ZXR 400 Volgas probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jippo

Die hard MF'er
16 okt 2008
443
3
Sinds een maandje heeft mijn fiets kuren. :X

Deze kuren doen zich voor wanneer ik boven de 8000 rpm kom, in iedere versnelling.
De motor begint in te houden en heeft geen vermogen meer. Dit effect schommelt redelijk ( wel, niet, wel, niet)

Als ik in zijn 3 rij en geef vol gas dan gaat hij vanaf de 8000 a 9000 rpm vlammen.
Als in een motor met open uitlaat hoog in de toeren gooien en terug laten vallen. dat resulteert in een steek vlam(metje) uit de uitlaat. Dit doet hij ook maar dan vrijwel constant zolang ik vol gas hou. -O-

2 x leuk maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. :9

Ik heb met mijn dealer gebeld (hier heb ik de motor niet gekocht maar haal ik mn spullen vandaan) en deze wist ook niet zo goed wat er aan de hand kon zijn. Ik heb mijn carbs goed schoon gemaakt gisteren en de kleur van mijn bougies gechecked. Deze waren mooi koffie bruin.

En tijd geleden heb ik zelf mijn koppakking vervangen en mijn dealer adviseerde me nog even te controleren of mijn nokassen goed stonden. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat deze goed staan. Daar bij nadat ik mn blok weer in elkaar had heeft deze zonder enige problemen gelopen. Dit kan tog niet zomaar ontstaan na verloop van tijd?!

Mijn idee is dat hij op een bepaalde manier te veel benzine krijgt vanwege de vlammen. Maar hoe kan het dan zijn dat mijn bougie koffiebruin is?!

Graag jullie advies/tips :}
 
Hmm jammer kan jou motor niet vinden op cmsnl.com maar goed je membraan (4x) ligt horizontaal boven in je carb, (4x) waarschijnlijk onder een zwart plastic deksel. Op dit deksel zitten ook aansluitingen voor je vacuumslangen die slangen lopen weer naar je luchtfilter. Dit alles kan ook dit soort klachten opleveren. :(

Maar zoals ik al eerder aangaf lees ff het topic van de suzuki 600 door, dan begrijp je alles nog weer een beetje beter denk ik. :)

Verder maak een paar fotos want ik kan zo snel niets vinden van tekeningen van de zxr400, en mijn aanwijzingen zijn dus gebaseerd op suzuki. :W
 
Ik heb zelf ook een ZXR400 gehad uit 1992, mijne liep niet geweldig doordaaaat... ja de vorige eigenaar geld ging besparen op bougies (dus dan maar 4 verschillende?!)... er moeten dus CR9EK's in

10012616.jpg


Ik weet dat ze bijna een tientje per stuk kosten maar heb zelf ook andere geprobeerd en niets werkte beter dan de originele (NGK CR9EK)

Ook heb ik problemen gehad met corrosie op stekkers (hierdoor liep hij ook beroerd)... maar goed dat is op te lossen met een bus contact cleaner, een schroevendraaier en een uurtje tijd.
Kan je net zo goed alle contact puntjes van de stekkers schoonmaken als je toch bezig ben

Overigens, sluit het rubber om je carbs wel goed af ?
Is er misschien een probleem met je pomp ?
Staat een vlotter van één carb vast ?
Luchtfilter zijknat of droog na het rijden ?

Voor de heren die om specs vroegen;
http://www.zxrworld.co.uk/zxr400/specs.html

Succes!
 
Heren! Excuses voor de late reactie, erg druk met school!

Het probleem bestaat nog helaas!

Wat ik tot nu toe heb gedaan.

- Luchtfilter getest na een rit (Deze was droog en stoffig. Na het schoon blazen met een compresor van t filter bestond t probleem nog)
- Deotest gedaan (gebeurde niks met het toeren tal)
- Carbs grondig gecleaned (zat niks vast en niks was extreem vies)
- Bougies (die NGK CR9EK zitten er in, alle 4)
- Bougiekabels vervangen en contact stekker van bobines schoon gemaakt en gesprayed

Dus mn pomp kan een optie zijn?! Hoe ga ik dit controleren? Welke opties heb ik nog meer?

Zal proberen iets regelmatiger te posten! Srry:$
 
@ jippo, was nooit kwaad bedoelt hoor maar zo gaat t meestal wel ;( helaas, maar genoeg daar over. :W
Ik denk niet dat t je pomp is. Als je pomp t zou zijn zijn je vlotterkamers ook helemaal leeg en zal volgens mij je motor helemaal uitvallen en daarna gewoon weer doodleuk starten. Totdat je kamers weer leeg zijn enz.....enz... Maar misschien heeft iemand anders hier toch andere ervaringen mee. :? :?

Maar xingmarx is een maat van jouw toch? En jullie problemen lijken erg overeen te komen waarom wacht je niet af tot hij zijn carbs heeft laten reinigen, en wat hier de uitkomst van is. *D

Tja je bobines zou je nog door kunnen meten, maar ik heb van anderen hier begrepen dat deze waarden niet altijd even duidelijk zijn. Nu heb ik zelf ook kapotte bougiekappen gehad en dit was wel duidelijk te meten, maar hierdoor sloeg mijn motor niet eens aan. :( :( Dus als dit t probleem zou zijn zou dit in elk toeren gebied zich voordoen.

Maar als je toch iets wilt ondernemen doe je er misschien t beste aan om je vlotternaalden te vervangen. In het topic van xingmarx geeft Willem aan wat voor rare klachten dit kan geven.

En zoals ik ook bij xingmarx aangaf zelf je cerbs reinigen is haast niet goed te doen, volgens mij. O-)
 
@ Borrel, Nee dat snap ik werd ook niet zo ervaren:) Ik heb dus recent mijn bougie kabels vervangen met nieuwe maar niet door gemeten. T zou dus kunnen zijn dat mijn bobines niet lkkr werken maar als dat lastig te meten is?! Daar in tegen beweerde TLRBoy volgens mij dat dat haast niet voorkwam!

Ik heb toen ik mijn carbs zelf heb schoon gemaakt ook naar mijn naalden gekeken en deze zagen er alle 4 nog er netjes, schoon en glad uit. Ingmar is idd een maat van mij, goeie tip die ga ik idd maar even afwachten :D Ik zal is zoeken wat nieuwe naalden kosten en nog is de dealer lastig vallen...
 
TLRBoy heeft daar wat mij betreft gelijk in, ik heb dezelfde ervaring. Bobines gaan bijna nooit stuk, maar bougie kappen en de kabels kunnen wel eens problemen geven.
En jij hebt dit al vervangen, dus dat kan t niet meer zijn. Je zou om echt zeker te zijn je bobines nog door kunnen meten. Ik zal vandaag wel eens zoeken naar wat ik gemeten heb en hoe.
 
hoi jippo iets later dan beloofd maar toch hier, hoe je de bobines door kan meten:

Dit moet je ongeveer op de primaire spoel meten (+ naar -) 3.4 ohm (laagste stand multimeter).
Zoals je op de foto ziet meet ik 3.2 dit komt voornamelijk omdat ik de pennetjes niet in mn handen heb en dus niet kan aanduwen. Maar volgens mij maakt t ook niet zoveel uit als de waarde die je meet maar ongeveer hier bij in de buurt ligt.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

8-) 8-) 8-) 8-) :W



Uploaded with ImageShack.us
 
hoi jippo iets later dan beloofd maar toch hier, hoe je de bobines door kan meten:

Dit moet je ongeveer op de primaire spoel meten (+ naar -) 3.4 ohm (laagste stand multimeter).
Zoals je op de foto ziet meet ik 3.2 dit komt voornamelijk omdat ik de pennetjes niet in mn handen heb en dus niet kan aanduwen. Maar volgens mij maakt t ook niet zoveel uit als de waarde die je meet maar ongeveer hier bij in de buurt ligt.

[~[url="http://img51.imageshack.us/img51/9840/bobine750001.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[~[url="http://img198.imageshack.us/img198/6044/bobine750002.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

8-) 8-) 8-) 8-) :W

[~[url="http://img692.imageshack.us/img692/2769/bobine750003.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us



klopt idd, :Y



bobines zitten altijd wel tussen een paar ohm. 3/4 ongeveer.
ze zijn ook meestal gewoon niet stuk, maar de aansluiting van de bobinekabel op de bobine wil weleens niet lekker zitten of is gewoon oud.


@ ts,

meet ook eens of er 12v op je bobine staat bij contact aan,
mocht je dit nog niet gedaan hebben,


:)
 
Laatst bewerkt:
Heren!

Thnx voor de tips en voor de moeite borrol!!! Ik ga het zaterdag even proberen. Kijken wat mijn bobines me gaan vertellen!

Jullie horen dan van mij!
 
Heren,

Ik heb dit weekend helaas niks kunnen doen aan mn fiets! Maar heb deze week wat meer tijd als t goed is! Ik hoop dan ff mn bobines te kunnen meten en wat andere testjes te doen!
 
Heren,

Ik heb dit weekend helaas niks kunnen doen aan mn fiets! Maar heb deze week wat meer tijd als t goed is! Ik hoop dan ff mn bobines te kunnen meten en wat andere testjes te doen!


je zegt dat je de carburateurs zelf hebt schoongemaakt.
je krijgt ze alleen maar goed schoon met ultrasoon.

zelf van het voorjaar bezig geweest met een zxr400 die in de hogere toerentallen begon te stotteren.
na het schoonmaken liep de motor weer als een zonnetje.
verouderde benzine is de oorzaak en de zxr400 is daar erg gevoelig voor.

bobines en kabels gaan eigelijk nooit kapot,dan loopt de motor in lagere toerentallen ook niet erg best
 
Zo, ik verveelde me vanavond en heb de boel maar is open getrokken! Morgen worden mijn carbs gecleaned door de dealer.

Even voor mij beeld dit:

full


Deze 2 zijn de vacuum slangen tog?

Daarbij ook mn bobines dr uit gerost om te die maar is te meten. Allebei 3.6 :}

Morgen haal ik ook mn deksel dr ff af om toch nog ff te controleren of dat goed staat! (Ondanks dat ik weet dat dit 200% goed zit!) ben tog bezig. :Y
 
Laatst bewerkt:
Kijk goed bezig jippo. :Y Op de punten waar nu die slangen op zitten sluit je je slangen aan voor t synchroniseren. Ik heb t nog nooit zo gezien, meestal zijn deze gaten gewoon afgedopt. Ik vraag me af of dit standaard is?? :? :?
 
Hahaha LOL! Echt? K heb ze ook toen ik mn blok er onder uit haalde voor mn schakelbak en voor mn koppakking gewoon laten zitten:P ik kom zo weer met een update!
 
Nou vandaag regende het WEER! dus dan maar verder klooie aan mn motor.

Carbs naar de dealer gebracht om te laten reinigen. Toch nog maar is controleren of die timing goed staat...


full


Dus krukas goed gezet

full


Eerste streepje (beetje onduidelijke foto misschien maar op lijn!)

full

En ook t 2de streep je staat netjes gelijk aan de bovenkant

Zo! weer wat uitgesloten! Nu wachten op mn carbs en checken of dat wat heeft opgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan