ZX-12R and friends topic "Deel 8"

hallo. wil me even voorstellen als nieuwbakken zx12r eigenaar. en meteen een vraag er in gooien.

Ik wou toch weer een sporttoer nadat ik een paar jaartjes naked heb gereden (xjr1300). En zodoende vorige week voor relatief weinig een 2003 zx12 kunnen kopen met 36.000 op de teller. een zwart goude :).

op de proefrit leek hij mechanisch wel in orde maar had toch een beetje twijfels aan het onderhoud. de verkoper was een handelaar die aangaf dat de onderhouds bonnen erbij zaten. dat bleek 1 factuur te zijn voor wiellagers voor en achter en vork keeringen. er zat wel een nieuwe achterband + tandwielen en ketting er onder.

dit bracht me wel aan het twijfelen om hem te kopen maar door de prijs wou ik wel een gokje wagen.

bij thuiskomst toch maar even tank er af en filters checken. die bleken nog de orginele uit 2003 met scheuren in het schuim!

dus... dan toch maar even wat meer onderhoud plegen. wat raden julle mij aan te doen op deze stand?

ik heb het volgende al gedaan:

- bmc luchtfilters
- powercommander V
- olie filter
- olie
- remvloeistof

ik twijfel nog aan bougies (drama om bij te komen)
-kleppen stellen (kan ik niet zelf)
-andere einddemper / of full systeem- (zit nu een ingekorte Yoshimura onder die veel te veel herrie maakt).
- ontsteking vervroegen (zinvol?)

groet Mause.
 
Sinds een maandje ben ik ook weer lekker aan het rijden op de ZX. Een jaar geleden geveld door een hernia en nu een jaar verder voorzichtig weer aan het opbouwen. Afgelopen vrijdag bij Hyperpro de vering laten aanpakken. Man, wat een verschil. Voor het eerst het gevoel dat ik weer kan lezen en schrijven met dat ding.

7b25f01eccbad7bf8b4b798809c18a70


Enige waar ik nog even naar moet kijken is het hoge brandstofverbruik. Ik haal met heel verl moeite 190 km op een tank.

Optisch komt hij ook nog wel een keer aan de beurt. Ik twijfel nog om hem weer volledig gekuipt te maken.
 
Voor en achter 399 euro. Afstellen doen ze overigens gratis.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe voorveren met olie en speciale niet plakkende keerringen. En nieuwe achterschokbreker. Inclusief montage.
 
Even met wat (ex)+ ZX-12R rijders van dit topic een heerlijk weekend gehad in de Eifel.
De omgeving is schitterend om te rijden en het weer werkte ook mee al met al een top weekend. 8-)

:W Zagetta

full
 
Ik wist niet eens dat de MMMF dit weekend was.
Heb vrijdag en zaterdag nachtdiensten, gaat hem voor mij dus helaas niets worden.
 
het is allemaal flink in elkaar gezakt , paar jaar geleden waren er nog opstapplaatsen , nu moet je maar kijken hoe je er komt ofzo , en dan ben je er geweest en dan blijkt er toch een groep te zijn vertrokken...
 
Die hele megameeting gaat langzaam aan een stille dood tegemoet.
De grootste reden hiervoor is dat ik al zo vaak heb aangegeven dat ze het ergens anders moeten gaan doen bijvoorbeeld Scheveningen. Men kan dan lekker wandelen en motoren kijken en normaal eten en drinken. Nog een reden is de aanwezigheid van agenten die provocerend met een lasergun gaan staan. Dit zijn bewuste acties om dit evenement de nek om te draaien. Zelf zeggen ze dat het met veiligheid te maken heeft maar dat is een grote leugen.
 
Het word inderdaad steeds minder de MFMM.

Vroeger gingen we zelfs vanaf Veenendaal door naar Amersfoort via sluip routes.
Als je dat nu doet kom je in een fuik terecht.

Ik kan zoiezo niet ivm ik ben nog volop aan het verbouwen aan de Zx.
 
Voor mij is de lol er ook al jaren af. Daarnaast is het de laatste jaren altijd butweer. Ik sla hem ook over. Soms is het te combineren met een bezoekje aan mijn broer in Bennekom.
 
ja het is jammer idd , nou als t droog is wil ik wel ff kijken , vind het wel leuk om ff te rijden..

ik denk dat de zx12r ook steeds schaarser word , ik zie ze maar weinig en dat zal strx ook een btje liefhebbers motor worden , net zoals de zzr1100 , dat is ook een unieke motor , ik ben zuinig op mijn beestje.

Die naked zx12 is btw ook wel Nice :)
 
Als er al een MFMM gehouden zal worden morgen, ik zal er niet zijn. Het is, ik denk ook door andere social Media, een zachte dood aan het sterven. Ze zouden er een Project X van moeten maken op Facebook, of MFMM pagina op FB aanmaken...... Zou ook wel lachen zijn.

En dan idd wat Zagetta zegt, eens op een andere locatie. Daar waar geen politie (motoren) zijn of tegen elkaar aan rijden.... Hahaha..... Scheveningen lijkt me een super goeie optie!
 
Laatst bewerkt:
ja het is jammer idd , nou als t droog is wil ik wel ff kijken , vind het wel leuk om ff te rijden..

ik denk dat de zx12r ook steeds schaarser word , ik zie ze maar weinig en dat zal strx ook een btje liefhebbers motor worden , net zoals de zzr1100 , dat is ook een unieke motor , ik ben zuinig op mijn beestje.

Die naked zx12 is btw ook wel Nice :)
Thnx, ben er ook wel blij mee. Zeker nu hij lekker rijdt :)

Dit weekend nog even een bagsterhoes gemonteerd voor een tripje die ik binnenkort ga maken. Na de reis gaat hij er weer af denk ik.

[img=2718,2125]http://static.tweakers.net/ext/f/M6OpXqZkPxuv8ZMqZ2uWT9S9/full.jpg[/img]

Krijg inmiddels wel wat roest op de koplamp steunen. Ik zoek ook nog een mooie oplossing voor de RAM-air radiator covers. Kappen die ik gezien had waren 350 euro :+

Daarnaast heb ik echt nog andere spiegels nodig. De huidige zijn echt compleet ruk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de liefhebber nog een rechter-onderkuip gratis af te halen met een paar kleine beschadigingen.

full


wel in de allermooiste kleurstelling voor de ZX12 ever :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan