Dat gedoe met dat wieltje hadden die oude Suzuki's al vanaf nieuw. Een te slappe veer ofzo. Aan de spanner was niks te zien, en als je die uitbouwde en weer monteerde was het een tijdje weg.Heb n GS550 gehad, die het ook deed.. Spanner met n wieltje (zijkant?), draaide je eraan was het geklepper weg. Koud ruffelde het maar wat, warm klapperen..
Open gemaakt geleider zelfs helemaal op.. Had ketting geleider en spanner vervangen en stil..
Jaren later nog n racer van gebouwd. Die de dealer over heeft genomen..
Vandaar dat ik vroeg hoeveel km..
Ja je kunt er makkelijk bij zo..
Het geen jij beschrijft is nog n vroeg stadium, later word het klepperen met ritme hihihi.
Klinkt als de GS tik die veroorzaakt wordt door een te grote zijdelingse speling van de nokkenas(sen), bekend iets kan je verder niet veel tegen doen maar kan dan ook niet veel kwaad, als je het klepdeksel licht kan je dat gelijk controleren, toleranties moet je zelf effe opzoeken...
Voorbeeldje, opklikken voor groot, schade in het rode cirkeltje.Klinkt als de GS tik die veroorzaakt wordt door een te grote zijdelingse speling van de nokkenas(sen), bekend iets kan je verder niet veel tegen doen maar kan dan ook niet veel kwaad, als je het klepdeksel licht kan je dat gelijk controleren, toleranties moet je zelf effe opzoeken...
Die tik kan door een big.