ZX14: de snelste, mooiste, met identiteitscrisis (ZZR1400)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een hersen upgrade laten doen - en heb nu aan een 600-tje genoeg.

Jij hebt een Charger upgrade laten doen - ter compensatie van die 2 hersencellen.

Leuk he - hoe we onze luxe probleempjes oplossen ! :)

ehhhh genoeg aan een 600 tje ? dacht het niet jij hebt toch ook een Z1000 ELR LAWSON racer hmmm hoe verklaar je dat dan haaa wacht ik weet het jouw upgrade is vast gedaan door tts en tijdens het solderen is wat fout gegaan waarschijnlijk een geheugenlagertje dat nu over de toeren is geraakt hahaha neee zorg jij nou maar dat je niet vergeet morgen aan de grens te staan met koek en zopie of hete erwtensoep met gelderse rookworst lieft dat laatste kan ik me een beetje opwarmen tijdens deze natte mega engeland tour schijnt morgen de zwaarste en tevens laatste etappe en er is nog maar een enkele deelnemer een ex commando keihard getraind iemand die lacht om dergelijke en zwaarste beproevingen schijnt dat hij uit Calais eerst een rondje Madrid doet ongelovelijk
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een ZZR1400, ivm rugproblemen op m'n R1.

Zal de overgang groot zijn, en zal ik het gooi-en smijtwerk missen van de R1??

Wie heeft daar ervaring mee met de overstap??????

Ik zit ook te denken aan een zzr1400 als volgende motor. Niet zozeer wegens rugproblemen maar wel behoefte aan comfort. De overgang zal groot zijn, elke motorfiets is immers anders en elke motor heeft wel zijn fun-factor. Ikzelf vind veel soorten motoren leuk, van cruisers met power (Suzuki M1800R / Triumph Rocket 3 / Vmax aan de top) tot racers en van oldtimer tot hypersonisch. Maar wil vooral nu een motor hebben die voor elk doel en elke stemming lekker om op te rijden is. Ik vind de nieuwe Busa in antraciet en met andere dempers ook supervet maar die valt af omdat het toch niet echt toercapaciteiten heeft. Ik ben dan net als jou ook heel benieuwd naar hoe de 1400 rijd.
 
De ZZR 1400 is inderdaad een "alleskunner". Ik heb er op circuitdagen mee gereden, en met 50 in de stad, ik heb inmiddels om en nabij de 40dkm ervaring op de 1400, en ik blijf er bij, geweldige fiets!
De zit is goed, niet te ver voorover, maar ook niet al te rechtop, het vermogen is geweldig, niet te zenuwachtig, maar als je wilt, gaat hij goed vooruit..... ;-)

Vraag eens een proefritje aan, en ik denk dat je verkocht bent.....
 
Ik zit ook te denken aan een zzr1400 als volgende motor. Niet zozeer wegens rugproblemen maar wel behoefte aan comfort. De overgang zal groot zijn, elke motorfiets is immers anders en elke motor heeft wel zijn fun-factor. Ikzelf vind veel soorten motoren leuk, van cruisers met power (Suzuki M1800R / Triumph Rocket 3 / Vmax aan de top) tot racers en van oldtimer tot hypersonisch. Maar wil vooral nu een motor hebben die voor elk doel en elke stemming lekker om op te rijden is. Ik vind de nieuwe Busa in antraciet en met andere dempers ook supervet maar die valt af omdat het toch niet echt toercapaciteiten heeft. Ik ben dan net als jou ook heel benieuwd naar hoe de 1400 rijd.

Hoi,
Had je reaktie ook al gezien in het grote ZZR topic.
en had ook al een oogje laten vallen op de ZZR1400 van HP motoren,
is eigenlijk net iets te oud voor mij, had hem liever een jaartje jonger gehad,
maar eerst maar eens een keer proefrijden ermee. :]
Heb er op de beurs in Utrecht al wel een paar keer opgezeten, is wel een grote motor tov de R1.
Maar ja als je wat zoekt wat een beetje pk's heeft en niet zo zwaar is, heb je niet zoveel keus volgens mij.

Gtz
JohanH
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Had je reaktie ook al gezien in het grote ZZR topic.
en had ook al een oogje laten vallen op de ZZR1400 van HP motoren,
is eigenlijk net iets te oud voor mij, had hem liever een jaartje jonger gehad,
maar eerst maar eens een keer proefrijden ermee. :]
Heb er op de beurs in Utrecht al wel een paar keer opgezeten, is wel een grote motor tov de R1.
Maar ja als je wat zoekt wat een beetje pk's heeft en niet zo zwaar is, heb je niet zoveel keus volgens mij.

Gtz
JohanH

Je zoekt hem liever vanaf 2008 omdat daar het lagere toerengebied fors sterker is geworden?? Ik zoek altijd naar de grafieken voor het verschil van een PC3 hierop, op de 2006/2007 modellen.

Hier op deze americaanse site lees ik dat een 2008 model bijna 8 pk minder piekvermogen heeft op het achterwiel wegens een expres iets te rijk mengsel bij hoge toeren omdat de kathalisator anders zou verbranden: http://www.motorcycle-usa.com/9/484/Motorcycle-Article/2008-Ninja-ZX-14-vs-Suzuki-Hayabusa.aspx

in hoeverre is dat waar? Want testers MCN laten op dit filmpje zien dat dit gewoon gelijk is, en het lage toerengebied stukke sterker: http://www.youtube.com/watch?v=ZCHWPwpM3FM&feature=channel
 
Je zoekt hem liever vanaf 2008 omdat daar het lagere toerengebied fors sterker is geworden?? Ik zoek altijd naar de grafieken voor het verschil van een PC3 hierop, op de 2006/2007 modellen.

Hier op deze americaanse site lees ik dat een 2008 model bijna 8 pk minder piekvermogen heeft op het achterwiel wegens een expres iets te rijk mengsel bij hoge toeren omdat de kathalisator anders zou verbranden: http://www.motorcycle-usa.com/9/484/Motorcycle-Article/2008-Ninja-ZX-14-vs-Suzuki-Hayabusa.aspx

in hoeverre is dat waar? Want testers MCN laten op dit filmpje zien dat dit gewoon gelijk is, en het lage toerengebied stukke sterker: http://www.youtube.com/watch?v=ZCHWPwpM3FM&feature=channel

Lekker belangrijk in standaard uitvoering. Originele uitlaat eraf, open uitlaat erop, vervangingsfilter, Rapid Bike 3 of powercommander en dan afstellen. Dan ben je van al dat gezeur af.
 
Lekker belangrijk in standaard uitvoering. Originele uitlaat eraf, open uitlaat erop, vervangingsfilter, Rapid Bike 3 of powercommander en dan afstellen. Dan ben je van al dat gezeur af.

Wat bedoel je met standaard uitvoering, de 2006/07? Dat is wat ik me afvroeg inderdaad, of een pc3 en uitlaat etc. genoeg is om ongeveer dezelfde kracht in de lagere toeren te krijgen als de 2008. Wat doet zo'n G-pack trouwens??
 
Je zoekt hem liever vanaf 2008 omdat daar het lagere toerengebied fors sterker is geworden?? Ik zoek altijd naar de grafieken voor het verschil van een PC3 hierop, op de 2006/2007 modellen.

Hier op deze americaanse site lees ik dat een 2008 model bijna 8 pk minder piekvermogen heeft op het achterwiel wegens een expres iets te rijk mengsel bij hoge toeren omdat de kathalisator anders zou verbranden: http://www.motorcycle-usa.com/9/484/Motorcycle-Article/2008-Ninja-ZX-14-vs-Suzuki-Hayabusa.aspx

in hoeverre is dat waar? Want testers MCN laten op dit filmpje zien dat dit gewoon gelijk is, en het lage toerengebied stukke sterker: http://www.youtube.com/watch?v=ZCHWPwpM3FM&feature=channel


Ik bedoelde dat eigenlijk op de manier van ..........heb nu een 2008 R1 en zou dus wel graag hetzelfde bouwjaar of jonger willen hebben.
Maar er staan er maar weinig te koop, helaas
 
Wat bedoel je met standaard uitvoering, de 2006/07? Dat is wat ik me afvroeg inderdaad, of een pc3 en uitlaat etc. genoeg is om ongeveer dezelfde kracht in de lagere toeren te krijgen als de 2008. Wat doet zo'n G-pack trouwens??

Standaard uitvoering is gewoon de motor in standaard uitvoering. Degene die hun motor gaan vergelijken op een testbank, zijn toch meestal ook degene die hun motor niet standaard laten v.w.b. in- en uitlaattraject. Ikzelf heb een 2009 model.
 
Ben net naar die zzr1400 bij HP motoren wezen kijken. Vet ding op zich!
negatief: hij heeft alleen aan de voorkant wat lelijk bijgespoten plekken, geen idee waarom daar gespoten is, hoe kan nou alleen de voorkant beschadigd zijn? En het is Engelse import dus een irritante mijlenterrer.



Positief: Supermooi geluid had hij met die Beowulf uitlaten, en hij is wel aardig compleet voor zn sprijs (8750) met ook nog pc3, Gpack en handvatverwarming.

Een proefrit deden ze niet zomaar met zo'n motor, op zich begrijpelijk maar ik kom toch met een R1 zou je zeggen. Nou heb ik nog niet ervaren hoe het rijd :S
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, jammer!
Maarhij kan natuurlijk bijgespoten zijn ivm steenslag of iets dergelijks! Nu hebben die Engelsen wel meer vreemde "vogels" waar je zomaar tegenaan zou kunnen rijden... ;-)

De mijlen kun je op de koop toenemen, maar verder heb je geen historie, natuurlijk! En dat vind ik bij dergelijke motoren altijd wel belangrijk! Of in ieder geval de mogelijkheid eea na te trekken......

Tja, keus blijft aan jou, maar ik denk dat er dit jaar wel meer op de markt komen, de eerste modellen (2006) ruilen zich dit jaar wel weer in, en de modellen 2008 / 2009 komen ook wel weer vrij, begin van deze zomer.

Houd Horeon motoren en Goedhart Motoren in de gaten, er komen er zeker wat op de markt!

Dat je met een R1 aankomt, tja........De ZZR is "liever" dan een R1, denk ik. totdat je echt aan het gas gaat hangen, en ik denk dat ze daar bang voor zijn, dat je dat gaat doen tijdens de proefrit..... Aan hun verstand praten dat je dat NIET ga doen. En anders op afspraak!

SUcces!
 
Jah wie weet wilde de Kawa een vogel opeten met die grote bek van m whehe. Ze zeggen dat de historie volledig bekend is en van de eerste eigenaar is geweest, maar toen ik ernaar vroeg deden ze geen moeite om uit hun zelf die papieren dan erbij te pakken.

Een standaard zzr lijkt mij (naar recenties en testen) ook liever van de r1 , maar misschien door die G-pack die de begrenzingen eruit haalt en PC3 zal hij vast een stuk aggresiever zijn geworden maar wat dan nog, een R1 komt nog licht los van de grond in zijn 3. En als je echt aan het gas gaat hangen bij een ZZR moet je wel ervaring hebben met pk's benutten anders durf je zoiets toch niet, de Kawa gaat er ook echt niet kapot van natuurlijk.

Maargoed ik vind die lak aan de voorkant gewoon lelijk op zo'n motor, is misschien maar 100euro om het goed te laten spuiten maar moet wel weer geregeld worden. Ik vind die Beowulf uitlaten ondanks dat ze wat korter zijn dan de meeste erg mooi staan en klinken, met dempers PC3 en G-pack ben je toch wel een 1000euro verder volgens mij?
 
Jah wie weet wilde de Kawa een vogel opeten met die grote bek van m whehe. Ze zeggen dat de historie volledig bekend is en van de eerste eigenaar is geweest, maar toen ik ernaar vroeg deden ze geen moeite om uit hun zelf die papieren dan erbij te pakken.

Een standaard zzr lijkt mij (naar recenties en testen) ook liever van de r1 , maar misschien door die G-pack die de begrenzingen eruit haalt en PC3 zal hij vast een stuk aggresiever zijn geworden maar wat dan nog, een R1 komt nog licht los van de grond in zijn 3. En als je echt aan het gas gaat hangen bij een ZZR moet je wel ervaring hebben met pk's benutten anders durf je zoiets toch niet, de Kawa gaat er ook echt niet kapot van natuurlijk.

Maargoed ik vind die lak aan de voorkant gewoon lelijk op zo'n motor, is misschien maar 100euro om het goed te laten spuiten maar moet wel weer geregeld worden. Ik vind die Beowulf uitlaten ondanks dat ze wat korter zijn dan de meeste erg mooi staan en klinken, met dempers PC3 en G-pack ben je toch wel een 1000euro verder volgens mij?

Die voorkant heeft zo waarschijnlijk 100euro gekost. Topkuip spuiten in de goede kleur kost rond de 250,- / 300,- E, reken daar ongeveer op. Bijspuiten is geen optie, minimaal kleur ten dele spuiten, maar het hele bovenstuk zeker in de blanke lak Ik heb trouwens nog nooit fatsoenlijk spuitwerk uit Engeland gezien.
 
Ben net naar die zzr1400 bij HP motoren wezen kijken. Vet ding op zich!
negatief: hij heeft alleen aan de voorkant wat lelijk bijgespoten plekken, geen idee waarom daar gespoten is, hoe kan nou alleen de voorkant beschadigd zijn? En het is Engelse import dus een irritante mijlenterrer.

[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Foto1325.jpg"]afbeelding~][/URL]

Positief: Supermooi geluid had hij met die Beowulf uitlaten, en hij is wel aardig compleet voor zn sprijs (8750) met ook nog pc3, Gpack en handvatverwarming.

Een proefrit deden ze niet zomaar met zo'n motor, op zich begrijpelijk maar ik kom toch met een R1 zou je zeggen. Nou heb ik nog niet ervaren hoe het rijd :S

hoe kan de voorkant beschadigen ? door op de snelweg dicht achter autos en vrachtverkeer te plakken denk ik steenslag kijk naar de koplampen ook steenslag een slechte rijstijl kijk zo een zzr gaat hard dus te laat en keihard in de ankers en plakken
ik kom net uit engeland en man wat een verkeer op de snelwegen wil je niet weten zo druk en een R1 piloot mag toch gerust op de zzr wat krijgen we nou ja toch ik denk dat die verkopers proberen een zzr te verkopen met wat vage gebreken en doen daar dus moeilijk over en papieren die hij niet te zien krijgt nee ik zou gelijk zeggen zoek het uit ik ga wel naar motortpoort daar staan ze ook te koop ja toch hee veel succes okay ben benieuwd en ergens heb ik geen recht van spreken want ik kocht mijn boes uit canada via ebay zonder hem ooit gezien te hebben vooruit betalen aan een canadees die ik niet ken dus jij doet het veel safer als ikke we helpen je wel aan de juiste zzr hier okay
 
Nouja die van HP motoren is uitgerekend nu ineens verkocht. Ik heb ze vriendelijk bedankt om mij 160km voor niks te laten rijden.
 
Jah tuurlijk komen er meer maar vertel me dan voordat ik 160km moet rijden dat een proefrit alleen mogelijk is als je hem koopt want daar komt het gewoon op neer. Dat is geheel tegen mijn principes in. Ze hadden het over dat ik zo'n ding maar een keer moest huren. Ook hadden ze het over dat het niet zomaar een brood is dat je koopt (en daarom vinden hun het raar dat ik eerst een proefrit wil :S) en maar goed na moest denken, terwijl ik ze al had verteld waarom ik een zzr1400 wil. Volgens mij is er geen enkel alternatief of wel soms?
 
r

En hoe bevalt de ZZR1400?? :9~

Wat had je hiervoor??

Een beetje late reactie druk druk
Ik vindt het een supermotor je kan er rustig mee rijden en brullen en als je er gewend bent stuurt het lekker strak ondanks dat het een zware machine is
Ik begonnen met een Honda 750 bol dor daarna alleen maar kawa gpx 600r, zzr600 zx7r,zxr750,2x zx9r en nu dan de 1400
Ik hoef voorlopig niets anders ben met deze zeer tevreden
 
Een beetje late reactie druk druk
Ik vindt het een supermotor je kan er rustig mee rijden en brullen en als je er gewend bent stuurt het lekker strak ondanks dat het een zware machine is
Ik begonnen met een Honda 750 bol dor daarna alleen maar kawa gpx 600r, zzr600 zx7r,zxr750,2x zx9r en nu dan de 1400
Ik hoef voorlopig niets anders ben met deze zeer tevreden


Beter laat dan helemaal niet reageren hé :9~

Dus je kunt met de ZZR1400 ook wel de fun hebben, die je met een R1 hebt, zeg maar. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan