Zonder helm

BIGboy

Die hard MF'er
30 mrt 2002
270
0
Hoofddorp
Afgelopen zomer was ik op vakantie in Kroatië 8-) , nou hoor ik je zeggen:"Lekker belangrijk.."
maar wat ik erover kwijt wilde is dat ik 50% van de motorrijders zonder helm zag scheuren... en de helft daarvan reed ook zonder kentekenplaat...
Zou de pakkans daar kleiner zijn?
Dat zonder kentekenplaat kan ik begrijpen, maar zonder helm???
Was wel erg stoer...

 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb niet de drang om zonder butsmuts te gaan rijden, ik heb een Laser Revolution en die houd ik tot ongeveer 100 KM open...!
Lijkt net of je zonder helm zit, lekker windje om m'n snuit..

Foto is gemaakt bij het begin van een tolweg.

full
 
Lache zonder kenteken, waarom eigenlijk? Puur tegen de boetes? Geen last van politie zo?
 
'k heb geen idee waarom ze dat doen, er was redelijk wat blauw op straat...
Op de doorgaande wegen meestal wel een helm, in de stad weinig helmen gezien.

Misschien is de sterke arm (hahahahha...) daar wel lief...
 
Telt van achter het huis, door de brandgang, over de stoep, naar de voorkant van het huis ook? ;) Kan nou niet zeggen dat ik er warm of koud van word. Voel me met helm toch meer op m'n gemak.
 
'k heb geen idee waarom ze dat doen, er was redelijk wat blauw op straat...
Op de doorgaande wegen meestal wel een helm, in de stad weinig helmen gezien.

Misschien is de sterke arm (hahahahha...) daar wel lief...

misschien is het daar wel in om zonder helm te rijden.
net zoals bijna alle scooter gappies hier zonder helm rijden
 
Ik stap gewoon niet op de motor als ik mn pak, helm, handschoenen en laarzen niet aan heb.......snap het echt niet als iemand zichzelf al niet bewust is wat er gebeurt bij een ongeval |(
 
Helm op m'n bolletje is nu toch wel een vereiste, wil ik op een motor stappen. Toch zou ik wel af en toe de neiging krijgen om 'm niet op te doen, denk ik.

Denk dat in Kroatie geen helmplicht is, en dat er ook een flink aantal gestolen motoren daar rondrijden. Wat betreft pakkans, die is er denk ik erg klein...
 
Volges mij is er in Kroatië wel een helmplicht, ben er 4 jaar geleden op vakantie geweest en heb er toen een motor gehuurd.
't was een zuip& strand vakantie maar toen ik die wegen daar zag begon het toch te kriebelen wat een mooi land is dat zeg.
Aangezien de wegen er erg slecht zijn/waren doe je van zelf wel een helm op.
En wat de politie betreft die voeren geen zak uit daar, beetje in de schaduw zitten en naar toeristen kijken.
 
misschien is het daar wel in om zonder helm te rijden.
net zoals bijna alle scooter gappies hier zonder helm rijden

BIJNA alle scootah gappies ja :)


over fototje: stoppie is erg mooi. dat moet een auwelijke 'afsprong/rol/flabber' worden. goed bezig hoor, stoer... |( . ach, zoeits doe je denk ik maar een keer of je het nou wil of niet ;)
 
Was een paar maanden geleden in Breda.... Vent woont 500 meter van zijn werk en deed dat altijd met de motor. Maar omdat het zo'n kort stukje was deed hij nooit een pak aan en zette zijn helm ook nooit op...
Het ging een hele tijd goed... totdat hij de bocht wilde afsnijden en toen kwam der een bestelbsuje.
De rest kan je wel bedenken....


Verder moet je maar eens in zuid frankrijk kijken. Daar rijden sommige malloten op hun slippers, zwmbroekje en t-shirtje. En dan komen met honderd tig voorbij je gescheurd....

stelletje gekken

sander
 
Was een paar maanden geleden in Breda.... Vent woont 500 meter van zijn werk en deed dat altijd met de motor. Maar omdat het zo'n kort stukje was deed hij nooit een pak aan en zette zijn helm ook nooit op...
Het ging een hele tijd goed... totdat hij de bocht wilde afsnijden en toen kwam der een bestelbsuje.
De rest kan je wel bedenken....


Verder moet je maar eens in zuid frankrijk kijken. Daar rijden sommige malloten op hun slippers, zwmbroekje en t-shirtje. En dan komen met honderd tig voorbij je gescheurd....

stelletje gekken

sander

lijkt me niet zo heerlijk schakelen, met slippers...
omlaag wel, maar omhoog... lijkt me auw
 
Hoi Sandman weet wat je bedoelt en heb het ongeval nagenoeg mogen aanschouwen je hebt gelijk iedere dag kwam hij voorbij en zijn rijstijl was niet uitzonderlijk maar hij heeft gewoon veel pech gehad en daarbij had hij geen helm op. Tja daar is wat van te zeggen maar met de snelheid van een motor is een helm ook niet meer bestand tegen forse klappen op het lichaam, denk hierbij aan botbreuken, ingeklapte danwel geperforeerde longen etc met de dood tot gevolg, Ik zeg niet dat je geen helm moet dragen integenstelling juist wel maar denk als het eenmaal gebeurd moet je gewoon geluk hebben denk ik!!

Was een paar maanden geleden in Breda.... Vent woont 500 meter van zijn werk en deed dat altijd met de motor. Maar omdat het zo'n kort stukje was deed hij nooit een pak aan en zette zijn helm ook nooit op...
Het ging een hele tijd goed... totdat hij de bocht wilde afsnijden en toen kwam der een bestelbsuje.
De rest kan je wel bedenken....


Verder moet je maar eens in zuid frankrijk kijken. Daar rijden sommige malloten op hun slippers, zwmbroekje en t-shirtje. En dan komen met honderd tig voorbij je gescheurd....

stelletje gekken

sander
 
maar met de snelheid van een motor is een helm ook niet meer bestand tegen forse klappen op het lichaam, denk hierbij aan botbreuken, ingeklapte danwel geperforeerde longen etc met de dood tot gevolg

maar daar draag je ook geen helm voor....

je draagt een helm ter bescherming van je hoofd :+

als je dat niet beschermt kun je net zo goed niets beschermen....
 
In Thessaloniki iets gezien waarvan ik het zijne dacht... :?
Op een Yamaha R1...zonder helm, korte broek, niet al te jofele schoenen...VOL wegtrekken (met lauwe machine niet eens warm) 3 versnellingen vol door... dus die reed rond de 150/160?? En dit allemaal in de context van een bebouwde kom plaatsen!!! En deze meneer Papalammepielos was niet de enige.

Joh vandaar zoveel verkeersdoden in Griekenland.... ?
 
Wat ik weet van Kroatië is dat de Politie er zeker weten NIET lief is, als ze ook mar iets vinden wat niet door de beugel kan. Maar kennelijk heeft die beugel de vorm van een motorsilhouet en kanje er dus net door. Ik heb geen idee, maar ga er absoluut niet van uit dat ze daar lief zijn, behandel ze gewoon met het zelfde respect als waarvan je moeder zegt :"in onze tijd",enzovoort.
Ik heb het vaak genoeg gezien, en inderdaad lijkt alles daar te mogen, maar eigenlijk is Frankrijk net zo, heb ik ook vaak genoeg gezien. Kweenie wat het precies is, maar doe wat je niet laten kan. Officieel mag het natuurlijk niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan