ZX14: de snelste, mooiste, met identiteitscrisis (ZZR1400)

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste tijden . Z1000 op lachgas
lachgas - jij dacht zeker , dat houdt mijn Kawa wel uit ...

Daarom doe ik maar geen drag.
Alles gaat stuk.

wat denk je , ik heb 263 pk - en een bere koppel.
onverlengd en verder een normale versnelbak enkel de koppeling is aangepast.
wat zal de charger voor tijd moeten kunnen halen ?
toch wel onder de 9 sec ?

Vermogen genoeg. Om een snelle tijd te halen met zoiets, zul je de motor moeten verlagen, d.m.v. een achterschokbrekerlink en een voorvorkstrap (beide kun je gemakkelijk weer verwijderen). Daarna oefenen. Een tijd onder de 9? De eerste keer mag je blij zijn dat je onder de 10 komt? De beste tijd van bijv. Jeroen van de Belt met de turbo XJR (VDB) in de USB-klasse was na 2 seizoenen 9,181 en dat was ook nog met een verlengde achtervork. In het eerste seizoen kwam hij niet verder dan 9,7.
Zonder die aanpassingen is het sowieso moeilijk om bij de start niet teveel in de ketting te klimmen. Bij de start zover mogelijk na voren zitten en voorover buigen om de wheelie op te vangen.
 
Beetje charger op de 1400 en je hebt 300 pk aan je achterwiel.
Dat doet de Busa K8 ook.
Kosten ? denk aan 8000 Euro bij de ZZR.

Natuurlijk , er is heus wel wat goedkopers maar dan heb je snel problemen.
In motor - tuning land is goedkoop altijd duurkoop.
Mijn ombouw zit ook al op 7 - 8 duizend (incl. Yoshi 4 - 1 ).

Ik denk , de ZZR is voor 99% van de bezitters al veul te snel.

Heb jij een Rotrex charger?
 
Heb jij een Rotrex charger?

Ja.
& TTS Engeland bouwt deze aan de Busa.
Ze hebben voor mijn Busa een nieuwe bracket toegepast.
Hierdoor bouwt de charger .. ik wou zeggen - hierdoor bouwt de charger dichter tegen het blok. Is compacter.
Heeft bovendien een snaar spanner rol , dat is mooi want dan heb je minder slip.
Minder slip is meer druk is betere performance.
Het zijn de beste op het gebied van superchargen.

Ooh ..
BIG CC doet tegenwoordig ook wat aan chargers maar hebben niet die know how
Dat zijn turbo mannen.

Zeg ken jij Rotrex dan ook - misschien uit ervanring ?
Rotrex bouwt enkel de supercharger.
Dus er is vakmanschap nodig om de juiste charger op de juiste wijze op te bouwen.
Jij met je ZZR - brengt em naar TTS en rij dadelijk tegen de 9 sec.

Richard van TTS heeft een Drag Busa 400pk - super charged.
Ook hij zit op de 9 sec. dacht ik dat hij me eens zei.
Hij knokt natuurlijk tegen de Turbo's van BIG CC.
Leuk die rivaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Hey mannen! Ik laat jullie ff alleen, ik ga ff de sneeuw bekijken in Frankrijk! En de wijn proeven, enzo.......!

Have fun, maar dat lukt wel, zo te lezen!

ALs er eens een dragrace gehouden wordt, ga ik maar eens kijken hoe dat is! Ook om de sfeer te proeven enzo! Lijkt me wel wat om dat eens mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
mooi man.

fijne vakantie !

sneeuw hebben wij nog niet gehad dit jaar helaas.

voor dat jij gaat wacht ....

Mijn Busa met supercharger ziet er nu zo uit :

full
 
Tja, ik denk dat er weinig ZX14R rijders zijn..... Of ze durven niet, of ik heb toch wel zooooooo'n foute keus gemaakt....... Hmmmmm, maar moet ik hem dan echt inruilen voor een Busa, wil ik erbij horen??

Ik denk dat ik het weet:
Het is een machtige fiets,
Meer meer dan helemaal niets,
De keuze om op deze fiets te rijden,
mag je nooit in je leven mijden.....
Het is een fiets met power, echt ongekend,
en door velen niet getemd!

En weet je, ik denk dat ze er bang van zijn / worden!

Mee eens?
 
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een ZZR1400, ivm rugproblemen op m'n R1.

Zal de overgang groot zijn, en zal ik het gooi-en smijtwerk missen van de R1??

Wie heeft daar ervaring mee met de overstap??????
 
Tja, ik denk dat er weinig ZX14R rijders zijn..... Of ze durven niet, of ik heb toch wel zooooooo'n foute keus gemaakt....... Hmmmmm, maar moet ik hem dan echt inruilen voor een Busa, wil ik erbij horen??

Ik denk dat ik het weet:
Het is een machtige fiets,
Meer meer dan helemaal niets,
De keuze om op deze fiets te rijden,
mag je nooit in je leven mijden.....
Het is een fiets met power, echt ongekend,
en door velen niet getemd!

En weet je, ik denk dat ze er bang van zijn / worden!

Mee eens?

Ja mee eens ik je moet je eigen weg gaan en nergens bij willen horen ik wil ook helemaal nergens bij horen ik koos voor de Busa lang geleden en dit is mijn tweede omdat ik deze nu eenmaal te gek vind en jij jouw ZX14R simpel als dat en natuurlijk is de ZX14R te snel voor 90% pech dan voor hen ik zelf ben een ongeduldige rijder in de ogen van vele automobilisten omdat ik me niet zal aanpassen aan hun snelheid of ik nu op de BMW R1150RT of de Hayabusa rijd ik knal links en rechts langs de links-blijf-rijders of de slapers op de autowegen ik wil altijd vooraan aan de stoplichten ik kan niet tegen files
want dan wordt ik getikter als nu en daarom ga ik altijd op de motor en ben ik vrij en gedraag me naar de regels mits er eikels zijn die denken dat ze met 121km per uur mogen inhalen als de ander 120 km per uur gaat dan knal ik er langs ik laat me door niemand graag ophouden op de autosnelweg en trek de Busa vaak tot 300 km per uur wat schiet het dan lekker op zeg daar is de Busa de beste in en de ZX14R nu ook maar wel spiegelen en duizend x kijken voor flitsers okay ?
 
Ik heb geen ervaring met een overstap van een R1 naar een ZZR, maar wel van een ZX12R naar voornoemde motor.

Mijn mening: Ik vind het een heerlijke, krachtige motor, met veel eigenschappen. Zo kun ej er heerlijk rustig op toeren, door de stad rijden in 6, of in 1, het kan beide. Maar ik heb er ook circuitervaring mee, en kan je zeggen dat hij het heel goed opnam tegen de Kawa ZX10. Deze was in de bochten wel IETS sneller, maar niet noemenswaardig. Maar dat ligt meer aan mijn ervaring op het circuit, dan aan de motor.
Ja, hij is zwaarder, en dat is soms lastig, maar ik merk er weinig van. Als je van de R1 overstapt, zal het wel even wennen zijn, maar denk dat je rug meer waard is dan het gooien en smijten met een R1

Kijk eens mij HP motoren, daar staat nu een zwarte, lichtelijk gekieteld met een PC3, leuke sportuitlaten en dergelijke. Je kunt er altijd even een proefrit op draaien!
 
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een ZZR1400, ivm rugproblemen op m'n R1.

Zal de overgang groot zijn, en zal ik het gooi-en smijtwerk missen van de R1??

Wie heeft daar ervaring mee met de overstap??????

Goede vraag ik denk dat er weinig zijn die ervaring hebben want niemand reageert
maar jij hebt een R1 en R6 en die kan je niet vergelijken met de ZX14R omdat dit een lange afstand snelweg blazer is die zo gemakkelijk 300 kan dat je het niet in de gaten hebt en nu wil jij klaverbladen en rotondes en dijkjes en slingerweggetjes en haarspeld bochten maar daar is de R1 meester in en al helemaal de R6 dus als je last van je rug hebt moet je daar wat aan doen zeg ziekenhuis of specialist want op de ZX14R wordt je rug echt niet beter veel te veel power en extreem rijden op zo een beul vergt meer van jou als op de R6 toch ?
 
Mee eens! Ik ben ook een fanatieke (te) hard rijder, en baal ook van de file's. Als ik op de motor zit, sta ik eigenlijk nooit stil, en al helemaal neit in de file! Ook al is het nog zo krap, er is altijd wel een gaatje waar ik hem tussen weet te persen! Dus: Knallen met die hap!!!
 
Goede vraag ik denk dat er weinig zijn die ervaring hebben want niemand reageert
maar jij hebt een R1 en R6 en die kan je niet vergelijken met de ZX14R omdat dit een lange afstand snelweg blazer is die zo gemakkelijk 300 kan dat je het niet in de gaten hebt en nu wil jij klaverbladen en rotondes en dijkjes en slingerweggetjes en haarspeld bochten maar daar is de R1 meester in en al helemaal de R6 dus als je last van je rug hebt moet je daar wat aan doen zeg ziekenhuis of specialist want op de ZX14R wordt je rug echt niet beter veel te veel power en extreem rijden op zo een beul vergt meer van jou als op de R6 toch ?


Ja, ik loopt al een jaar in het ziekenhuis te ouwehoeren, maar helpt nog niet echt.
wacht nu nog op de second opinion bij een ander ziekenhuis, dus ben er wel weer druk mee in de weer.

Maar duurt me allemaal veeeeeell te lang, helaas. '(

Dus ben een beetje aan het orienteren wat dan een betere geschiktere motor voor mij is.

gtz JohanH
 
Ja.
& TTS Engeland bouwt deze aan de Busa.
Ze hebben voor mijn Busa een nieuwe bracket toegepast.
Hierdoor bouwt de charger .. ik wou zeggen - hierdoor bouwt de charger dichter tegen het blok. Is compacter.
Heeft bovendien een snaar spanner rol , dat is mooi want dan heb je minder slip.
Minder slip is meer druk is betere performance.
Het zijn de beste op het gebied van superchargen.

Ooh ..
BIG CC doet tegenwoordig ook wat aan chargers maar hebben niet die know how
Dat zijn turbo mannen.

Zeg ken jij Rotrex dan ook - misschien uit ervanring ?
Rotrex bouwt enkel de supercharger.
Dus er is vakmanschap nodig om de juiste charger op de juiste wijze op te bouwen.
Jij met je ZZR - brengt em naar TTS en rij dadelijk tegen de 9 sec.

Richard van TTS heeft een Drag Busa 400pk - super charged.
Ook hij zit op de 9 sec. dacht ik dat hij me eens zei.
Hij knokt natuurlijk tegen de Turbo's van BIG CC.
Leuk die rivaliteit.

Of TTS de beste is in superchargen betwijfel ik . Ze hebben enorm veel ervaring met de rotrex , maar geef ze een pro charger of een turbo en een andere motor dan een hayabusa en kijk daarna eens weer. (En andersom natuurlijk ook bij BigCC.) Ik heb er contact mee gehad voor een ombouw van mijn ZX12R, en ik breng de motor daar in ieder geval niet naar toe. Gegarandeerd 250 pk+ met als enige aanpassing een dikkere "pakking'' om de compressie te verlagen en zwaardere koppelingsveren. Of er gegoten of gesmede zuigers in zitten schijnt allemaal niet uit te maken, ze zien nergens een probleem. Absolute reliabilaty. Intercooler of waterinjektie?euh, not nessesary. En als er al wat is kom je maar even langs en we maken het voor elkaar. En dat geloof ik graag. Maar jullie zitten in Engeland en niet hier om de hoek! Bij een tot in de treuren beproeft concept als een hayabusa zal het ongetwijfeld geen probleem zijn maar ik ga het of zelf doen voor / tot zover mogelijk of laat het hier in Nederland doen. Want hoe mooi een turbo ook is, en hoeveel voordelen er ook zijn, geef mij desondanks toch maar een rotrex of een pro charger. Ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt. Jammer dat het blok van een busa niet onder een zx12 zit...
 
Ja, ik loopt al een jaar in het ziekenhuis te ouwehoeren, maar helpt nog niet echt.
wacht nu nog op de second opinion bij een ander ziekenhuis, dus ben er wel weer druk mee in de weer.

Maar duurt me allemaal veeeeeell te lang, helaas. '(

Dus ben een beetje aan het orienteren wat dan een betere geschiktere motor voor mij is.

gtz JohanH

vervelend voor je ik ken in emmen ik denk de beste van NL iemand die je kan helpen als je interesse heb wat heb je aan je rug dan ?
 
Of TTS de beste is in superchargen betwijfel ik . Ze hebben enorm veel ervaring met de rotrex , maar geef ze een pro charger of een turbo en een andere motor dan een hayabusa en kijk daarna eens weer. (En andersom natuurlijk ook bij BigCC.) Ik heb er contact mee gehad voor een ombouw van mijn ZX12R, en ik breng de motor daar in ieder geval niet naar toe. Gegarandeerd 250 pk+ met als enige aanpassing een dikkere "pakking'' om de compressie te verlagen en zwaardere koppelingsveren. Of er gegoten of gesmede zuigers in zitten schijnt allemaal niet uit te maken, ze zien nergens een probleem. Absolute reliabilaty. Intercooler of waterinjektie?euh, not nessesary. En als er al wat is kom je maar even langs en we maken het voor elkaar. En dat geloof ik graag. Maar jullie zitten in Engeland en niet hier om de hoek! Bij een tot in de treuren beproeft concept als een hayabusa zal het ongetwijfeld geen probleem zijn maar ik ga het of zelf doen voor / tot zover mogelijk of laat het hier in Nederland doen. Want hoe mooi een turbo ook is, en hoeveel voordelen er ook zijn, geef mij desondanks toch maar een rotrex of een pro charger. Ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt. Jammer dat het blok van een busa niet onder een zx12 zit...

wel ik ben wat enthousiast maar ze werken niet voor niks met rotrex en ze bouwen ze ook op de 12 waarom ook niet als tts zegt dat ze het kunnen dan kunnen ze het alleen je bent em minstens 6 maanden kwijt omdat ze zelf hun tempo bepalen en laten zich door niemand opjutten ja het zijn echte engelsen en zelf doen ik weet het niet ik zie wat voor soort problemen ze bij de standaard busa laat staan met een zx12r dus je moet van goede huizen komen om het zelf te gaan doen als je begrijpt wat ik bedoel ja.
 
Mee eens! Ik ben ook een fanatieke (te) hard rijder, en baal ook van de file's. Als ik op de motor zit, sta ik eigenlijk nooit stil, en al helemaal neit in de file! Ook al is het nog zo krap, er is altijd wel een gaatje waar ik hem tussen weet te persen! Dus: Knallen met die hap!!!

8-)
 
wel ik ben wat enthousiast maar ze werken niet voor niks met rotrex en ze bouwen ze ook op de 12 waarom ook niet als tts zegt dat ze het kunnen dan kunnen ze het alleen je bent em minstens 6 maanden kwijt omdat ze zelf hun tempo bepalen en laten zich door niemand opjutten ja het zijn echte engelsen en zelf doen ik weet het niet ik zie wat voor soort problemen ze bij de standaard busa laat staan met een zx12r dus je moet van goede huizen komen om het zelf te gaan doen als je begrijpt wat ik bedoel ja.
Kijk - het zit zo; een Busa blok kan in standaard vorm zwaarder getuned worden dan een ZX12R blok - daarbij moet je toch e.e.a. extra aanpassen. Als een tuner (TTS of wie dan ook) dan zegt "not needed / no problem" dan neem je wel een groot risico. Zelf blijven nadenken kan geen kwaad natuurlijk.
En vergeet niet dat Vampire een bloeddorstige motorfreak is die wel het e.e.a. van sleutelen afweet ...

Bij de Busa ging het ook niet van een leien dakje vanaf het begin met die turbo's; daar weet jij alles van, Busaman ! :P
Ik kan me jouw verhalen nog herinneren over bijv. injectoren die open bleven staan, benzine overal ... etc. Duurde toch even voordat alle kinderziektes eruit waren.
Zo zal het ook met tuning aan een 12 zijn, dus voorzichtigheid is geen luxe.

Ga je dit weekend naar TTS ? :)
 
Kijk - het zit zo; een Busa blok kan in standaard vorm zwaarder getuned worden dan een ZX12R blok - daarbij moet je toch e.e.a. extra aanpassen. Als een tuner (TTS of wie dan ook) dan zegt "not needed / no problem" dan neem je wel een groot risico. Zelf blijven nadenken kan geen kwaad natuurlijk.
En vergeet niet dat Vampire een bloeddorstige motorfreak is die wel het e.e.a. van sleutelen afweet ...

Bij de Busa ging het ook niet van een leien dakje vanaf het begin met die turbo's; daar weet jij alles van, Busaman ! :P
Ik kan me jouw verhalen nog herinneren over bijv. injectoren die open bleven staan, benzine overal ... etc. Duurde toch even voordat alle kinderziektes eruit waren.
Zo zal het ook met tuning aan een 12 zijn, dus voorzichtigheid is geen luxe.

Ga je dit weekend naar TTS ? :)

Klopt helemaal . Ik heb liever dat iemand me wijst op de zwakke punten dan dat ie nergens een probleem ziet. En als zo ongeveer iedereen het er over eens is dat je met de standaard zuigers niet zo gek ver kunt gaan en TTS ziet geen enkel probleem, dan heb ik het idee dat verkopen op nr 1 staat. Als een motor niet geschikt is , zeg wat het kost om em geschikt te maken, take it or leave it. Maar biedt niet iets aan wat eigenlijk niet deugd. Misschien is de zzr wel meer geschikt dan de 12, ik weet het niet. De zzr zal waarschijnlijk stabieler zijn dan de 12, motorisch zal het niet veel uitmaken.
 
Kijk - het zit zo; een Busa blok kan in standaard vorm zwaarder getuned worden dan een ZX12R blok - daarbij moet je toch e.e.a. extra aanpassen. Als een tuner (TTS of wie dan ook) dan zegt "not needed / no problem" dan neem je wel een groot risico. Zelf blijven nadenken kan geen kwaad natuurlijk.
En vergeet niet dat Vampire een bloeddorstige motorfreak is die wel het e.e.a. van sleutelen afweet ...

Bij de Busa ging het ook niet van een leien dakje vanaf het begin met die turbo's; daar weet jij alles van, Busaman ! :P
Ik kan me jouw verhalen nog herinneren over bijv. injectoren die open bleven staan, benzine overal ... etc. Duurde toch even voordat alle kinderziektes eruit waren.
Zo zal het ook met tuning aan een 12 zijn, dus voorzichtigheid is geen luxe.

Ga je dit weekend naar TTS ? :)

Yep en je hebt volkomen gelijk nadenken en hersens gebruiken maar bij mij ik heb 2 hersencellen dus dat nadenken dat programma zit er niet in hahaha .
 
Yep en je hebt volkomen gelijk nadenken en hersens gebruiken maar bij mij ik heb 2 hersencellen dus dat nadenken dat programma zit er niet in hahaha .
Ik heb een hersen upgrade laten doen - en heb nu aan een 600-tje genoeg.

Jij hebt een Charger upgrade laten doen - ter compensatie van die 2 hersencellen.

Leuk he - hoe we onze luxe probleempjes oplossen ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan