Zero Motorfietsen

Ik ben wel benieuwd naar de snelweg kilometers, ik begrijp wel dat de SR/F zuiniger met de batterij om gaat dan de DSR. Ik heb een opdrachtgever op 145km, waarvan 120km snelweg. Ben benieuwd of het haalbaar is, met evt bijladen bij fastned.

Veel plezier met je nieuwe motor, echt een mooie fiets. Mag ik vragen of je nog iets gast doen voor de rijwind? Als ik met een SR/F het hele jaar zou rijden, zou ik miss wel een ruit plaatsen.
Welkom @Kevin1404!
Ik ben een tijd geleden van Alkmaar naar Zaltbommel gereden, over de snelweg. Ik heb gemiddeld 90km/h gereden op de hele route omdat ik niet zeker wist hoe het zou gaan met tussentijds opladen.
Bij Fastned (Haarrijn langs de A2) kon ik niet opladen. De stekkers daar passen niet op de charge tank. Dat betekende dat ik in Zaltbommel, na ruim 100km snelweg, met nog maar 36% aankwam.
Tegenwoordig rijd ik Alkmaar - Den Haag. Dit is 80km enkele reis en ik rijd met het verkeer mee op de snelweg. Soms rijd ik rustig, andere dagen rijd ik pittig door. Ik kom aan met een restantje van 45% - 53%, afhankelijk van hoe ik gereden heb. Opladen kan ik op het werk met de standaard lader (ongeveer 6:30 uur opladen) of met de charge tank in 4 uur op 100%. Dit laatste valt mij tegen, maar komt waarschijnlijk door de grote hoeveelheid palen op hetzelfde netwerk. Op dit moment staan er 26 auto's te laden, mijn motor, en 1 scooter.
Verbruikscijfers heb ik niet. Misschien dat ik die uit de app kan halen. Maar 145km op mijn DS zou ik niet op 120km/h kunnen halen.
 
Ik merk trouwens dat de Zero Motorcycles website flink aangepast wordt. Content is weg, zoals de shop, en veel links vanuit Google werken niet meer.
Geen idee of dat bewust is of dat ze problemen hebben.
 
Bij vertrek deze morgen stond er nog 140km range op de teller en iets van 68% soc. Na een rit van 50km aan 90kmh was er nog maar 32% soc en 52km range over. Dat gaat dus snel en heb niet echt zot gedaan. Heel ff in sport en paar keer aan de lichten vlot vertrokken. Bij vertrek 8 graden buitentemperatuur, 11 graden bij aankomst.

Ik probeer nog de exacte cijfers uit de trip meter te halen en te vergelijken met de rit naar huis straks.

Is nu aan het laden. De remote connect optie in de app is trouwens heel beperkt. Die krijg je de eerste 2 jaar gratis en daarna betalend. Ga ik niet verlengen als dit het blijft. Letterlijk 1 scherm met de locatie en de laad gegevens.
 

Bijlagen

  • BA65E06B-504E-45F8-99BC-BEDC7071D410.jpeg
    BA65E06B-504E-45F8-99BC-BEDC7071D410.jpeg
    57,2 KB · Weergaven: 6
Afgelopen week heb ik een Zero SR-F besteld. Volgens de dealer kan ik hem over een week of 6 ophalen.
Vandaag eens gekeken naar een verzekering maar dat valt niet mee. Meeste websites lijken hem niet te willen verzekeren (mooiste was Ohra die als reden gaf dat het een bromfiets is ipv en motor)

Bij wie hebben jullie hem verzekerd?
Een bromfiets met 81,8kW vermogen dan. Als de prijs er ook naar is waarom niet? Maar goed als inschrijving al problemen oplevert zou ik daar geen verzekering willen.

Bij mij was er wat onduidelijkheid rond de import papieren maar een telefoontje later was alles duidelijk en de volgende dag gewoon papieren in de bus.
 
Ik denk dat als je met je 'bromfiets' een ongeluk op de snelweg hebt gehad de verzekering daar toch moeilijk over gaat doen. ;)
 
In NL is Interpolis Alles In Eén (Rabobank) de meest voordelige als ik goed vergeleken heb. Bij Univé (betaal je nét iets meer) is echter ook meteen 500,- aan accessoires en 1.000,- aan kleding/helm meeverzekerd.
Ik zit bij Unive met een zakelijke verzekering. Bij Interpolis wilden ze geen zakelijke motorverzekeringen doen.
Verder was het lastig vergelijken en vooral moeilijk om de beldames en heren uit te leggen dat electrische motoren echt bestaan.
 
Bij vertrek deze morgen stond er nog 140km range op de teller en iets van 68% soc. Na een rit van 50km aan 90kmh was er nog maar 32% soc en 52km range over. Dat gaat dus snel en heb niet echt zot gedaan. Heel ff in sport en paar keer aan de lichten vlot vertrokken. Bij vertrek 8 graden buitentemperatuur, 11 graden bij aankomst.

Ik probeer nog de exacte cijfers uit de trip meter te halen en te vergelijken met de rit naar huis straks.

Is nu aan het laden. De remote connect optie in de app is trouwens heel beperkt. Die krijg je de eerste 2 jaar gratis en daarna betalend. Ga ik niet verlengen als dit het blijft. Letterlijk 1 scherm met de locatie en de laad gegevens.
Ik ben aan het kijken of ik een apparaatje aan de Canbus kan aansluiten waarmee ik gegevens uit kan lezen. Het project waar ik nu op zit leest al gegevens uit van auto's en de mensen hier willen graag testen of het met mijn motor ook werkt.
 
android app? Heb wel zo'n Bluetooth obd dongle liggen ergens. Maar is dat een meerwaarde tegenover de app van zero zelf? Daarmee kun je over bt toch ook logs uitlezen?

Ik zag trouwens dat de mijne al vol foutmeldingen staat van de eerst 50km 🙄
 
Ik zit bij Unive met een zakelijke verzekering. Bij Interpolis wilden ze geen zakelijke motorverzekeringen doen.
Verder was het lastig vergelijken en vooral moeilijk om de beldames en heren uit te leggen dat electrische motoren echt bestaan.

Haha ja, dat is zo. Ik heb vergeleken voor particulier. Ik verzeker mijn motoren bij Bovemij in ieder geval, maar zit nog te dubben of ik het elders iets goedkoper/beter kwijt kan.. Gaat enkel om de WA anyway, casco doen wijzelf, maar voor particulieren is dat wel weer van belang.

Overigens zag ik bij Interpolis dat zakelijk niet is toegestaan, maar dan leggen ze wel uit wat zij met zakelijk bedoelen. Als jij de motor gebruikt voor woon-werk, valt hij als het goed is gewoon onder hun verzekering toch?
 
Heb al jaren motor gereden maar doordat ik de afgelopen 5 jaar dat niet gedaan heb zijn de schadevrije jaren vervallen en begin ik weer op 0 :(

Bij Unive kom ik nu uit op 350 euro per maand. Echt wel iets te veel van het goede.
 
hallo hallo, nieuw hier.


Ik ga de boel hier eens even volgen. Ben sinds vanwege het uitkomen van de SR/F gaan lessen voor A. Over een paar weken ben ik aan de beurt voor het eerste examen. Tot die tijd kan ik volop twijfelen over het model Zero dat ik wil. Wat mijn prive auto betreft : elektrisch, geen twijfel. daar geniet ik al weer jaren van. Maar wat de aanstaande motor betreft zit ik voorlopig nog in twijfel. ergens ver achter in m'n kop blijft een stemmetje ducati monster 797 zeggen. Iets meer dan 10.000 euro. prima prestaties voor een kilometer of 5000/jaar, toertjes door de polder en over wat dijkjes. Maar ja, dan blijf ik weer met die herrie en geur zitten. Plus dat zo'n relatief tamme brandstofbike al snel onder de 1:20 duikt. Ook al rij ik kalm.

Ik vind de prijzen voor de Zero modellen best wel redelijk. En ik snap dat het gat naar een goedkopere brandstofbike een stukje kleiner wordt als je 5 jaar brandstof en onderhoud vooruit berekend.

De Zero S zou voor wat prestaties betreft voor mij helemaal voldoende zijn, maar die is relatief het duurst. Het zou leuk zijn als Zero binnenkort de vanafprijs voor de S en SR wat laat zakken. Lijkt het iemand dat dat er aan zit te komen?


Jullie begrijpen het al... moeilijk moeilijk moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Welkom.
Je hoeft zo’n Zero natuurlijk niet nieuw te kopen, je zou ook kunnen kijken in het buitenland waar meer keus is, bijvoorbeeld op Mobile.de.

Zelf zit ik nu toch ook te kijken voor een elektrische auto, welke rijd jij ?
 
Er was iets mis met de registratie van de specifieke rit. Dat moet ik nog uitzoeken. Maar ik heb dus 30% accu nodig voor 50km over voornamelijk 90kmh baan vlot gereden en aan de lichten vlot weg. Niet speciaal rustig gereden.

Die paar keer dat ik dan door bebouwde kom moet aan 50kmh gaat de range direct naar boven. Maar zo rij ik niet vaak dus.

Morgen weet ik meer over de snelweg rit. Spiegels blijken een vertekening te hebben. Ik denk bewust voor beter zicht. Maar het is wel wennen als je normale spiegels gewoon bent.

En al direct als ik terug op de parking kwam een briefje of ik de volgende keer aan de laadpaal wil laden ipv stopcontact. Dus nog snel een andere kabel scoren.
 
Welkom @Kevin1404!
Ik ben een tijd geleden van Alkmaar naar Zaltbommel gereden, over de snelweg. Ik heb gemiddeld 90km/h gereden op de hele route omdat ik niet zeker wist hoe het zou gaan met tussentijds opladen.
Bij Fastned (Haarrijn langs de A2) kon ik niet opladen. De stekkers daar passen niet op de charge tank. Dat betekende dat ik in Zaltbommel, na ruim 100km snelweg, met nog maar 36% aankwam.
Tegenwoordig rijd ik Alkmaar - Den Haag. Dit is 80km enkele reis en ik rijd met het verkeer mee op de snelweg. Soms rijd ik rustig, andere dagen rijd ik pittig door. Ik kom aan met een restantje van 45% - 53%, afhankelijk van hoe ik gereden heb. Opladen kan ik op het werk met de standaard lader (ongeveer 6:30 uur opladen) of met de charge tank in 4 uur op 100%. Dit laatste valt mij tegen, maar komt waarschijnlijk door de grote hoeveelheid palen op hetzelfde netwerk. Op dit moment staan er 26 auto's te laden, mijn motor, en 1 scooter.
Verbruikscijfers heb ik niet. Misschien dat ik die uit de app kan halen. Maar 145km op mijn DS zou ik niet op 120km/h kunnen halen.


Bedankt voor je cijfers, is dit met een DSR met een 14.4 accu? Als je 80km haalt met ong 50% accu lading, dan moet 145km haalbaar zijn mits ik rustig aan doe toch?
 
Bedankt voor je cijfers, is dit met een DSR met een 14.4 accu? Als je 80km haalt met ong 50% accu lading, dan moet 145km haalbaar zijn mits ik rustig aan doe toch?
Dit is een DS (niet de R) met 14.4 accu.
Ja, ik haal 145km makkelijk met de motor, maar niet als ik harder dan 100 rijd. Vandaag kwam ik aan met 40% accu. Het waaide wat harder vandaag waardoor de motor het wat moeilijker had.

Het laatste stukje dat ik rijd is 70 of 50 km/h. Dan verbruik ik een stuk minder stroom.
 
Ik ben vanmorgen voor m'n 100km over de snelweg rit vertrokken met 95% accu (was grens vergeten afzetten) en kwam aan met nog 5% over goed voor 6km range.

Is 120-130kmh snelheid aangehouden zoals anders en niet in eco mode. Op de ring wel een stuk file filteren, dat is goed voor de range :-).

Traject ook kunnen registreren nu. Je moet dus echt starten op telefoon, die verbonden houden en ook registratie in app weer stoppen.

Eens je onder die 10% gaat valt het vermogen ook wel weg. Gas opentrekken doet niet veel meer.
 

Bijlagen

  • AA792BF9-0C02-472B-BF93-6D65173E0448.png
    AA792BF9-0C02-472B-BF93-6D65173E0448.png
    81 KB · Weergaven: 3
  • 4B8B165B-C1E7-4976-AD9B-FC0B8C7BAC0F.png
    4B8B165B-C1E7-4976-AD9B-FC0B8C7BAC0F.png
    43,1 KB · Weergaven: 5
  • 738B78F6-2DAA-4644-827F-92F1FC44EDE9.png
    738B78F6-2DAA-4644-827F-92F1FC44EDE9.png
    38,6 KB · Weergaven: 4
Ik ben vanmorgen voor m'n 100km over de snelweg rit vertrokken met 95% accu (was grens vergeten afzetten) en kwam aan met nog 5% over goed voor 6km range.

Is 120-130kmh snelheid aangehouden zoals anders en niet in eco mode. Op de ring wel een stuk file filteren, dat is goed voor de range :-).

Traject ook kunnen registreren nu. Je moet dus echt starten op telefoon, die verbonden houden en ook registratie in app weer stoppen.

Eens je onder die 10% gaat valt het vermogen ook wel weg. Gas opentrekken doet niet veel meer.
Oh wow, dat zou ik wel spannend vinden, als hij onder de 10% komt.
Heb je nu wel genoeg tijd om op te laden voor de rit terug?
 
Haha ja, dat is zo. Ik heb vergeleken voor particulier. Ik verzeker mijn motoren bij Bovemij in ieder geval, maar zit nog te dubben of ik het elders iets goedkoper/beter kwijt kan.. Gaat enkel om de WA anyway, casco doen wijzelf, maar voor particulieren is dat wel weer van belang.

Overigens zag ik bij Interpolis dat zakelijk niet is toegestaan, maar dan leggen ze wel uit wat zij met zakelijk bedoelen. Als jij de motor gebruikt voor woon-werk, valt hij als het goed is gewoon onder hun verzekering toch?
Als ik hem particulier gekocht had kon ik hem inderdaad particulier verzekeren. Maar ik heb hem "op de zaak" gekocht, wat betekent dat ik hem lease van mezelf 8-) Het betekent ook dat ik een zakelijke verzekering moet gebruiken.
 
Ik ben vanmorgen voor m'n 100km over de snelweg rit vertrokken met 95% accu (was grens vergeten afzetten) en kwam aan met nog 5% over goed voor 6km range.

Is 120-130kmh snelheid aangehouden zoals anders en niet in eco mode. Op de ring wel een stuk file filteren, dat is goed voor de range :-).

Traject ook kunnen registreren nu. Je moet dus echt starten op telefoon, die verbonden houden en ook registratie in app weer stoppen.

Eens je onder die 10% gaat valt het vermogen ook wel weg. Gas opentrekken doet niet veel meer.

Hm, daar doet mijn Energica Eva niet echt voor onder. En dan houd ik me ook niet in.
Ik kreeg toch het idee dat de Zero wat meer range had dan de Energica? Of is de snelweg de grote nivelleerder hier?
 
Welkom.


Zelf zit ik nu toch ook te kijken voor een elektrische auto, welke rijd jij ?

Zoe. Nog een 22 kwh accu. En toch kom ik er al jaren eigenlijk nooit te kort mee. Een enkele keer eens dat ik het jammer vind om een kwartiertje bij fastned te moeten staan maar verder gaat het nog wel even duren eer dat ik de noodzaak voel om een 50kwh auto te kopen. Staat nu bijna 1ton op en de accu is nog nagenoeg als nieuw, wanneer het gaat om totale prestaties.

Ooit gewoon prive gekocht. Zeker duurder dan zeg, een clio. Maar dan heb je wel ff wat anders dan 99,9% van het land.
Samen met 24 zonnepanelen draait mijn huis, auto en straks ook motor best netjes denk ik zo.
 
Zoe. Nog een 22 kwh accu. En toch kom ik er al jaren eigenlijk nooit te kort mee. Een enkele keer eens dat ik het jammer vind om een kwartiertje bij fastned te moeten staan maar verder gaat het nog wel even duren eer dat ik de noodzaak voel om een 50kwh auto te kopen. Staat nu bijna 1ton op en de accu is nog nagenoeg als nieuw, wanneer het gaat om totale prestaties.

Ooit gewoon prive gekocht. Zeker duurder dan zeg, een clio. Maar dan heb je wel ff wat anders dan 99,9% van het land.
Samen met 24 zonnepanelen draait mijn huis, auto en straks ook motor best netjes denk ik zo.
Gaaf hoor.
 
Hm, daar doet mijn Energica Eva niet echt voor onder. En dan houd ik me ook niet in.
Ik kreeg toch het idee dat de Zero wat meer range had dan de Energica? Of is de snelweg de grote nivelleerder hier?
Op 90kmh baan haal ik een range van 150km. Dus snelweg is zeker de boosdoener hier. Ik woon ook wel in de heuvels, dat zou ook niet helpen.

De inschatting van de app lijkt wel realistisch. De cijfers op de website zijn aan max 110kmh snelweg en/of met nog een extra accu. Zeer misleidend allemaal.
 
Heb al jaren motor gereden maar doordat ik de afgelopen 5 jaar dat niet gedaan heb zijn de schadevrije jaren vervallen en begin ik weer op 0 :(

Bij Unive kom ik nu uit op 350 euro per maand. Echt wel iets te veel van het goede.

Goedemorgen evhelden,

Het is inderdaad sneu dat je opgebouwde jaren zijn vervallen. Heb je misschien ook nog ergens een auto verzekerd? Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen kun je met een 2e object meeliften op de korting van een ander object. Je krijgt dan dus dezelfde korting maar je schadevrije jaren bij het 2e object beginnen dan wel op 0.

Ik hoop dat je hier je voordeel mee kunt doen.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
 
Oh wow, dat zou ik wel spannend vinden, als hij onder de 10% komt.
Heb je nu wel genoeg tijd om op te laden voor de rit terug?
Ken de route wel he en weet dat ik hier kon opladen. Dat helpt :-).

Nu gebruik ik gewone 220V aansluiting 1 fase op de laagste stand en dan is het na 8u terug vol. Dat is maar net boven de 1kW laden. Ik heb de premium dus kan tot 6kW gaan aan paal en dan is het op 2u 95% opgeladen. Nog niet getest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan