ZX-12R and friends topic "Deel 8"

Kleppen stellen doe ik om de 25 a 30.000

Ja nokken as moet er af voor de plaatjes.
Zorg dat je een assorti plaatjes bij de hand hebt.
Een heel gepiel met meten. Je kan er heel slecht bij.

Geen werk waar je op zit te wachten.
 
Laatst bewerkt:
Gister een klein stukje wezen toeren...winter isolatie in het pak en gaan,motor start in 1 keer dank zij de druppellader...heerlijk weer ff op mn motor.
 
Hier iemand met een Laser hotcam full system?

Er wordt er een aangeboden op MP. De prijs is naar mijn mening fors. Iemand die mij meer kan vertellen?

Dank je wel.
Ja het systeem is bekend, suraka :} heeft deze onder zijn zx12 gehad, en stond zeker heel goed. :9 [ovaal versie]
Kan nou niet goed zien in de advertentie of het een compleet systeem is, of demper met standaard bochten.
Wel behoorlijk aan de prijs nog 2e hands, echter nieuw waren ze tegen de 1000 euro dacht ik.
Soms wordt geduld beloont, en zal je een systeem kunnen scoren voor niet te veel geld.

Mijn Muzzy full titanium systeem :9 ooit gekocht voor 621 dollar USA op ebay. *O* 2006
Standaard pijp + demper weegt bijna 14kg, mijn muzzy full systeem 3,5 kg _O- _O-



Mijn ZX12 moet ook voor een grote beurt kleppen stellen, echter ik besteed het maar uit.
Weet dat het prijzig is, maar neem geen enkel risico met mijn zx12. :] :W
 
;) nee hoor, it wasn't me :N

Ik heb nog zo'n echte, weet je? Zo'n zwarte, gouwe monster.
Maar misschien is Ron even langs geweest met z'n rooie?

Ron was bij mij in Bolsward aan z`n golf aan het sleutelen... *O* *O* .dus hij was het in iedergeval niet lijkt mij of..............hij moet een dubbelganger hebben? _O- _O- _O-

gr ronald
 
Hoppa!! het complete Laser Hotcam systeem gekocht! Hopelijk kan de verkoper het opsturen, anders even puzzelen, wanneer ik het op kan halen.
 
Ik ga zaterdag ook maar eens aan de bak.
-Grote beurt
-Kleppen stellen
-Powercommander monteren
-Afstellen op de Dyno
Ga dit natuurlijk niet in 1 dag doen. lekker rustig aan in de verloren uurtjes. Zin in!
 
Iemand een goed adres waar ik de uitlaat pakkingen (ringen) kan bestellen?
Als ik op het artikel nummer zoek, dan krijg ik alleen webwinkels in het buitenland.
 
Zo vandaag op pad geweest met het nieuwe Laser Hotcam systeem!!

Vanmorgen opgehaald:



Work in progres:



En klaar:



Dat klinkt al een heel stuk beter, zelfs met de killer erin.

Hij loopt nu alleen niet goed meer stationair. Mogelijk zou een ander lucht filter helpen, heb ik mij laten vertellen.
 
De motor kan nu makkelijker adem halen. Echter wordt de brandstof niet aangepast. Dus gaat ie slechter/armer lopen.

Dat wordt nog eens versterkt door b.v. een K&N lucht filter.

Wat je kan doen is de TPS iets rijker stellen.
Dat doe d.m.v. een Hele goede AVO meter. Eentje die hondersten van een volt weergeeft.

Eentje die ook nog exact de juiste spanning weergeeft.
Dus niet eentje die 2 volt aangeeft terwijl er in het ecchie maar 1.75 Volt aanwezig is.

En..... een motor die te arm loopt kan zijn uitlaat kleppen verbranden.

Een power commander is aan te bevelen. kun je via de laptop zelf spelen.

succes.
 
Laatst bewerkt:
De standaard TPS setting is 1.084 tot 1.086 volt bij stationair.

Deze kun je verhogen tot 1.16 Volt. of daar tussen in waarbij de motor mooi regelmatig loopt.

Stationair is 1000 rpm.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou inderdaad voor een powercommander gaan o.i.d met open filter zal die nog armer lopen dat werkt averechts.

het is ook het makkelijkst als je later meer aan past kan je hem zo afstellen op de bank met laptop eraan.
 
Beste ZX12 rijders....

ik heb een maat die een ZX12R uit 2004 heeft en sinds kort ook zijn middenpijp (meen ik) heeft aangepast.

Nu heeft hij een soort van dood punt rond de 2500 rpm en het is niet echt duidelijk waardoor dit komt. Er is een PC3 gemonteerd en er is geprobeerd dit weg te krijgen met opnieuw afstellen maar dit is niet gelukt.

Via Google kom ik dit tegen maar nu kom ik niet zo gauw een echte duidelijke oplossing tegen.

Zijn er wellicht mensen hier die dit herkennen?

De motor heeft een standaard spruitstuk, aangepast middendemper (voor de cat?!) en een andere demper. Ook een K&N luchtfilter en PC3.
 
Laatst bewerkt:
Kleppen stellen doe ik om de 25 a 30.000

Ja nokken as moet er af voor de plaatjes.
Zorg dat je een assorti plaatjes bij de hand hebt.
Een heel gepiel met meten. Je kan er heel slecht bij.

Geen werk waar je op zit te wachten.

Ik heb het gedaan vorige week. Idd is de ruimte best krap ivm het frame.
Vandaar heb ik mezelf beloond met K&N filters,Powercommander, witte tellerplaten.

In april naar Ruud Frederiks om hem perfect af te laten stellen op de Dyno
 
Beste ZX12 rijders....

ik heb een maat die een ZX12R uit 2004 heeft en sinds kort ook zijn middenpijp (meen ik) heeft aangepast.

Nu heeft hij een soort van dood punt rond de 2500 rpm en het is niet echt duidelijk waardoor dit komt. Er is een PC3 gemonteerd en er is geprobeerd dit weg te krijgen met opnieuw afstellen maar dit is niet gelukt.

Via Google kom ik dit tegen maar nu kom ik niet zo gauw een echte duidelijke oplossing tegen.

Zijn er wellicht mensen hier die dit herkennen?

De motor heeft een standaard spruitstuk, aangepast middendemper (voor de cat?!) en een andere demper. Ook een K&N luchtfilter en PC3.


Momenteel ben ik ook bezig met afstellen van de motor. Op dit moment heb ik tussen de 3000-5000 ook dode punten. Ik probeer het er uit te vissen voordat ik hem laat afstellen op de testbank. Ik weet dat als ik hem op de trailer meeneem dat het er waarschijnlijk meteen uitgevist word door de gene die hem af gaat stellen maar vind het leuk om het zelf ook goed te begrijpen dus ga er wat mee spelen.

Het probleem herken ik dus wel maar de oplossing heb ik nog niet. Heb je de motor zelf afgesteld of laten doen op een testbank ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan