ZXR 400

Hoi,

Ik zoek bandjes voor de vrouw der ZXR 400. Welke zijn volgens de "kenners" aanraders? Dat ding wordt gebruikt voor woon/werk verkeer en wat toeren. niks extreem etc. gewoon rijden dus. verder is om de een of andere reden de oliekoeler helemaal dichtgeslagen. de lamellen zijn allemaal plat gevouwen??? aan de kuip en dat stukkie gaas ervoor is niks te zien. iemand een idee hoe dat kan? zal maar vast een nieuw bestellen daarvoor.

mvg
 
Ik heb inmiddels 60.000km ervaring op de zxr400, en mijn mening is dat er maar 1 band op hoort, en dat is de bt 090. Is een redenlijk sportieve band, maar verslijten valt ook wel mee... Hij wordt heel snal warm en plakt al niets anders! Ook is hij redenlijk betaalbaar, dus een echte aanrader!

Geen ide hoe het med de olie koeler zit... als hij echt te gaar is zou ik eens op zoek gaan naar een 2e hands bij een sloop ofzo... ik denk dat als je dat nieuw besteld je een paar honderd pleuro kwijt bent... B|
 
Hey allen,

Das duidelijk lijkt mij. Als (totnogtoe) alleen de bt090 (bridgestone toch?) aangeraden wordt lijkt het me dom om wat anders erop te gooien.

de oliekoeler zal ik wel even kijken hoe en wat. ik haal meestal het spul bij japparts, das vlakbij. de ZXR zal niet weg gedaan worden in de toekomst, dus hem een beetje origineel houden met onderdelen wil ik wel. mocht ik een "standaard" passend ander koelertje vinden zal dat geen probleem zijn. ik heb een reserve voor me GTR liggen maar die past niet zonder de leidingen en ophanging te veranderen.

Mvg Ronald
 
Als W/W verkeer en rustig :? toeren het hoofddoel is, lijkt een BT45 me ook geen verkeerde bandenkeuze. flink langere levensduur als de BT090 en er kan na goed warmrijden ook behoorlijk mee gegumd worden. Ik heb alleen geen flauw idee of ze er ook in de juiste maat zijn.
 
Hoi,

Ik heb wat opgaves gevraagd voor een koelertje....

€ 431.21 |( |(

Ik ga maar even bij goodridge kijken of ze wat hebben dat past.

Bandjes de BT090 nemen? wat zijn de kilometers die jullie er gemiddeld mee rijden? (met die originele 15000km en plat gereden in het midden vooral.)

zijn er voor de zxr400 banden met dat harder loopvlak (dual compound?) en welk merk en types dus?
 
Je kan ze ook met een klein schroevendraaiertje weer zo goed mogelijk recht proberen te buigen. tis wel kut werkje maar je bespaart veel geld i.p.v een nieuwe of een 2de handse. Dacht dat er zelfs speciale apparaatjes voor waren.
 
Ok, geloof je wel. echter als ik dat ding eruit haal en aan pruts en het gaat kapot sta ik zonder. Dus wil ik op voorhand gewoon een nieuwe erin en kan de oude dan reviseren voor reserve oid.

even terug naar de banden, is 265€ voor een set BT090 ok, of is er een betere deal te verkrijgen?

Ach, echt haast heeft het niet. tot maart staat die nog in de stalling en heb ik dus tijd.
 
:^

Nu is ie toch ook niet goed, veknallen doe je zo niet veel...En lek steken doe je hem ook niet zo vlug, mits je voorzichtig aan doet... Maarre hij is van alluminium zeker? Anders kun je hem nog wel op laten knappen bij Van Nes
 
Ok, geloof je wel. echter als ik dat ding eruit haal en aan pruts en het gaat kapot sta ik zonder. Dus wil ik op voorhand gewoon een nieuwe erin en kan de oude dan reviseren voor reserve oid.

even terug naar de banden, is 265€ voor een set BT090 ok, of is er een betere deal te verkrijgen?

Ach, echt haast heeft het niet. tot maart staat die nog in de stalling en heb ik dus tijd.

inclusief montage??? dan is dat fuckin goedkoop!
exclusief montage? dan is de prijs nogsteeds goed!

maar ik weten waar je die prijs vandaan hebt??
 
inclusief montage??? dan is dat fuckin goedkoop!
exclusief montage? dan is de prijs nogsteeds goed!

maar ik weten waar je die prijs vandaan hebt??

Bij een aanbieder die alom bekend is van het forum (S&G). Dit na een opgave via de mail. montage kosten 7.50€ per band op aangeleverde velg. je hebt daar de mogelijkheid om zelf de velgen te demonteren. anders 15€ per band als die op de motor ligt.

Ik vraag me toch nog steeds af (ondanks de positieve berichten over deze BT090) of er geen andere band een goed alternatief is voor een nog scherpere prijs. (vraag het me af, de BT090 komt er wel op is de bedoeling)

Mvg
 
Als W/W verkeer en rustig :? toeren het hoofddoel is, lijkt een BT45 me ook geen verkeerde bandenkeuze. flink langere levensduur als de BT090 en er kan na goed warmrijden ook behoorlijk mee gegumd worden. Ik heb alleen geen flauw idee of ze er ook in de juiste maat zijn.

Dacht ik ook aan. Ze zijn nog een heel stuk goedkoper ook dan de 090. En ik denk dat ze ook beter werken in de regen (natuurlijk ook wel belangrijk met W/W verkeer).
 
Tja, er liggennu de Bridgestone Gyrox 20 op. das de standaard band na aflevering denk ik? Deze banden hebben een rechtoe aan profiel van haaks op elkaar staande diagonale groeven. Nu met 16000Km wel versleten. Door de het patroon van profiel was en is het lastig (erg kut met sportief)rijden omdat de band nogal cupt.

Dus een goed profiel en slijtvastheid wil ik wel. Op me eigen GTR heb ik battlax BT45, daar ben ik wel tevreden over hoewel de voorband ook al aardig gecupt is wat met hogere snelheden bochten pakken erg op de neus in de bocht meehangen is om stabiliteit te houden.

Dus enig verdere comment op banden?
 
BT45, plakken lekker aan de randen en wat steviger in het midden :)
Zal niet zo aan zoveel verschillen per motor maar mijn achterband ging 10000 precies mee op 25kw.
Allen het cuppen idd van de voorband is wat minder
 
Je gaat toch geen bt45 banden steken als je velgmaten hebt die goed zijn voor modernere radiaalbanden. :? Die bt45's zijn gemaakt om oude frikadellen met rare velgmaten nog van een redelijke band te kunnen voorzien. ;)

Ik zoe 090 overwegen en als het wat langer mee moet gewoon 020 steken of vergelijkbaar.(pilot road/ diablo strada) of een mix met een wat zachter voorbandje en een sporttour achter.
 
hier nog iemand die op zoek is naar bandjes voor de zxr400...

@superkris: met je 60k km. ervaring weet je waarschijnlijk hoeveel km's jouw BT090 bandjes meegaan? vertel eens? (graag levensduur zonder burnouts maar MET sportief rijden)

een andere vraag: is een tussenweg tussen de goede grip van de 090 en de levensduur van de 020 mogelijk? zoals bijvoorbeeld de 010?
of is deze band alleen geschikt voor 600cc+ ?

is een combinatie misschien aan te raden? zachtere band voor en langere levensduur achter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan