Zwaar klote met mijn dieselprojectje

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
6
breda
Al meer dan een jaar ben ik bezig met mijn dieselproject en al meer dan een jaar ben ik in de weer met Hatz voor een 1000 cc dieselmotor.
Nu had ik hem eindelijk besteld en eind Juni zou ik hem kunnen afhalen.

Nu komt het.
Ik krijg een mailtje dat de motor niet met 3600 toeren geleverd kan worden maar met 3000. Nergens staat dat, in geen enkel berichtje of foldertje. Overal waar de motor gepresenteerd wordt staat max toerental 3600.

Meteen de bestelling geannuleerd. Maar ik ben weer terug bij af.
Dat hadden ze ook een jaartje eerder kunnen vertellen.

Ik ga nu op zoek naar een ander merk. Jammer want het blokje is erg geavanceert. Maar ik moet minimaal 3600 toeren hebben om een top van 120 te kunnen halen.

Dat was het dus weer.
Groeten
Henk
 
dat is knap kut, is het blok misschien begrenst, maar heeft het wel de mogelijkheid voor 3600rpm?
in ieder geval wel bagger..
 
volgens mij loopt de thunderbike van startwin 5000 toeren.
dat is een modern volkswagen lupo blok, ik dacht een triple.
anders kan je ook nog op zoek gaan naar een smart dieseltje.
dat is ook best een hoogtoerig blokje.
wel triples natuurlijk, je inbouwlengte is dan natuurlijk groter als bij een twinnetje.
is het geen optie een frame te bouwen á la een triumph rocket?
ik denk dat je met een smart blok als basis ook een frameloze motor kan bouwen.
het balhoofd aan de cylinderkop gebout en de achtervork scharnierend aan de bak.
als je met zijspan wil rijden kan je natuurlijk ook nog een platform met fuseebesturing maken, dan heb je ook geen balhoofd meer nodig.
dan moet je natuurlijk wel het klassieke idee laten varen.

volgens mij heb ik dit soort ideeen wel een in het wilde plannentopic geroepen :X
 
het is niet zo dat je met versnellingsbak verhoudingen kan werken om de beoogde 120 te halen ?

Ik heb al de maximum overbrenging aan tandwielen verhouding 1:3,6.
Het is cardan dus ik kan niets met een ketting.
De VW-Lupo, zou ik kunnen bekijken maar is niet zo maar aan te komen. Van de VW-lupo club nooit iets vernomen na mijn vragen.

Ik zit nu te denken aan een Daihatsu industrieel motortje. Is wel volgens de oudere dieseltechniek. Voorgloeien en voorontbrandingskamer.
 
Ik denk dat het een Daihatsu diesel wordt. Niet uit een auto, maar een industriele diesel. 3600 toeren en 26 Pk. Gewicht 85 kg. 60Nm Net zoiets als het Hatz blokje alleen iets oudere techniek.
 
Of Kubota, die hebben toch ook veel kleine diesels

Bedankt voor de tip.

De importeur importeert geen (kleine) diesels.
De supermini of superfive van kubota zouden het goed doen hoewel ook deze diesels niet overlopen van de power en nog behoorlijk groot zijn.
De rest van de diesels heeft een top van 3000 rpm, ik moet minstens 3600 rpm hebben.

Ik heb een aanbieding gekregen van een V-diesel 2 cyl. net 20 Pk. Misschien dat dat iets wordt als het bij Daihatsu misloopt.

Gr,
Henk
 
Zaterdag ga ik naar een dealer toe voor een Daihatsu-diesel. Ik ben nog aan het dubben of 26 Pk zonder turbo of 31 pK met.Scheelt 600 euro.
Met 31 Pk kan ik nog redelijk met een zijspan rijden. Anders worden het alleen maar solo km.
 
Hallo,

Je kan ook gwn een enfield kopen, die hadden ook diesels :Y maar je zal wel veel moeten neerleggen dan :? maar ik begrijp natuurlijk dat het veel plezanter is om zelf iets te maken.

Veel succes nog ! :N

Greetz :]
 
Hallo,

Je kan ook gwn een enfield kopen, die hadden ook diesels :Y maar je zal wel veel moeten neerleggen dan :? maar ik begrijp natuurlijk dat het veel plezanter is om zelf iets te maken.

Veel succes nog ! :N

Greetz :]

Kost 7000 euro voor 11 hele Pk's, met wind mee 100. Dat lijkt mij niet een fiets om op de ned. wegen te snorren.
Met de Daihatsu 31 Pk kan ik ook nog een zijspan monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan