ZX-10R # 28: "The Return Of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kawasaki Nederland heeft eindelijk de benodigde delen voor de valblokken geleverd *O*
Duurde wel ruim 4 maanden om een as en tevens blokbout te regelen :')

Evengoed moest de as door de achterbrug as iets ingekort worden en zitten ze nog niet helemaal gelijk (afstand tussen valblok en kuip) maar ik had er even geen zin meer in :P

[afbeelding]
[afbeelding]

stond dan zeker in backorder -O-
 
stond dan zeker in backorder -O-

Het was allemaal erg vaag.
In de doos zat een exploded view met daarop aangegeven welke onderdelen je waar plaatste en welke van de set en welke origineel.
Daarbij hoorde dus ook een vervanger voor de lange blokbout die door het frame loopt en een tapeind die door de achterbrug as gaat.
Beide veel te groot om in het doosje van de valblokken te passen :o

Mijn dealer stond dus voor een raadsel en heeft het aan kawasaki voorgelegd.
Die zouden de benodigde delen regelen en opsturen. Achteraf bleek dat deze setjes al lang niet meer gemaakt worden en de benodigde delen dus niet zo makkelijk meer te krijgen..
Maar waarom dat nu 4 maanden geduurd moet hebben?? Het was in ieder geval geen vers gedraaid setje...
 
Het was allemaal erg vaag.
In de doos zat een exploded view met daarop aangegeven welke onderdelen je waar plaatste en welke van de set en welke origineel.
Daarbij hoorde dus ook een vervanger voor de lange blokbout die door het frame loopt en een tapeind die door de achterbrug as gaat.
Beide veel te groot om in het doosje van de valblokken te passen :o

Mijn dealer stond dus voor een raadsel en heeft het aan kawasaki voorgelegd.
Die zouden de benodigde delen regelen en opsturen. Achteraf bleek dat deze setjes al lang niet meer gemaakt worden en de benodigde delen dus niet zo makkelijk meer te krijgen..
Maar waarom dat nu 4 maanden geduurd moet hebben?? Het was in ieder geval geen vers gedraaid setje...


zekers apart :?
 
Afgelopen week de 10 gesynchroniseerd, maar te vergeefs. probleem nog steeds aanwezig.

Nieuw plan is om het alarmsysteem af te koppelen, daar dit vaak problemen levert. (heb ik horen zeggen)

Aangezien het probleem niet stabiel is en dit weekend na 500km alleen maar erger werd na een dagje buiten staan heb ik het vermoede dat het wellicht in de sensoren van de gasklephuizen zit. wanneer hier oxidatie heeft opgetreden en zullen deze niet soepel meer bewegen. bij kleine veranderingen komen deze dan niet meer door de weerstand heen en bij grote wel.

Dit komt overeen met het gedrag waarbij bij constant gas de motor slecht gaat lopen en wanneer er iets ga gegeven wordt deze direct weer goed schiet.

Nu de vraag heeft iemand een setje op de werkbank liggen zodat ik dit kan testen.

ik vind het net een te duur onderdeel om te komen en te concluderen dat dit niet het probleem was.

Ik zou toch even nieuwe bougies proberen. Mijn 10 heeft maar 7500 km op de teller staan en hij liep de laatste tijd ook in de lage toeren 1000-3000 niet zo lekker, het leek soms wel een 2 cilinder. Vorige week op de testbank gehad en toch een hele mooie lijn met 163 achterwiel pk.
Vandaag nieuwe bougies erin en hij loopt weer soepel in de lage toeren en reageert weer lekker fel op het gas :-)
En ze waren maar 13,50 per stuk, dus zo duur is t ook weer niet...
 
Laatst bewerkt:
Even wat extra groen toevoegen in dit Kawa topic :P :

[afbeelding]

mooi joh ik doe mee :P
full
 
Ik zou toch even nieuwe bougies proberen. Mijn 10 heeft maar 7500 km op de teller staan en hij liep de laatste tijd ook in de lage toeren 1000-3000 niet zo lekker, het leek soms wel een 2 cilinder. Vorige week op de testbank gehad en toch een hele mooie lijn met 163 achterwiel pk.
Vandaag nieuwe bougies erin en hij loopt weer soepel in de lage toeren en reageert weer lekker fel op het gas :-)
En ze waren maar 13,50 per stuk, dus zo duur is t ook weer niet...
denk er iemand nog meer aan de versnelingssensoor als die niet goed werkt en denk dat hij in een andere versneling staat regel hij de cpu verkeert met alle elende van dien maar dan moet zn 5e en 6e versnelng better gaan
 
Dit motorseizoen stelt niet zoveel voor, dus van de week maar een circuitweek in Spanje geboekt. Vier dagen vijf sessies per dag. *O*

Circuito-Cartagena-Start.jpg

Het wordt wel pas januari 2013. :')
 
Laatst bewerkt:
Vraagje . Zijn er hier jongens bij die negatieve ervaringen hebben over het geluid tijdens een circuitdag op assen?? . Met mijn vorige kawas heb ik nooit geen problemen gehad daar ! Maar bij deze is de katvanger verwijderd en zit er een korte (bos GTS series ) demper onder . En heb toen straks de db killer even gemonteerd maar vind hem nog flink te keer gaan .
Of wordt het voor de zekerheid toch maar die frietbuil demper meenemen .?En desnoods daar monteren ??
 
Vraagje . Zijn er hier jongens bij die negatieve ervaringen hebben over het geluid tijdens een circuitdag op assen?? . Met mijn vorige kawas heb ik nooit geen problemen gehad daar ! Maar bij deze is de katvanger verwijderd en zit er een korte (bos GTS series ) demper onder . En heb toen straks de db killer even gemonteerd maar vind hem nog flink te keer gaan .
Of wordt het voor de zekerheid toch maar die frietbuil demper meenemen .?En desnoods daar monteren ??

Sowieso meenemen voor de zekerheid :Y
 
EmilleR, Als ik het goed zie heb jij die gold pot klauwen van een R1 op je 10 toch? Van welk bouwjaar R1 komen die af en heb je er nog busjes tussen moeten zetten of een andere aanpassing moeten doen voor ze pasten? Ben je er daarnaast tevreden mee? Ik heb op veel fora gelezen dat als je de klauwen vervangt, meestal voor die van een CBR1000RR 2006/2007, dat hij dan veel beter remt :Y
 
EmilleR, Als ik het goed zie heb jij die gold pot klauwen van een R1 op je 10 toch? Van welk bouwjaar R1 komen die af en heb je er nog busjes tussen moeten zetten of een andere aanpassing moeten doen voor ze pasten? Ben je er daarnaast tevreden mee? Ik heb op veel fora gelezen dat als je de klauwen vervangt, meestal voor die van een CBR1000RR 2006/2007, dat hij dan veel beter remt :Y
Hij heeft een stukje van de klauwen afgedraaid omdat anders de remblokken deels naast de schijf aangrijpen.

Als je in één keer goed passende klauwen wil die goed remmen moet je de Nissins van de ZX-6R/ZZR1400 hebben.
 
Hij heeft een stukje van de klauwen afgedraaid omdat anders de remblokken deels naast de schijf aangrijpen.

Als je in één keer goed passende klauwen wil die goed remmen moet je de Nissins van de ZX-6R/ZZR1400 hebben.

ik heb ze nu van een 6 wereld van verschil

Thanks, Dat is mij teveel werk om ze af te draaien. Heb een setje van een Blade op de kop getikt, binnenkort eens kijken of het wat is :)

Nu m'n nokkenas nog :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan