Zwaaien in Engeland

marvin m

Die hard MF'er
19 jan 2005
740
4
Purmerend
Hallo iedereen. Tijdens mijn tourtjes door Europa heb ik gezien dat motorrijders overal wel zwaaien naar elkaar. Dat is natuurlijk erg leuk maar kan ook wel eens lastig zijn. Daarom mijn vraag, hoe zwaaien ze in Engeland? :W :+ :W
 
Zit t gas ook links in Engeland of laat je elke keer je gas los? Op een mooie dag in t weekend kom je zo amper van je plek. :o :+
 
Gas zit inderdaad links daaro.
Maar dat is nog niks: de Aussies rijden zelfs ondersteboven.
 
Knikje met de helm. Als je in Engeland bent zie je het snel genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Knikje met de helm. Als je in Engeland bent zie je het snel genoeg.
toen ik er de eerste keer reed...snapte ik het niet...ik maar zwaaien...


later kwam ik er idd achter dat een knik met het hoofd de groet was.


bijkomend...als ze op hun helm slaan (aan de bovenkant)....kun je plesie verwachten :)
 
Meestal inderdaad het knikje met de helm. En dan niet naar voren of naar achteren, want dat zie je op afstand bijna niet, maar een knikje opzij.
 
Er zijn een paar videos waar Baron von Grumble naar frankrijk (le mans) rijdt, en die is helemaal perplex dat we zwaaien hier in normaal-rijdend-europa. Na een paar dagen vindt hij het wel steeds leuker te vinden, en op het eind deed hij het met grote plezier.

Kortom, zwaaien is the way to go :W
 
Tegenkomend verkeer knik je naar.. beetje schuin ja knikken..

Als je iemand inhaalt dan een voetjezwaai of US-style 2 fingers omlaag.
Let wel op dat en V signaal met 2 vingers met nagels naar buiten hetzelfde is als een middelvinger in NL..
 
Tegenkomend verkeer knik je naar.. beetje schuin ja knikken..

Als je iemand inhaalt dan een voetjezwaai of US-style 2 fingers omlaag.
Let wel op dat en V signaal met 2 vingers met nagels naar buiten hetzelfde is als een middelvinger in NL..
Dat laatste heb ik ook geleerd, van afleveringen van the young ones..
 
Tegenkomend verkeer knik je naar.. beetje schuin ja knikken..

Als je iemand inhaalt dan een voetjezwaai of US-style 2 fingers omlaag.
Let wel op dat en V signaal met 2 vingers met nagels naar buiten hetzelfde is als een middelvinger in NL..

Wijsvinger en middelvinger naast elkaar opsteken, zo begroeten proctologen elkaar.
 
Dat knikje met de helm vond ik in het begin maar vreemd, soms komt het een beetje minachtend over, zeker als je daar zelf op een oud Transalpje rond rijd :P
 
Zinvolle info over het knikte met het hoofd
Ik doe het in NL ook wel eens zo als ik even geen van beide handen van het stuur kan halen.

Maar even iets anders.
Hoe zit het met de motoreisen in UK of IRL?
Is het erg als een uitlaat geen E-keur heeft of maar deels?
Mag ie iets meer geluid maken dan standaard.
Het 'mag' natuurlijk niet, ook in NL niet, maar hoe gaat te plisie ermee om?
Zoals in NL of zoals in DE?
Mijn plan is met de Duke naar UK of IRL te gaan deze zomer.
De kat en tussenpot zijn vervangen door een decat linkpijp met een kleine tussendemper.
Dat deel heeft geen E-keur, de einddemper is origineel, dus met E-keur, maar de combinatie maakt wel wat meer geluid dan helemaal origineel.
 
Als ik RoyalJordanian's motor hoor in z'n filmpjes denk ik dat ze daar niet zo streng zijn.
 
Ze willen uit de EU dus dat E- merk zal ze waarschijnlijk een worst weze. :Y:Y:Y
En wat betreft ierland, ach dat ligt ook ver van Brussel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan