ZX-10R deel 26 "The ultimate racetrack weapon"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties allemaal, hij loopt alweer een stuk beter nu, maar volgens mij niet helemaal 100% nog. Het lijkt alsof hij meer trilt en minder krachtig is bij het accelereren. Ik heb hem sinds vanochtend nog niet helemaal opengetrokken, ben bang dat het niet zo goed is voor het blok.
Hij heeft erg lang stil gestaan trouwens. De motor heeft echt maar 2300km op de teller en ziet er ook spiksplinterniew uit.

[afbeelding]

Ik heb alle stekkertjes onder het zadel even aangeduwd en zekeringen er even uit gehad. Het is vrij lastig om ff bij de bougiedoppen te komen merkte ik, nog tips eventueel?
Ik rij anders vrijdag wel langs de zaak waar ik mijn motoren in onderhoud heb, die hebben ook een testbank.
Bedankt jongens


Heb je 'm particulier gekocht? Anders zou ik terug gaan naar de motorzaak waar die vandaan komt!


Maar ik had idd hetzelfde, die van mij had 9000 km op de klok toen ik 'm kocht, 50 km gereden toen 'ie op 3 poten begon te lopen...

Bleek verrotte bougie te zijn.


Dus tank eraf, airbox eraf. Dan eerst checken of de bougiedoppen er goed op zitten en de connectors op de bougiedoppen niet los zitten. Vervolgens naar de bougies kijken, is een lekker klusje, bij nrs. 1 en 4 moeten steunen voor het motorblok los en de bougie moet je door het frame eruit vissen. Allemaal voor kleine Japanse handjes gemaakt! :')
 
Hey Gidi,
heb m particulier gekocht idd. Ik heb er gister nog een tijdje op gereden en hij begon steeds beter te lopen en hij loopt ook weer verschrikkelijk hard :-)
Alleen de gasreactie lijkt soms wat traag te zijn, een soort van aarzeling in de lage toeren voordat hij oppakt en ervandoor gaat, ook als je wat gas loopt te geven als je stil staat.

Ik had eergister de kabeltjes onder de buddyseat van de uitlaatvlinderklep losgehaald (servomotor en stekkertjes laten zitten) en hij liep dus in eerste instantie goed. Heb de kabeltjes gister voor ik ging rijden weer teruggezet en hij liep niet meteen beter, maar tijdens het rijden werd het dus steeds beter. Kan het zijn dat de injectie van slag is geraakt doordat ik die kabelthes had losgehaald? Ik had trouwens geen FI melding ofzo.

Misschien zit het in mn hoofd nu en loopt ie gewoon weer goed hoor. Is het misschien een idee om een brandstofsysteem reiniger in de benzine te doen? Heb een beetje het idee dat er misschien iets een beetje verstopt zat/zit.


Bedankt weer
 
Laatst bewerkt:
Kan.. maar ligt dit niet eerder in de lucht inlaat?
Lijkt mij althans..
Edit. Je Exup klep? Dat moet niet veel uitmaoen..maar volgens mij geeftie onderin toeren wat meer tegendruk...dus dat zou het kunnen zijn... Soms even inspuiten met teflon ofzo.. dat werkt wel goed!

Edit. Gisteren trouwens voor 70 E een Contour HD720p op de kop getikt :)
Wilde eigenlijk een 1080.. maar voor deze prijs kan ik mooi kijke hoe die bevalt op de motor/snowboard! *D
 
Laatst bewerkt:
Hey Gidi,
heb m particulier gekocht idd. Ik heb er gister nog een tijdje op gereden en hij begon steeds beter te lopen en hij loopt ook weer verschrikkelijk hard :-)
Alleen de gasreactie lijkt soms wat traag te zijn, een soort van aarzeling in de lage toeren voordat hij oppakt en ervandoor gaat, ook als je wat gas loopt te geven als je stil staat.

Ik had eergister de kabeltjes onder de buddyseat van de uitlaatvlinderklep losgehaald (servomotor en stekkertjes laten zitten) en hij liep dus in eerste instantie goed. Heb de kabeltjes gister voor ik ging rijden weer teruggezet en hij liep niet meteen beter, maar tijdens het rijden werd het dus steeds beter. Kan het zijn dat de injectie van slag is geraakt doordat ik die kabelthes had losgehaald? Ik had trouwens geen FI melding ofzo.

Misschien zit het in mn hoofd nu en loopt ie gewoon weer goed hoor. Is het misschien een idee om een brandstofsysteem reiniger in de benzine te doen? Heb een beetje het idee dat er misschien iets een beetje verstopt zat/zit.

Bedankt weer
Kan je benzinefilter niet gewoon vies zijn?? Je motor is tenslotte nog niet echt veel gebruikt ;) . Ben geen techneut hoor, maar als ik lees dat er af en toe een aarzeling zit, kan het zijn dat je motor tijdelijk onvoldoende benzine krijgt ... benzinefilter? Nogmaals, ik denk gewoon mee, garanties geven doe ik niet, haha.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het benzine en luchtfilter ff nakijken. Het vreemde is wel dat het opeens optrad en dat ie nu weer steeds beter gaat lopen. bedankt voor de tips
 
Laatst bewerkt:
Edit. Gisteren trouwens voor 70 E een Contour HD720p op de kop getikt :)
Wilde eigenlijk een 1080.. maar voor deze prijs kan ik mooi kijke hoe die bevalt op de motor/snowboard! *D

Hoop dat ik op tijd klaar ben met de knietjes voor het snowboardseizoen; vandaag voor het eerst weer een stukje hard gelopen, viel niet mee B|

full


Zelfs tijdens het boarden heb ik een TomTom nodig :+
 
Ik zal het benzine en luchtfilter ff nakijken. Het vreemde is wel dat het opeens optrad en dat ie nu weer steeds beter gaat lopen. bedankt voor de tips
Juist daarom. Weer even redeneren. Motor is weggezet met benzine in de tank, "troep" in benzine zakt naar beneden, jij gaat rijden, "troep" komt in het filter terecht. Soms zal de troep oplossen waardoor je motor voldoende benzine krijgt, soms ook weer niet.
Zomaar mijn gedachte :)
 
Ik zal mn tank er even af halen en een kijkje nemen voor de zekerheid.
Mijne liep een tijdje geleden ook beroerd en regelmatig op 3 cilinders. Bij mij was de powercommander stuk, ik weet niet of je zo'n ding erop hebt zitten? Verder loopt de 10 gewoon rommelig onderin, zeker met een andere uitlaat.
 
Mijne liep een tijdje geleden ook beroerd en regelmatig op 3 cilinders. Bij mij was de powercommander stuk, ik weet niet of je zo'n ding erop hebt zitten? Verder loopt de 10 gewoon rommelig onderin, zeker met een andere uitlaat.

Rommelig?

Nergens last van...loopt super mooi *D
Alleen mijn kettingspanner/ketting is kapot :P dus beetjr rateltje :P
 
zo die van mij staat bij de dealer en wordt voorzien van nieuw rubber, een grote beurt, stalen remleidingen, wat schade herstel en komt in februari weer naar buiten *D *D *D

ik ga in winterslaap :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan