ZX-10R deel 26 "The ultimate racetrack weapon"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Straks ook nog even sturen op de Corsaro *D Wat een monster :)


Rijd die nog ?

kan je daarmee een beetje meekomen met 1000cc 4 cylinders ?

Vond ze altijd wel leuk alleen erg onbetrouwbaar , en zeker nu de fabriek dicht is zal onderdelen helemaal een ramp gaan worden , de prijzen van gebruikte kelderen ook helemaal .
 
Rijd die nog ?

kan je daarmee een beetje meekomen met 1000cc 4 cylinders ?

Vond ze altijd wel leuk alleen erg onbetrouwbaar , en zeker nu de fabriek dicht is zal onderdelen helemaal een ramp gaan worden , de prijzen van gebruikte kelderen ook helemaal .

Hij rijdt probleemloos en er worden door andere Forumleden behoorlijk wat kilometers met de Morini's gemaakt. Na de reeks modificaties zijn alle problemen er eigenlijk wel uit en is het dus gewoon een soort van betrouwbare fiets geworden :P .

Je kunt met een Corsaro meer dan genoeg meekomen (lees: is gewoon sneller op de eerste meters :Y ) met 1000cc 4-cilinders; mag ook wel met een 1200cc met een kleine 150pk en een koppel van 125nm })
En die Italianen gooien er af fabriek best goede componenten op, zoals Marzocchi UPSD 50mm voledig instelbaar, Sachs achter volledig instelbaar, Brembo remmen en wielen, Verlicchi frame, etc.

Onderdelen zijn momenteel nog goed te krijgen, hoe dat op lange termijn gaat lopen... geen idee.

Enige nadeel van de Corsaro: hij is een beetje dorstig :o
 
Rijd die nog ?

kan je daarmee een beetje meekomen met 1000cc 4 cylinders ?

Vond ze altijd wel leuk alleen erg onbetrouwbaar , en zeker nu de fabriek dicht is zal onderdelen helemaal een ramp gaan worden , de prijzen van gebruikte kelderen ook helemaal .

Hét moment om er 1 te kopen! *O*
 
Dag mede 10ers, ben sinds vrijdag ook trotse eigenaar van een grijze z.g.a.n. 10 uit 2005 met nu 2300km op de teller. Wat een brute fiets is dit zeg :-)

Heb er zelf 250km mee gereden dit weekend en vanochtend begon hij volgens mij opeens op 3 cilinders te lopen na 5 minuten rijden. De steekvlammen en knallen komen uit de uitlaat.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het begon volgens mij toen ik van een stoepje afreed.
Bedankt alvast en de foto's volgen nog natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hét moment om er 1 te kopen! *O*


Heb op dit moment een RSV1000R factory , ook met allerlei dure komponenten , rijd goed , fijn balans in de fiets maar ik mis de kawapower !

Zal volgend jaar maar eens verder kijken , mischien kom ik dan iets moois tegen en krijg ik een leuke prijs voor de Aprilia .
 
Dag mede 10ers, ben sinds vrijdag ook trotse eigenaar van een grijze z.g.a.n. 10 uit 2005 met nu 2300km op de teller. Wat een brute fiets is dit zeg :-)

Heb er zelf 250km mee gereden dit weekend en vanochtend begon hij volgens mij opeens op 3 cilinders te lopen na 5 minuten rijden. De steekvlammen en knallen komen uit de uitlaat.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het begon volgens mij toen ik van een stoepje afreed.
Bedankt alvast en de foto's volgen nog natuurlijk.

Jammer van deze valse start.
Bougiedop misschien los? Moeilijk te bepalen op afstand dus succes met zoeken!
 
Jammer van deze valse start.
Bougiedop misschien los? Moeilijk te bepalen op afstand dus succes met zoeken!


Hee dat komt bekend voor , Gidi had er ook last van toen hij zijn 10 ophaalde , was uiteindelijk een kapotte bougie , nr. 1 en 4 is moeilijk bij te komen dus hoop voor je dat het de dop is !
 
Dag mede 10ers, ben sinds vrijdag ook trotse eigenaar van een grijze z.g.a.n. 10 uit 2005 met nu 2300km op de teller. Wat een brute fiets is dit zeg :-)

Heb er zelf 250km mee gereden dit weekend en vanochtend begon hij volgens mij opeens op 3 cilinders te lopen na 5 minuten rijden. De steekvlammen en knallen komen uit de uitlaat.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het begon volgens mij toen ik van een stoepje afreed.
Bedankt alvast en de foto's volgen nog natuurlijk.

2300 of 23000 km :o 2300 is wel heel weinig voor een 2005 :?

een bougie dop los gegaan misschien ,of een ander stekkertje ergens
 
Bedankt voor de reacties allemaal, hij loopt alweer een stuk beter nu, maar volgens mij niet helemaal 100% nog. Het lijkt alsof hij meer trilt en minder krachtig is bij het accelereren. Ik heb hem sinds vanochtend nog niet helemaal opengetrokken, ben bang dat het niet zo goed is voor het blok.
Hij heeft erg lang stil gestaan trouwens. De motor heeft echt maar 2300km op de teller en ziet er ook spiksplinterniew uit.

mail


Ik heb alle stekkertjes onder het zadel even aangeduwd en zekeringen er even uit gehad. Het is vrij lastig om ff bij de bougiedoppen te komen merkte ik, nog tips eventueel?
Ik rij anders vrijdag wel langs de zaak waar ik mijn motoren in onderhoud heb, die hebben ook een testbank.
Bedankt jongens
 
Bedankt voor de reacties allemaal, hij loopt alweer een stuk beter nu, maar volgens mij niet helemaal 100% nog. Het lijkt alsof hij meer trilt en minder krachtig is bij het accelereren. Ik heb hem sinds vanochtend nog niet helemaal opengetrokken, ben bang dat het niet zo goed is voor het blok.
Hij heeft erg lang stil gestaan trouwens. De motor heeft echt maar 2300km op de teller en ziet er ook spiksplinterniew uit.

[afbeelding]

Ik heb alle stekkertjes onder het zadel even aangeduwd en zekeringen er even uit gehad. Het is vrij lastig om ff bij de bougiedoppen te komen merkte ik, nog tips eventueel?
Ik rij anders vrijdag wel langs de zaak waar ik mijn motoren in onderhoud heb, die hebben ook een testbank.
Bedankt jongens


zo das niks dan, die van mij heeft maar ietjes meer gedraaid O-) :P
lang stilgestaan ,misschien veel stof in t luchtfilter :+
 
[..] een soort van betrouwbare fiets geworden :P .
Goed gezegd. :+
Ik durfde het niet echt meer aan na de drie jaar garantie.
Jammer.. want de bike verdient gewoon meer. :9
Maar die geweldig verstelbare Sachs is snel vervangen door een Hyperpro. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Goed gezegd. :+
Ik durfde het niet echt meer aan na de drie jaar garantie.
Jammer.. want de bike verdient gewoon meer. :9
Maar die geweldig verstelbare Sachs is snel vervangen door een Hyperpro. 8-)

Had jij ook een Veloce uitvoering?
Die heeft volgens mij een verbeterde-nog-geweldiger-instelbare Sachs :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan