Het is bijzonder hoor dat besef ik wel.
We hebben hem ook nog ff op de testbank laten blaffen.Ik stond iets te dichtbij die fishtail met mn overall....stond zowat in de fik, bij het starten.
Oja 100 km/h ging ie, maar het leek wel 300.Alles schude en trilde. Echt geweldig mooi om die stoterstangen en kleppen te zien bewegen.
HP2 Enduro weegt maar 196 kilo1200 blok schijnt een stuk lichter te zijn dan de 11XX blokken.
Je merk weinig van het gewicht van zo'n BMW hoor.. stuurt als een idioot
Dat had ik wel willen zien
Mn pa is ook al eens een overall kwijtgeraakt door zn '31 Ariel ff te laten lopen zonder pijpen
Prachtig die oude machines
Maar ik vind alle motoren boven de 120 kilo zwaar.
Het luchtgekoelde motorblok van een oudere Suzuki GSX1100 weegt alleen al tegen de 100 kilo...
Het worden de Suzuki cilinderkoppen van de DR600,650,750 of 800cc's.
(waar ik er het snelste er een 4-tal van vind)
De twee bougies hebben toch de doorslag gegeven.
Bedankt voor het meedenken.
Bij mijn crossmotor (250cc 1 cilinder) zitten er gewoon origineel 2 kogellagers om de nokkenas. Is ook een optie als je genoeg vlees hebt om er passingen voor te maken.
Je kan alles bouwen en de lucht in krijgen. Dat is niet veel anders als op de wegIs het echt haalbaar om zoiets zelf te bouwen *en* goedgekeurd te krijgen? Wat geweldig :D
Rudge heeft luchtgekoelde 4 kleps koppen gemaakt..
Een HD XL blok, of nog leuker, het Buell blok, komt aardig in de buurt.Met 600cc niet nee, maar een twin met 1200 cc of meer, ga je dat wel makkelijk halen. Ook 35 pk bij 3000 rpm moet haalbaar zijn. Alleen het gewicht van zn blok wordt kritisch.
Met 600cc niet nee, maar een twin met 1200 cc of meer, ga je dat wel makkelijk halen. Ook 35 pk bij 3000 rpm moet haalbaar zijn. Alleen het gewicht van zn blok wordt kritisch.