Zien moderne auto's onze motor wel??

Wat voor auto rijd jij?
In mijn Leon uit 2016 en een golf GTI uit 2012 werkt het altijd perfect
Net zoals in de Kia pro ceed van mijn oom
Dat was in een Audi A3 2020. Als de motor te dicht bij de "middenlijn" reed en er een auto voor de motor reed, werd de auto ervoor herkend maar de motor ertussen niet meer. Kwam maar twee keer voor, maar wel twee keer teveel.
Let wel dat ik zo een 150.000km per jaar rij met de auto en bijgevolg zulke situaties ook vlugger tegenkom dan iemand die er bv 20.000km doet op dezelfde tijd.
 
Die Tesla 'ziet' idd dat er een auto rijdt, en begint in principe pas van baan te wisselen als het systeem denkt dat dat veilig is.
De vraag is dus of hij ook motoren net zo goed herkent.
Ik heb het geld niet voor zo'n bolide, maar hoe werkt dat? Draai je aan het stuur en gaat die auto met z'n eigen willetje toch rechtdoor?
 
Ik heb het geld niet voor zo'n bolide, maar hoe werkt dat? Draai je aan het stuur en gaat die auto met z'n eigen willetje toch rechtdoor?
Dat hangt er vanaf of je de autopilot aan hebt staat. Als die aanstaat, dan verwacht de Tesla dat je minimaal om de 10 of 20 seconden even je handen op het stuur houdt, maar hij neemt dan zelf alle bochten, of rijdt rechtdoor. Alleen als je hard aan het stuur trekt of draait, dan verbreekt hij hij automatisch de autopilot en heb jij weer alle controle.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Als je lane assist icm ACC hebt dan stuurt hij ook vanzelf, althans werkt op mijn GTI redelijk goed, tenzij de bochten te straf zijn. Overigens reed ik laatst proef in een ID4 en daar vond ik de lane assist belabberd werken, je slingerde continu, ok wel binnen de lijntjes maar mijn 9 jaar oude GTI doet dat niet, dat slingeren.
 
Ik merk dat luxe auto's met lane assist totaal geen rekening houden met filterende motoren die van achteren naderen. En denk maar niet dat de automobilist bij het uitzitten van zijn file-vertraging (rijden noemen we t niet meer) daar zelf rekening mee gaat houden. Met name de tesla's reageren vaak wat plotseling en onrustig als er bijvoorbeeld een bocht in de weg zit. Dus let op!

"Smart phones make stupid people", =>"smart cars make stupid drivers".
Lane assist kijkt dan ook alleen mar of het mobiel tussen de lijntjes blijft, verder niks....
 
e kunt gewoon prima rechts inhalen met de ACC van VAG. Het systeem voorkomt alleen dat je dat ongemerkt doet als er niemand voor je rijdt, maar op een rijstrook links daarvan wel. Ik weet niet wat daar irritant aan is. Als jij toch rechts in wil halen dan kun je dat gewoon overrulen en rijdt je auto gewoon door. Dat is geen foutje van de ACC, het is gewoon nog wat intelligenter. De volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat die auto ook weet wanneer je wel en wanneer je niet rechts in mag halen. Dan moeten die situaties herkend worden en de nationale wetgeving op dit gebied bekend zijn.
Ja dat klopt, klein tikkie op het gas en hij vergeet de auto links voor je. Daarom heb ik het ook over voorsoorteerstroken op de N9, dan moet je best kort op de bediening zitten.
 
hoef je niet over in te zitten, rij een model S, en ik zie in mijn display of er een auto, motor vrachtauto, busje en paaltjes etc zich om me heen verbinden, die techniek zal zich alleen maar verbeteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan