ZX-12R and friends topic "Deel 8"

Mooie Fighter!!! Ben ook van plan zoits te bouwen.
De hele set kost 1350,=
wat zou ik voor een kappenset (origineel) kunnen vragen (kleur grijs) inclusief tankcover? (de volledige kappenset dus)

als de 12 niet verkoopt dan laat ik waarschijnlijk er een naked van maken. en ben nu aan het inventariseren wat mij dat gaat kosten.

een voorbeeld van hoe hij dan ongeveer word. (maar dan minder 'duits')
[afbeelding]
 
Het ligt een beetje aan vanavond, of wij morgen naar de MFMM komen..... Vanavond een diner, en daar gaat ook wel een beetje wijn doorheen..... Dus ff afwachten! Als, dan standaard plekje?!!
standaard plekje zal wel al vol staan, maar gaan we het proberen in die buurt. :Y :W
 
Motorforum motormeeting geweest, en was gewoonlijk gezellig druk.
Jammer dat we er maar met z`n 2 ;( daar stonden, waar is toch die goede :) oude tijd gebleven.
full
 
Jammer Hans maar ik had nachtdienst gehad en dan gaat slapen voor helaas.
Ik dacht dat Ron ook nog zou komen uit het verre noorden. Volgende keer beter.

:W Zagetta
 
Of de duvel er mee speelt. Zodra het mooi weer wordt zit mik weer vol met andere afspraken.

:Y Het duik seizoen is weer begonnen. *O*
 
Gisteren een aantal ZX12 motoren gezien op de meeting,
weet alleen niet van wie ze waren. Was er zelf met me rode 12 met zoontje achterop.
 
Mooie Fighter!!! Ben ook van plan zoits te bouwen.
De hele set kost 1350,=

laat het in alu namaken, maar dan zonder die lelijke kont en die koplamp staat mij ook niet aan. het enige wat ik mooi vind is die onderkuip en 'luchthappers' op de tank. rest is mij wat te duits. kont wordt wel kort.

echter ben ik eerst nog met een ander project bezig en deze slokt al mijn geld op.

gpz 900 "cobra"
 
@Coolman,


In me speurtocht naar de begrenzing ben ik erachter gekomen dat de CDI/ECU
met het nummer 21175-1073 idd een Franse versie is. Met jou info over dat de begrenzing
niet in de ECU zelf kan zitten maar wordt gemaakt dmv een lus denk ik dat ik er bijna ben. Want de stekker waar de lus in zit, zit er niet eens in sinds dat ik hem heb. En de ringen in de kelken waar over gesproken wordt zitten er ook niet, maar er zit in het geheel andere kelken in dat wordt ook in het werkplaatshandboek aangegeven dmv (FR) met aan ander artikelnummer erbij en na controle blijken deze er ook daadwerkelijk in te zitten.

Maar nu is de vraag zullen alleen deze 4 kelken hem kunnen terugbrengen naar 100PK?
Ik ben van plan om 4 juiste kelken te bestellen, maar is daarmee het probleem opgelost?
Of zal er toch vanuit de fabriek inwendig geknoeid kunnen zijn met de ECU?


Ik weet dat mede MF-er GROEN ooit hetzelfde probleem had en bij die was het wel zo opglost, alleen kan ik hem niet bereiken aangezien hij al sinds September 2013 niet meer online was.


Gr.
 
Goede morgen Speeddevil,

Groen heeft een naamswijziging ondergaan en gaat nu door het leven op MF als Coolman.
Als je vragen hebt kan je die aan hem stellen.

:W Zagetta
 
Goede morgen Speeddevil,

Groen heeft een naamswijziging ondergaan en gaat nu door het leven op MF als Coolman.
Als je vragen hebt kan je die aan hem stellen.

:W Zagetta

Aha das dan ook wel toevallig, nou dan hoop ik zeker het verlossende antwoord te krijgen.

Thanx :W
 
De naam Groen is van mijn vrouwtje thuis, en het account word bijna niet meer gebruikt.

Effin. De vier ringen (restrictors)(zie foto's) zitten onder de rubbers die naar het injector huis gaan.

Ver wijder de dummy tank. Dan maak je de benzine tank los, 1 boutje. en zet deze omhoog met de steun.
Hieronder zitten twee deksels elk met drie bouten, verwijder deze.
Dan kijk je recht op de restrictors en smoorkleppen. Demonteer de ringen.
Deksels en tank en dummy terug zetten.

Onder de buddy zit, zit een plastic gereedschap vakje.
Haal dit weg. Drie boutjes. Dan kijk je recht op de ECU.
Nr 21175-1073 is een Short Circuit Connector Ecu.
Daar zitten twee grote stekkers aan. Nr 1 zit links. Van achter bekeken. (Niet belangrijk)
Aan deze grote stekkers zitten draden die aan de rechterkant in de holte van plastic rechts zijn gemonteerd.

Een ervan is de zelf diagnose stekker. (afblijven)
De andere is ( zit in een 7 polige stekker) de short circuit connector.

De draad die je moet hebben ligt gelust, los, in de kuip.
Kleur BR/BL - Bruin zwart. Deze knip je door en worden met tape geïsoleerd.
De touwtjes tussen de connector en de ECU zijn Wit/zwart en Bruin Zwart.

Het kan zijn dat de Bruin zwarte draad reeds is verwijderd. Dat is vreemd echter geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
De naam Groen Werd door de bobo's van MF getorpedeerd.

Effin. De vier ringen (restrictors)(zie foto's) zitten onder de rubbers die naar het injector huis gaan.

Ver wijder de dummy tank. Dan maak je de benzine tank los, 1 boutje. en zet deze omhoog met de steun.
Hieronder zitten twee deksels elk met drie bouten, verwijder deze.
Dan kijk je recht op de restrictors en smoorkleppen. Demonteer de ringen.
Deksels en tank en dummy terug zetten.

Onder de buddy zit, zit een plastic gereedschap vakje.
Haal dit weg. Drie boutjes. Dan kijk je recht op de ECU.
Nr 21175-1073 is een Short Circuit Connector Ecu.
Daar zitten twee grote stekkers aan. Nr 1 zit links. Van achter bekeken. (Niet belangrijk)
Aan deze grote stekkers zitten draden die aan de rechterkant in de holte van plastic rechts zijn gemonteerd.

Een ervan is de zelf diagnose stekker. (afblijven)
De andere is ( zit in een 7 polige stekker) de short circuit connector.

De draad die je moet hebben ligt gelust, los, in de kuip.
Kleur BR/BL - Bruin zwart. Deze knip je door en worden met tape geïsoleerd.
De touwtjes tussen de connector en de ECU zijn Wit/zwart en Bruin Zwart.

Het kan zijn dat de Bruin zwarte draad reeds is verwijderd. Dat is vreemd echter geen probleem.


Coolman,


Bedankt maar weer voor je goede uitleg, ik ga morgen nogmaals de inlaatkelken verwijderen.
Maar als ik me niet vergis heb ik ze de vorige keer ook al niet aangetroffen.
Zoals ik het nu bekijk is de motor onbegrensd, maar is er ergens anders een probleem
waardoor hij krachtverlies heeft. Ik zal kijken of ik volgende week langs een Dynobank kan
om te kijken wat daar uit komt.

Ik hou je op de hoogte.

Gr.
 
Stekker A (Y naast 35) is de zelf diagnose. De short circuit stekker ligt er vlak naast.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan