Zonnebril ervaring: Wiley-X

biertje?

MF veteraan
6 jan 2002
1.507
0
Wie heeft ervaring met de zonnebrillen van Wiley-X? Waren onder andere te zien op de beurs in Groningen. Erg prijzig, maar mooie brillen. Ben benieuwd wie er een heeft en wat de ervaringen zijn: beeld, wind, beslaan, etc.

Ook suggesties voor andere brillen voor op de motor zijn welkom. Met name brillen die zonder vizier gebruikt kunnen worden....met een pot dus!
 
Ben ook zeer benieuwd naar goede brillen die zonder vizier gebruikt kunnen worden. Ik denk dan niet aan aan show brillen maar aan een goede functionele bril!
Vooral pics zijn welkom!
 
Vooral Revo en oakley zijn de merken onder de brillen.
Ik had eerst Ray-ban en dacht daarmee een goede bril te hebben, totdat ik een Revo kocht. :9~ :9~ :9~ Vooral een revo met spiegelglazen. Deze halen de contouren helemaal op.
Ik geloof dat ik deze bril een jaar of 7 heb, en ben af en toe nog verwonderd van wat ik door deze bril zie.

Ik weet niet of de brillen van Revo geschikt zijn om samen met een helm gedragen te worden.

Het enige(nadeel) van Revo is dat ze geen modieuze brillen hebben. Daarvoor zou je kunnen kiezen voor een Okley.

Revo en Oakley zijn over het algemeen duurdere brillen, maar dan heb je ook wat!

Veel beter dan (onzin)merken die ook een kleding of parfum lijn hebben.
Succes 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Serengeti! Top 8-) :} (van vriendin, voor verjaardag) Van de week gereden met zonnebril maar omdat het zo koud was besloeg de bril, niet het vizier. Maar dat heb je denk ik met alle zonnebrillen :? Past heel goed in m'n helm (SHOEI-RAID) dus zal ook wel passen bij een jet ;) Suc6
 
Uvex: goed en goedkoop!
Zijn heel licht (in gewicht), helder (scherp beeld) en sluiten goed aan.
shadey.gif
 
Ik sloop m'n bril altijd binnen een jaar... Maar ik heb Adidas, zijn wat kleiner en passen beter op m'n hoofd dan bijvoorbeeld Oakley.
 
[me]Skoezie heeft een Ray-Ban
[/me]


Ding leeft al 2 jaar. Is me nog nooit overkomen met een zonnebril
 
Predator 5800 Smoke, is eigenlijk een veiligheidsbril
Stonden op de RAI voor 20 euro, bij Fabory 7,21 euro incl. (art.nr: V8108.001.800)
Perfect onder een helm, beslaat bij mijn helm niet (Shoei Raid) en sluit volledig aan aan de gezichtslijn. Koop gewoon elk jaar een nieuwe, valt wel eens of zo waardoor er een krasje op komt.
Eenmaal een dure zonnebril gehad, doe ik dus nooit meer.
 
Ik heb op het moment een Oxydo (Safilo), veel Aprillia rijders schijnen er een te hebben (team Aprillia dan).
Ik heb hem gekocht vanwege zijn vriendelijke prijs en fijne pasvorm en de 'vlakke oren', zodat-ie onder een helm kan.
Ik ben er niet zo tevreden over als mijn RayBan, maar hij volstaat.

Ik persoonlijk mot niks hebben van Oakley of Serengeti, omdat hun 'bestuurders' modellen gebruik maken van oranje of bruine glazen. En daar zie ik geen steek door, nou ja, in elk geval minder dan door blauwe of grijze glazen. Mijn opticien heeft me daarin een objectieve meting verricht, en ondanks dat ik niet kleurenblind ben, zie ik minder door 'warmtint' glazen.

Koz

P.s.: Weet nix over die Wiley-X brillen, maar ben wel benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Ray-Ban montuur met Oakley iridium contrastverhogende glazen, op sterkte. Erg fijn brilletje. 8-)
 
Ik heb drie Ray Ban zonnebrillen (waarvan ik er 1 al een tijd niet vinden kan :( dus eigenlijk heb ik er nog maar twee) en een kawagroene Emporio Armani (waarvoor ik twee keer naar Parijs ben gereden).

P2260001.jpg


Alleen draag ik nu geen zonnebril meer op de motor, omdat ik op de beurs een donker vizier heb gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik een Oakley, hij heeft het al drie jaar uitgehouden bij mij...
full


Pasvorm is perfect, beslaat niet, sportiever kan niet. Montuur is van gespoten metaal :} Het is ook altijd zonnig met die bril op! `s Nachts zou je hem zelfs op kunnen, als het donker wordt wordt het glas lichter en visa-versa ;)

Ik gebruik hem voor het schaatsen & als gewone zonnebril. Hij heeft 1 nadeel in m`n helm zit i voor geen meter...
(ik heb nog nooit een zonnebril gehad die wel lekker zat in een helm, vandaar dat ik een donker vizier heb)
 
Wie heeft ervaring met de zonnebrillen van Wiley-X? Waren onder andere te zien op de beurs in Groningen. Erg prijzig, maar mooie brillen. Ben benieuwd wie er een heeft en wat de ervaringen zijn: beeld, wind, beslaan, etc.
Is er iets bijzonders aan deze brillen dan?
[me]Spider heeft een killerloop 8-) [/me]
 
Ik draag altijd een bril en dat valt niet altijd mee!
Heb dan maar systeem helm van BMW gekocht. Probleem meteen opgelost.
Maar nu met dat weer moet je dan weer extra stukken kledij aan waardoor je toch die bril af moet doen |( .
En ik heb zo'n clip die bij mijn montuur past, zodat je eigenlijk niet eens ziet dat het een gewone bril is. Lijkt zonnebril, en is op sterkte.
 
Ik heb een Eagle Eyes zonnebril voor in de auto. Ooit via zo'n TelSell iets gekocht, en dat is dus geen troep! Een heel erg goeie bril, wil niet anders meer. Was wel even wennen omdat alles een beetje geel wordt, maar het werkt super. Met nat wegdek zie je gewoon de belijning, terwijl dat met andere brillen nog weleens een probleem wil worden.
Eagle Eyes is alleen nog in de VS te koop. Voor de auto heb ik er een met te grote glazen om in m'n helm te passen. Ze hebben ook een kleinere, die denk ik wel past.

https://www.eagleeyes.com/eagleeyestv/

Zoals het op die foto's eruit ziet is niet gelogen!
 
Laatst bewerkt:
Hi, sorry for bringing the old topic up again. I am from Austria and its hard for me to understand what you are saying, but I am looking to find a dealer in Europe who sells this SG1 googles, and if possible with prescription lenses.
thx Christoph from Vienna
 
Wiley-X heeft een zeer mooie lijn brillen, w.o. speciaal voor de motormarkt!
alle brillen zijn v.v. veiligheidsglas. (dit is bij de militaire eenheden reeds langere tijd populair en wordt veelvuldig gebruikt).
Op www.wileyx.eu kan je al veel info vinden, en er is ook een distributeur in Nederland.
Bos Unique Sales, mbos@kpn.blackberry.com
zeker de moeite waard!
 
Ik draag altijd een Ray-Ban (oud model) onder mijn jet helm, Voldoet uitstekend!! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan