ik heb er niets over te melden verder. Veel plezier allen met een Zero.
 
We hebben een ander idee wat betreft motor rijden en wat je van een motorfiets mag verwachten. Ik vind Erwin daarin veel reëler., en @JaVaWa ik ben gek op motorrijden doe dat al sinds ik 6 jaar oud was maar heb nog nooit op zo,n slecht rijdende motor gereden,..vandaar misschien mijn reacties, ik was oprecht zwaar teleurgesteld. Ik had mogelijk een ander verwachtingspatroon moeten hebben. Ik had een positief gevoel bij elektrisch rijden bij auto,s en scooters speedpedelecs maar Zero was ee deceptie voor mij, maar dat begreep je al. ;)
Op de Zero heb ik nog niet zo veel gereden iets van 4500 km pas. Andere motoren bij elkaar geen idee. Wel aardig wat km's en uren (een aantal gaan in uren ipv km's).

Heb de vergelijking al vaker gemaakt, maar hij voelt echt heel vergelijkbaar aan de Qingqi QM200GY uit exact hetzelfde bouwjaar, alleen koste de Zero ca €14000, de Quinqi ca €1500 nieuw. Ook zelfde houding, ongeveer even groot en konden ze dezelfde topsnelheid op de snelweg volhouden.
Daarintegen stopte de Quingqi op het voorwiel, liet je de rem niet op tijd los kon je voorover over het stuur (mijn Zero met BMW/Brembo rem nu ook). De boutjes enz waren na een paar keer los en vast draaien nog 6 kantig ipv rond ook. Wel zo prettig.

Om toch even positief te zijn, want uiteindelijk kan ik er goed mee leven :t
Het motorblok gevoel is heel goed. De motorrem bij gas dicht draaien voelt heel natuurlijk, uit en in de bocht rolt hij super op het gas. De snaar aandrijving is voor woon-werk fantastisch. De houding is goed voor de ritjes die de accu aankan.
De potentie zit er echt in.

Edit:
Het zal je misschien opgevallen zijn dat ik milieu helemaal buiten beschouwing laat. Dat interesseert me dan ook weer niet. Dat een retourtje op de motor me €8,50 kost met de KTM, maar €0,40 met de Zero dan wel weer. Komt ook omdat ik voor de helft laadt bij de baas en nog een contract heb van €0,13/kWh _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik koop meestal om de 2 jaar of eerder een nieuwe motor dus deze Zero is al nummer 27,maar dus al op heel wat forums
gezeten maar dit is wel een raar forum doet me wel een beetje aan het GS forum denken raak nu al mijn interesse
kwijt wat wel jammer is😼 dus van deze kant we Faxen🤢
 
Laatst bewerkt:
Zie het als aankoop advies voor een 2e hands Zero.
Ze zijn best leuk en er is veel te upgraden. Je moet alleen wel technisch zijn ingesteld.
 
Ik koop meestal om de 2 jaar of eerder een nieuwe motor dus deze Zero is al nummer 27,maar dus al op heel wat forums
gezeten maar dit is wel een raar forum doet me wel een beetje aan het GS forum denken raak nu al mijn interesse
kwijt wat wel jammer is😼 dus van deze kant we Faxen🤢
Je hebt gelijk; een enkeling zonder ervaring weet het hier beter dan anderen met de wereld aan ervaring en die beheerst het hele topic. Behoorlijk M-F inderdaad. _O-
Maar hopelijk is het ergste voorbij, we blijven ons best doen. Laat je niet weerhouden, ervaring is meer dan welkom.
 
De nieuwe Zero is ( SR/F ) is wel een deftige motor, ziet er een stuk robuuster uit :t
Wat me dan wel opvalt is dat het met powertank / of rapid charger eigenlijk 30k is.

Dan had er voor dat geld eigenlijk wel DC snelladen op moeten zitten, dat is jammer kost ze klanten.
Zeker voor de prijs, dan kom je ook in het segment van de Energica.
 
Vandaag even sportief gereden met de Zero en dan gaat het wel snel met de range.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan