Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen reactie als koper, maar, een riem vervangen na 6000 km? Was er iets aan de hand of gaan ze gewoon niet langer mee?
Waarom past die KTM beter bij je? Heeft dat met houding/comfort te maken of ben je alweer klaar met elektrisch? Gewoon even nieuwsgierig.
Je gaat nu toch niet jouw i3 inruilen voor een Mustang o.i.d. ?
Maar veel plezier met de KTM.
Ja hoor, slagregen, storm, hagel, sneeuw, 35 graden boven 0, 8 graden onder nul, mist: allemaal gehad, allemaal geen probleem.want hij wordt af en toe toch ook wel nat.
Rij jij er wel eens mee in slagregen op de snelweg?
Ik namelijk wel met mijn Yamaha Xmax motorscooter.
Bakken regen komt er dan voorbij.
De scooter baant zich probleemloos een weg door de regen, maar vraag me wel eens af hoe dat met een elektrische motor is.
Want lijkt me toch een stuk gevoeliger dan een brandstofmachine.
Vr gr
Grappig Nu ben ik totaal geen geluidsspecialist, maar is er wel te vertrouwen op zo'n telefoonmicrofoontje? Heb je al eens metingen gedaan met verschillende telefoons?
Mooi, perfecte testNaar aanleiding van jouw opmerking heb ik twee apparaten met die app naast elkaar gelegd, verschillende keren gefloten en meestal scheelde het 1 Hz. of minder. Eén keer zat er een verschil van 7 Hz tussen bij zo'n 345 Hz. Valt dus alles mee.
En zo nauwkeurig komt het natuurlijk helemaal niet, dat riemspanningstooltje is ook verre van precies. Ik heb nu een indicatie hoe de spanning is en waar ik hem ongeveer moet zetten als ik nog eens moet stellen. Simpel en effectief.
Haha met nepcilinders Niet creatief. Doet denken aan de eerste auto's die in de vorm van een koets waren omdat men dat nu eenmaal gewend was
DKP schreef op 28 mei 2017 @ 15:10:
Stel dat je de motor nieuw koopt en afschrijft over 5 jaar (en dus bij ingang van het 6de jaar weer een nieuwe koopt, wat bij nieuwe motoren de meest gebruikte formule is), dan is die aankoopprijs aftrekbaar verdeeld over 5 jaar.
Dus 12000€/5 = 2400€ par jaar dat de staat je volledig terug betaald.
Motorkledij verdeel je over 3 jaar. Stel je het gemakkelijk voor, 1500€ voor een volledig outfit van boots tot helm, is nog eens 500€ per jaar, dus dat maakt al 2900€ per jaar.
Tel daar al je onderhoudsonkosten, herstellingen, en tankbeurten ook nog bij (als je niet elektrisch rijdt), die je gewoon integraal inbrengt en dus niet verdeeld over meerdere jaren.
Van zodra je onkosten de forfaitaire woon werk vergoeding overschreiden (wat voor de meesten rond de 2600€ per jaar ligt), kan je je motor inbrengen, maar moet je wel die forfait laten vallen.
Maar met een nieuwe motor ga je daar meestal vlotjes overheen.
Belangrijke nota: 100% aftrekbaar betret enkel de woon werk km's.
Bijvoorbeeld om gemakkelijk te rekenen, stel je hebt in 2016 voor 5000€ kosten gemaakt maar hebt je motor slechts 80% van zijn km's voor woon werk gereden, krijg je van dat bedrag ook maar 80% terugbetaald. Wat uiteraard logisch is. Anders reed heel het land gewoon motor.
En nu kan je denken ... hmmm ... leuk terrein om wat te sjoemelen. En dat klopt, maar! Als je je motor ingeeft voor de belastingen ben je wel een mikpunt voor belastingcontrole!
Ook als je de motor aankoopt dmv een lening kan je dat allemaal inbrengen.
Ik ben wel ven plan om er eens dieper info over te vragen. Wie weet kan ik het wel dmv een lening, maar ook dan moet ik eerst een jaar alles zelf betalen voor het terugkeert naar mijn rekeningnummer
.Dus 12000€/5 = 2400€ par jaar dat de staat je volledig terug betaald.