Zx9r 1998 gooit benzine uit de RAM inlaat

sgapie

MF veteraan
29 aug 2002
2.344
1
Nijmegen
Voor de winterperiode de motor rijdend weggezet. Eergister de motor weer willen opstarten en dat ging niet geheel zoals het hoort.
Zeer moeilijk starten en toen ik hem lopen had (met choke en gas erop) loopt hij enkel op 2 a 3 cilinders. Laat ik het gas los dan valt hij uit en gooit in de tussentijd de benzine eruit bij de RAM airinlaat bij de koplampen.

Ik dus vandaag tank en alles losgehaald, gelijk luchtfilter e.d. vervangen. En proberen te starten zonder tank.....prima. Loopt op 4 cilinders en komt goed in de toeren.

Mooi dacht ik, tank erop en wederom starten. Even een paar seconden goed lopen en toen weer op 3 cilinders en de benzine kwam er weer uit. Slangetje losgekoppeld van de RAM air en wederom gestart en zie de benzine gewoon door dat slangetje eruitlopen.

Wat kan het zijn?
 
Klinkt als troupe in de carburateur. Vergomde benzine. Een van de vlotters gaat niet goed dicht en ism. de druk van de benzinepomp gooit de carburateur de overtollige benzine onder druk je cylinder in en de overloop uit.

Even vlotters loshalen en alles schoon proberen te spoelen. Als er echt heel veel troep in zit, dan wordt het tijd voor een grote schoonmaak van de carburateur.

Als je de benzinetank losmaakt, dan loopt de benzine dus niet je cylinder in en loopt 'ie inderdaad gewoon als vanouds (tot je carburateur leeg is :)).

Edit:

Het zou ook kunnen dat toevallig nou net een vlotternaald niet meer goed is. Eventueel zou je die kunnen vervangen (vervang ze dan gelijk maar allemaal).
 
Laatst bewerkt:
Let op, er zou nu dus een behoorlijke hoeveelheid benzine in je olie kunnen zitten! Misschien een goed idee om dat te vervangen ;)

Wat deze heer zegt, idd. Had ik effe niet aan gedacht. In ieder geval even controleren door de olie af te tappen. Als er geen benzine in zit kun je het altijd weer teug gooien.
 
De olie verversen stond idd ook op het programma (heb alles al klaar liggen), wilde enkel eerst dat probleem oplossen.
Wat ik me afvraag is dat ik bij 1 carb. gekeken heb of deze wel volliep. Heb toen dat schroefje losgedraaid en er komt benzine uit. Zou het dan nog steeds gegomd kunnen zijn?
 
De olie verversen stond idd ook op het programma (heb alles al klaar liggen), wilde enkel eerst dat probleem oplossen.
Wat ik me afvraag is dat ik bij 1 carb. gekeken heb of deze wel volliep. Heb toen dat schroefje losgedraaid en er komt benzine uit. Zou het dan nog steeds gegomd kunnen zijn?

Ze lopen wel vol, maar TE vol. :). Daarom stroomt er benzine uit de overflow slang, en stroomt het ook door je gasnaald de cylinder in. Dus een cylinder (of twee) verzuipt.

Het feit dat je blok zonder tank (en dus zonder aanvoer van benzine) wel prima loopt, bevestigd dat imo ook.
 
Zojuist de vlotterkamers losgehaald en even gekeken. Zat een klein beetje vuil maar stelde niks voor. Boel een beetje schoongemaakt. Vlotters bewegen goed alsook de vlotternaald. Benzine komt ook in vlotterkamer en daarom de boel weer dicht gezet.

Zx weer starten en ding doet het weer zoals het hoort. Denk dus dat er een beetje troep (zoals ook gezegd is) zat in de vlotterkamer of daar ergens.

Heerlijk, we kunnen weer rijden! :]

Bedankt voor de tips!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan