ZX7R Koeling vraag

rdehaas

Die hard MF'er
24 sep 2006
663
2
Amsterdam
Ik heb een vraag....

Ik ben met mijn Kawasaki ZX7R op stage in Zuid-Frankrijk.... Nu is maandag in toulouse na een rit door het centrum met veel langzaam rijden, optrekken en stoppen zon beetje al mijn koelvloeistof door het veiligheidsventiel naarbuiten gespoten, met veel rook en geweld....

Daarna meteen met water bijgevuld en de autoroute opgegaan en aldaar geen enkel probleem. (door rijwindkoeling) Bij aankomst meteen de alles doorgemeten, alles wertke het probleem was het contactpuntje van de thermostaat, die was vettig.

En nu to the point ..... Er zit aan de rechterkant van het blok zit een vloeistofdoorlaat, van het blok naar de radiateur. Daar zit een drukventiel in die door de druk die het warme vloeistof doorlaat... De technicien van het vakantiepark waar ik stage loop zegt dat ik dat drukventiel niet nodig heb, alleen in de winter om hem dan op temperatuur te houden... Ik wil dat zeker weten!!! Voordat ik de boel kapot maak.. Ik heb er vandaag mee gereden :] over prachtige franse bergweggetjes en hij kwam wel gewoon op bedrijfstemperatuur.. Iemand hier verstand van? Moet hij er weer in, of kan het zo ook?

Groet

Robert
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan