Zuinige scooter voor woonwerk verkeer 150 tot 300 cc?

Ik rij een sym 125cc lucht gekoeld, tank 1x in de 4weken voor nog geen 10 euro . Ongeveer 20km per dag woon werk , grotendeels 60 wegen. Kost geen drol
 
Heb ongeveer 9 jaar een aprilla sportcity 200
Is van iemand gekocht die hem van uit italie ingevoerd had
Top van 130 km en best zuinig met brandstof
Door een laag gewicht ook behoorlijk snel .
Miss dat deze sneller is als standaard
Aangezien ze alles in italie op voeren meestal 😏
 
Let op, een kleintje uitmelken kan voor meer verbruik zorgen dan een met iets meer reserve. Persoonlijk zou ik gaan voor een PCX150. De 125 is op 80km/h wegen een beetje krap bemeten aangezien de meeste auto's daar 90 rijden. Dat is ook gelijk de top van een PCX125 en heb je telkens auto's op je spatbord. Ik spreek uit ervaring. Verder een heerlijk gooi en smijt scootertje met aardig wat bagageruimte. Dat heeft een SH150 volgens mij niet. Tenzij je er een topkoffer op zet. Maar het model is natuurlijk smaakgevoelig. Een probleem dat ik bij de PCX had waren de lussen bij de verkeerslichten. Heel vervelend om te wachten tot je een ons weegt. Niet genoeg metaal....
 
(...) Een probleem dat ik bij de PCX had waren de lussen bij de verkeerslichten. Heel vervelend om te wachten tot je een ons weegt. Niet genoeg metaal....
Met de Beverly heb ik met die lussen niet direct een probleem, maar wel met een detectiecamera aan een rood licht hier in de streek. Voorlopig heb ik er nog maar zo één ontmoet.
Die werkt niet met een lus maar met een camera die detecteert of er een voertuig staat maar mij en mijn scooter ziet die niet. Als er dan een wagen achter je komt staan dan staat die net te ver en detecteert die camera nog niets. Ben ik de eerste als het licht op rood staat kan ik er inderdaad lang blijven staan. Op de hoek van de straat is er een tankstation en dan rij ik langs daar.
Daarnaast kom ik regelmatig van die borden tegen die je snelheid weergeven, in het groen als je 49 rijdt en rood want grote misdadiger als je 51 rijdt, je kent die onzinborden wel. Die geven dikwijls niets aan als ik er met de scooter voorbij rij, of een snelheid die er volledig naast is.
 
Camera's voor detectie ben ik nog niet tegen gekomen, alleen die krengen die gelijk een foto maken voor het CJIB. De Beverly is wel wat zwaarder dan een PCX, meer metaal, dat scheelt aanzienlijk bij lussen.
 
Let op, een kleintje uitmelken kan voor meer verbruik zorgen dan een met iets meer reserve. Persoonlijk zou ik gaan voor een PCX150. De 125 is op 80km/h wegen een beetje krap bemeten aangezien de meeste auto's daar 90 rijden. Dat is ook gelijk de top van een PCX125 en heb je telkens auto's op je spatbord. Ik spreek uit ervaring. Verder een heerlijk gooi en smijt scootertje met aardig wat bagageruimte. Dat heeft een SH150 volgens mij niet. Tenzij je er een topkoffer op zet. Maar het model is natuurlijk smaakgevoelig. Een probleem dat ik bij de PCX had waren de lussen bij de verkeerslichten. Heel vervelend om te wachten tot je een ons weegt. Niet genoeg metaal....
Een PCX125 loopt echt wel harder dan 90 km/u! Ik heb ook een PCX125 gehad, en normaal gesproken wordt de max. snelheid begrensd op 104 km/u.
Met flinke tegenwind haalde ik altijd wel minstens 95. Later dr.Pulley sliders en dito sportvario erop, maar dat heeft inderdaad maar beperkt zin. Wind mee liep die iets harder, maar flinke wind tegen net aan 90. (minder dus dan origineel)
Ben het met je eens dat een PCX150 fijner is. Net iets meer te vertellen.
 
De mijne haalde dat helaas niet. De topsnelheid van een PCX is ook afhankelijk van de toestand van de riem. Een wat dunnere riem (slijitage) zorgt al voor een paar km/h minder. Bovendien was de mijne helemaal standaard. Toegegeven, met Dr. Pulley kun je inderdaad een paar km/h erbij krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan