zuiger vraagje wr 400

heb ik ook altijd zo een domme dingen.
Vrijdag avond zette ik mijn achterrem er weer op nahet plaatsen van een nieuwe koppeling.
Breekt die bout wel af, dus er was geen cross dit weekend ;(
 
en de pret kan niet op :( :( :( :(

vandaag bout binnen en gelijk ingedraaid ,

en ja hoor hij was vertrokken .... voor even ...
totdat ik een heel klein druppeltje koelvloeistof aan de cilinderkopdichting zag.
Bouten nog iets meer aangedraaid maar nee hoor. ...
Nieuwe dichtingen en dan zoiets. Misschien iets vuil.
Weer een nieuwe dichting bestellen. :( :r :( :r .
Het lijkt wel alsof hij echt van me af wil dat pokkeding.....µ

Weer tot vrijdag wachten.
 
Je bedoelt (de bout van je) je rempedaal?

Jij hebt ook een cr 250 2002 he?
Weet jij niet waar je aan de origineele stickers geraakt voor op de tankflappen.
Bij honda zijn die onbetaalbaar.
Ik wil graag die
cid_image002.jpg
 
Jij hebt ook een cr 250 2002 he?
Weet jij niet waar je aan de origineele stickers geraakt voor op de tankflappen.
Bij honda zijn die onbetaalbaar.
Ik wil graag die [afbeelding]
Ha - toevallig laatste ook een stuk van de rechtse afgeblazen bij het afstomen... B|
Zal eens kijken waar die te vinden zijn.
 
Gho, klink allemaal bekend in de oren. Heb de zelfde problemen op de kleppen na gehad met een 2T. Eindelijk alles voor elkaar... 270km en een vastloper, koppakking lek. Kon ik weer opnieuw beginnen. 2e setje 750km... vast, power valve moest uitgeschuurd worden. Godver.
3e setje leeft nog na 2500km

Maar 1 ding is positief...









je weet wel hoe je motor in elkaar zit :+
 
Laatst bewerkt:
je wordt er inderdaad wel sneller door en je leert het blok kennen, dat is een feit :P

maar de dichtingen moesten aan de boom groeien ipv in de cross-shop. scheelt een hoop in je portemonee *D .

ik heb nu de dichting een maal vast gehad en daarna terug losgehaald. Is dat dan genoeg om te moeten vervangen. 1 maal vastgedraaid en weggooien ?
 
eventjes een vraagje tussendoor ,

ik heb de uitgaande nokkenas een tandje verschoven zodat ik de yz timing heb ipv de wr timing.
Maar heeft dit ook geen invloed op de klepspeling?
 
vandaag eindelijk de koppakking binnen, ik dus weer met volle moed de cilinderkop er afgehaald en nieuwe dichting tussen gestoken. Vlakken waren mooi zuiver.

Maar hij lekt nog langs de zelfde kant koelvloeistof , zijn kleine druppeltjes maar lekt dus wel.

Zou nu de kop zelf niet meer vlak zijn of wat scheelt er hier. Voor ik de cilinder liet nicaliseren lekte hij helemaal niet.

Ik begin het stilletjes aan beu te worden met deze motor.

Helpt zo een radiator dichtingsmiddel hier ook niet tegen.? Ik heb echt geen zin om de kop weer los te doen.
 
Had ik geprobeerd maar niets ,

Heb er me zo een busje in gekieperd ( niet alles natuurlijk en nu schijnt het goed te zijn )
Voorlopig toch, even afwachten maar
Ik zou hem eerst eens warm rijden, en dan de kopbouten nahalen.
Dan heb je kans dat ie daarna dicht zit.
 
Had ik geprobeerd maar niets ,

Heb er me zo een busje in gekieperd ( niet alles natuurlijk en nu schijnt het goed te zijn )
Voorlopig toch, even afwachten maar


Had ik beter bij kunnen zetten: Dat busje wat je er in gooit, blijft in je koelsysteem zitten. Dat krijg je er dus nooit meer uit....
Maar goed, ik zal voor je duimen dat het nu goed is en blijft! :)
 
als je koppakking lekt is het dan neit gewoon mogelijk btje hittbestendige vloeibarepakking van loctite ertussen dan is et toch goed?.

en als je machien elke keer vastloopt door lekke koppakking, lijkt mij het meestal het geval dat de zuiger iets te hoog uitkomt en met zen scherpe rand de koppakking lek steekt, waarom niet klein randje van de zuiger afdraaien heb je gewoon niks geen problemen meer

ma goed. misschien mag dit allemaal niet ofzo ;)
 
als je koppakking lekt is het dan neit gewoon mogelijk btje hittbestendige vloeibarepakking van loctite ertussen dan is et toch goed?.

en als je machien elke keer vastloopt door lekke koppakking, lijkt mij het meestal het geval dat de zuiger iets te hoog uitkomt en met zen scherpe rand de koppakking lek steekt, waarom niet klein randje van de zuiger afdraaien heb je gewoon niks geen problemen meer

ma goed. misschien mag dit allemaal niet ofzo ;)

Kijk, dít zijn dé oplossingen! _O-

Dat ik daar niet aan gedacht heb. Vloeibare pakking tussen de koppakking en stuk van de zuiger afdraaien, zodat ie de koppakking niet raakt... :X


;) :+
 
tja this net hoeveel geld je hebt.. bij mij was het op heb het gedaan met een oude crosser niks geen problemen meer gehad dusja zo raar is het niet;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan