zx636 vs gsxr

VlammeR

MF veteraan
15 mei 2002
2.251
0
Eindhoven
aiaiaiai, vandaag als kawa fan wezen rijden samen met een 2004 gsxr 600. vriend van me had hem mee gekregen als demo, dus wij zouden hem wel eens aan de tand gaan voelen met als vergelijking mijn 2003 636...

in eerste instantie vond ik de kawa beter rijden. door de feedback van de motor weet je erg goed waar je aan toe bent. maar nu zo aan het eind van de dag.... ik weet het niet meer hoor.... die soes reed ook wel eeerrruuugg lekker... zo soepel allemaal..... je hebt het idee dat ie nog lichter is dan de kawa, wat wel niet waar is, maar toch. wel vond ik het topvermogen-gebied tegen vallen. uit accelereren (lees strepentrekken in de bocht) voelde bij de kawa fijner aan, niet alleen doordat je een beter gevoel over de achterband had, maar mede doordat de kawa hem gewoon beter door het top gebied heen trekt....

ach ja. heerlijk gereden iig.... hopen dat het olie verbruik probleem met mijn kawa onderhand eens opgelost gaat worden, anders ga ik toch eens kijken wat ik bij moet betalen voor zo'n soes (maar dan wel voor een 750?). kawa is en blijft super, maar wanneer ze dit probleem niet onder garantie goed gaan maken zijn ze mij kwijt!
 
kerel mijn zx6r zuipte ook olie en ik heb hem volgens het boekje ingerden!
na mijn crash was er redelijk veel schade aaan en kheb hem niet laten maken door het olie verbruik (wat de dealer natuurlijk niet moest weten.
 
Volgens het boekje ingereden hahahah dus je hebt de eerste 400 km 4000 rpm gereden haahah, niks inrijden ja blazen met dat ding.
Wanneer begon hij te verbruiken trouwens?
 
Na 6000km maar ik had dan ook en maandag ochtend model, het blok lekte vanaf hij nieuw was olie aan de coullasse dus alles moeten open halen bij een nieuw blok
en hervlakken en zo pijnlijk om te zien op een nieuwe fiets ;(
ik raad je wel aan er geen full synth op te doen en na en lang ritje van 500km ofzo je olie pijl te controleren als ie dan niet zakt is het oke! (de mijne zuipte
op een ardennenritje van ca500km 350ml olie :(
 
Das echt kloten,mijn motor is nu een maand oud er staan 3000 km op,ik controleer het regelmatig.
Heb mijn vorige Fireblade ook weggedaan omdat ik maar bleef sukkelen met dat ding,je moet er echt geluk hebben.
 
ik heb nu 10.000 kilometer mee gereden en er is nog geen 2 liter olie in gegaan.

dan zal jou motor ook wel een rookers hoestje hebben....
 
Terug
Bovenaan Onderaan