Zin en onzin van carburatiekits

Ik heb ook een carburatiekit want:

  • ik heb nu veel meer power

    Stemmen: 3 17,6%
  • nu loopt 'ie soepeler

    Stemmen: 12 70,6%
  • ik tank graag

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik had origineel te veel vermogen

    Stemmen: 1 5,9%
  • ik ben een meeloper

    Stemmen: 1 5,9%
  • stoer toch?

    Stemmen: 0 0,0%
  • andere goede reden

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Lang leve de carbverwarming op mijn VTR.

Tot -5 nog geen problemen gehad *O*


heb tot genoegdoening :} eindelijk, afgelopen winter PRO-FST getest van Silkolene......kwam er achter via engelse site.....perfectemundo *D

Carbverwarming vindt ik prima, maar dan vind ik wel dat zowel Kawa-NL als de carb.-leverancier, hier hun bijdrage in moeten doen.
Het is te duur in aanschaf, ( verhouding prijs/leeftijd motor).
:(
 
...als alles echt goed of nieuw is wat betreft onderdelen IN de carbs.dan zijn de volgende twee items : de benzine-aanvoer en de 'beluchting', het volgende.
Als je de zoekfunctie gebruikt, met nadruk op carburatie, kom je heel veel info tegen...
Een (bekend) probleem is het manco vacuum-lek in de aansluitrubbers tussen carbs. en cilinders,( oudere motoren), 'valse' lucht dus.
Bij o.a. m'n ZZR, is er in de gasschuif zelf een technisch probleem, waardoor de naalden als vanzelf omhoog schoven....waardoor automatisch een te warrige hoeveelheid benzine(vanwege het ontstane vacuum), langs gasschuif richting cilinder verdween.....resultaat: zwarte bougie's.....not nice
máár....dit gebeurde niet altijd, waardoor je dus ook een tijd geen rare dingen ervaarde....
En ik heb het euvel via kennisneming van de aangeleverde informatie van MotoMirage, een keer in m'n avonduren opgeknapt...... 8-) ..... monnikenwerk... B|

Het schoon zijn van de carbs. is een pré....

B| straks in het najaar, wordt het weer een stukkie kouder.....en vanaf 4/5 graden boven nul zelfs, met bijv. mist, krijgen er weer een aantal carburatie problemen ---> bevriezing..... :Y ...klinkt raar, maar is waar..
Bij was stationair probleem race brandstof meer octaan meer co2, hij gaat nu steeds beter lopen door alleen maar euro 95 te tanken :Y :Y :Y

Al het andere heb ik uitgesloten was namelijk al een stuk of wat keer gebeurd.
KLeppen, uitlaat gas dicht enz. enz.
 
Nahjah zal er verder niet op ingaan aangezien je als je 24 jaar motorrijd je motor blijkbaar bij stationair toerental zijn naalden nodig heeft om brandstof in de verbrandingskamer te krijgen... |(

Nou klein stukje dan....Ik heb het paul ritzen bij mijn motor zien doen, en geloof mij maar mijn motor liep voor geen meter door kapotte naalden (volledig ingeschuurd) in de modale toerentallen, maar stationair was hij perfect afgesteld alvorens we begonnen aan het middengebied.

Tenzij de naaldgeleiders zo ver uitgesleten zijn dat de naald uberhaupt niet meer afdicht.(dan zal de motor echt totaal voor geen meter lopen) Heb je geen nieuwe naalden of geleiders nodig om stationair af te stellen.

Check ook: http://auto.howstuffworks.com/question377.htm
 
Laatst bewerkt:
bij de 1 zal het misschien niks uitmaken, op mijn monster 750 maakte het wel veel uit,en dan bedoel ik niet de pk,s, maar het voordeel zit um vooral in het mooier door lopen vanaf lage toeren en het niet meer stotteren tussen
4-5000 tpm. maar een testrun op een goeie dynobank is altijd leuk,en dan kan je ook kijken of het eventueel nut heeft om een kit te plaatsen.
 
Nahjah zal er verder niet op ingaan aangezien je als je 24 jaar motorrijd je motor blijkbaar bij stationair toerental zijn naalden nodig heeft om brandstof in de verbrandingskamer te krijgen... |(

Nou klein stukje dan....Ik heb het paul ritzen bij mijn motor zien doen, en geloof mij maar mijn motor liep voor geen meter door kapotte naalden (volledig ingeschuurd) in de modale toerentallen, maar stationair was hij perfect afgesteld alvorens we begonnen aan het middengebied.

Tenzij de naaldgeleiders zo ver uitgesleten zijn dat de naald uberhaupt niet meer afdicht.(dan zal de motor echt totaal voor geen meter lopen) Heb je geen nieuwe naalden of geleiders nodig om stationair af te stellen.

Check ook: http://auto.howstuffworks.com/question377.htm

Welk middengebied bedoelje? Toerental of gasstand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan