ZX-12R and friends topic "Deel 8"

Mijn maat heeft gisteren zijn injectoren retour ontvangen en meteen zijn motor in elkaar geschroefd.

Wonder boven wonder rijdt de motor nu weer gewoon goed rond de 2500 rpm maar nu het is niet duidelijk waarom.

Hij heeft zijn injectoren laten reinigen (ultrasoon).
Hij heeft van zijn 4 inlaatkelken noem ik het maar (de 4 buizen die vanaf je inlaat de cilinders in gaan) de rand er af gehaald. Het is wat lastig uit te leggen maar deze hadden een rand aan de binnenkant en dit heeft hij weg gedremeld.

Hij had zijn bougies vervangen voor irridium boudies en heeft nu platinum bougies er in gedaan en de kleen air mod heeft hij toegepast.

Wat nu de oorzaak was en de oplossing is dus niet duidelijk. Gisteren wilde hij nog de irridium bougies terug plaatsen om te kijken of het verschil zou maken maar toen kwam de gedachte er niet aan te gaan klooien nu de motor einder niet meer zo onstabiel is onderin.

Wilde het toch even mededelen ondanks dat ik er weinig mee zeg :)
 
Laatst bewerkt:
Ah dat is fijn dat de motor weer goed loopt. Ik had persoonlijk de ribbel laten zitten voor een betere werveling van de inlaat luchtstroom waardoor het mengsel beter mengt.

Groetjes Elmoro
 
Volgende week vrijdag is het eindelijk zo ver. Hij mag van de bokken af en naar Goes. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. De dag erna met me zwager en een maat België in om een mooie proefdag te rijden na een jaar sleutelen. Zin in!
 
Zijn hier ook leden van de Kawasaki Merk Club? Zit erover na te denken lid te worden. Ga zoiezo een ritje mee om te kijken of het me wat lijkt. Ze doen veel zag ik!
 
Ik ben verhinderd zondag, ik moet werken. Voor hen die gaan veel plezier en hopelijk hebben jullie goed weer.
 
Als het mee zit kom ik zondag even kijken bij MM.

:W Zagetta
Jammer Zagetta! Omdat er weinig reactie kwam op mijn oproep heb ik vorige week een 3-tal nachtdiensten aangenomen voor dit weekend. Gaat helaas niet meer.
Vanmiddag wil ik wel even tuffen.
Ik wil ook bij Gebben Motoren langs, even de stallen bekijken ;)
 
Jammer Bunky, ik ga misschien even kijken dat ligt aan het weer of het regent of niet.
Misschien tot een volgend treffen op dit topic.

:W Zagetta
 
Ik zal er niet zijn! Andere plannen, denk binnen zitten en naar buiten kijken hoe hard het regent...... En natuurlijk Moto GP kijken! ;-)
 
Ik ben toch even wezen kijken en het aantal motoren was redelijk te noemen.
De motor maar gelijk naast een tweetal zx12r van het topic geplaatst en het was toch een gezellig treffen. Leuk om je weer gesproken te hebben Ron en tot een volgend treffen.

:W Zagetta en Dayenne
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan