Oma is op het oud rose afgekomen waarschijnlijk, want ze zit hier nu alweer??
Frame toch even moeten verhangen, zaten in de hoekjes en rond de schokbreker bevestiging toch nog wat plekken die bij daglicht doorschenen.....
Maar nu is het denk ik best netjes.
Ondertussen samen met dochterlief even bakkie wezen doen bij Leo en daar trof ik in de werkplaats toch wat bekende onderdelen aan
Het past allemaal precies, misschien doen we nog een klein deukje in de brug maar we denken niet dat dat nodig is, waarschijnlijk is er zelfs meer ruimte als de band op de juiste spanning staat, want momenteel issie zo goed als leeg (loopt langszaam leeg, wist ik al, waarschijnlijk heb ik de binnenband beschadigd bij montage)
Remschijf en buitenste lagerblok zitten op aanraden van Haan Wheels op een spacer om te zorgen dat het wiellager netjes onder de velgrand uitkomt met de aangepaste velg. We hebben uitgebreidt staan passen, meten en filosoferen en er zou voldoende ruimte moeten zijn om de achterklauw op te hangen aan een schetsplaat die vrij draait rond de achteras en deze af te steunen op het frame.
aan de cardanzijde is goed te zien dat ook hier maar net genoeg ruimte is maar dat het allemaal wel netjes past; ook vindt ik zeker nu met alleen een frame dat het achterwiel niet storend veel kleiner is (optisch) als het origineel. Dus dat is weer een leuke meevaller.
Wel hebben we allebei inmiddels de verwachting dat de linkerframebuis achter de schokbreker toch aangepast moet worden omdat deze anders bij het inveren de achterband gaat raken; doordat het wiel breder is en uit het midden is geplaatst komt het bij volledig inveren niet langer netjes tussen de buizen uit maar raakt de linker.
Ook aan de voorkant gebeuren allerlei dingen ondanks dat hij de helft nog miste omdat ik dat destijds nog niet los had gekregen (een schokbreker..... wat remschijven.. kleinigheidjes.....)
Kortom er gloort hoop aan de horizon voor de oude dame
Laatste plaatje voor vandaag van het fantastische werk van Leo.