Kan je lassen?
Zoja, koop dat blok.
Koop dat blok, leg hem eronder of ernaast, pas het frame aan zodat het past.
Zal inderdaad niet legaal zijn maar dat is verder voor jouw.
Een motorfiets moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, is het niet mogelijk om een volledige custom motor te maken die aan al die eisen voldoen die goed gekeurd word?
Zal niet makkelijk worden betreft stevigheid van het frame maar als het minimale aanpassingen zijn..?
en zo kommen we wat sneller aan de apk voor motoren gewoon zo door gaan
...een honda cb200.
Ik ben bezig met de fiets om te vormen tot een caféracer.
en zo kommen we wat sneller aan de apk voor motoren gewoon zo door gaan
Kun (mag) je ,wetteljk gezien, de cilinderinhoud verdubbelen zonder iets aan de papierkraam te doen? Of moet er altijd gekeurd worden?
We hebben het over ruim een verdubbeling van vermogen en koppel.Ach, als je het netjes doet is er niks aan de hand, het is niet zo dat je met een 350 ineens 250km/u gaat..
Haal je met de 200cc plat op de tank 120, ga je met een 350 comfortabel 140.
Ik kan je zo zeggen wat veiliger is..
Het frame van de 200 kan het denk wel aan, de vraag is alleen of het blok past..
En of het wel verstandig is, ook in economische zin.
Je moet een 350 blok kopen en alles wat daarbij komt kijken, (uitlaten?) , je cb200 wordt praktisch onderkoopbaar, en als je veel moet aanpassen, nooit meer te herstellen naar orgineel, en dus ook praktisch waardeloos.
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn cb50, maar die verkoop ik toch nooit meer, waardevol voor mij, maar onverkoopbaar. Hooguit zou het nog een circuit fiets kunnen worden. ( en hopelijk een gruwelijk snelle)
In Nederland wel ja, en dat gaat over hetzelfde motorblok. Ander type motorblok kan ik zo niets over vinden.
TS is Belg trouwens..
We hebben het over ruim een verdubbeling van vermogen en koppel.
Het gewichtsverschil van ruim 25Kg zal ook niet alleen in het blok zitten.
Een cb350 heeft een top van 170KM/h en dat zal in een lichter frame alleen maar hoger zijn.
Waarom wil je niet harder met zo'n ding?Kan wel zijn, maar neem van mij aan dat je met een cb/cl/oud ding echt niet harder wil dan 140km/u.
Met een cb200 zit je alleen maar te planken, met een 350 blok doe je het gewoon veel rustiger aan terwijl je net zo hard rijd.
Ik betwijfel of het frame van een 200 minder sterk zou zijn als dat van een 350. Het gewichtsverschil zit hem denk meer in de overige onderdelen, een 350 is echt met alles een maatje groter.
De 200 is een slag kleiner als de 350, alles is compacter zit dichter op elkaar, dat maakt het frame ook relatief sterk/stug.
Zelfde vergelijking gaat op voor mijn project, 50 frame versus 125 frame.
Het 50 frame is compacter, en daardoor minder torsie gevoelig.
Ik heb beide frames naast elkaar gehad, ik heb meer vertrouwen in het compacte frame als het grotere.
Maargoed, ik weet ook niet hoe het 200 frame eruit ziet, ik vermoed dat het in essentie een 160/175 frame is, een raar tussenmaatje dat Honda ook even heeft gehad.