Sinds een maandje heeft mijn fiets kuren.
Deze kuren doen zich voor wanneer ik boven de 8000 rpm kom, in iedere versnelling.
De motor begint in te houden en heeft geen vermogen meer. Dit effect schommelt redelijk ( wel, niet, wel, niet)
Als ik in zijn 3 rij en geef vol gas dan gaat hij vanaf de 8000 a 9000 rpm vlammen.
Als in een motor met open uitlaat hoog in de toeren gooien en terug laten vallen. dat resulteert in een steek vlam(metje) uit de uitlaat. Dit doet hij ook maar dan vrijwel constant zolang ik vol gas hou.
2 x leuk maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb met mijn dealer gebeld (hier heb ik de motor niet gekocht maar haal ik mn spullen vandaan) en deze wist ook niet zo goed wat er aan de hand kon zijn. Ik heb mijn carbs goed schoon gemaakt gisteren en de kleur van mijn bougies gechecked. Deze waren mooi koffie bruin.
En tijd geleden heb ik zelf mijn koppakking vervangen en mijn dealer adviseerde me nog even te controleren of mijn nokassen goed stonden. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat deze goed staan. Daar bij nadat ik mn blok weer in elkaar had heeft deze zonder enige problemen gelopen. Dit kan tog niet zomaar ontstaan na verloop van tijd?!
Mijn idee is dat hij op een bepaalde manier te veel benzine krijgt vanwege de vlammen. Maar hoe kan het dan zijn dat mijn bougie koffiebruin is?!
Graag jullie advies/tips
Deze kuren doen zich voor wanneer ik boven de 8000 rpm kom, in iedere versnelling.
De motor begint in te houden en heeft geen vermogen meer. Dit effect schommelt redelijk ( wel, niet, wel, niet)
Als ik in zijn 3 rij en geef vol gas dan gaat hij vanaf de 8000 a 9000 rpm vlammen.
Als in een motor met open uitlaat hoog in de toeren gooien en terug laten vallen. dat resulteert in een steek vlam(metje) uit de uitlaat. Dit doet hij ook maar dan vrijwel constant zolang ik vol gas hou.
2 x leuk maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb met mijn dealer gebeld (hier heb ik de motor niet gekocht maar haal ik mn spullen vandaan) en deze wist ook niet zo goed wat er aan de hand kon zijn. Ik heb mijn carbs goed schoon gemaakt gisteren en de kleur van mijn bougies gechecked. Deze waren mooi koffie bruin.
En tijd geleden heb ik zelf mijn koppakking vervangen en mijn dealer adviseerde me nog even te controleren of mijn nokassen goed stonden. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat deze goed staan. Daar bij nadat ik mn blok weer in elkaar had heeft deze zonder enige problemen gelopen. Dit kan tog niet zomaar ontstaan na verloop van tijd?!
Mijn idee is dat hij op een bepaalde manier te veel benzine krijgt vanwege de vlammen. Maar hoe kan het dan zijn dat mijn bougie koffiebruin is?!
Graag jullie advies/tips