zxr 750 startproblemen help aub !!!!

ZX7RR

MF veteraan
9 jan 2003
1.059
0
arnhem
oke nu komt het weer een startprobleem zou je zeggen maar ja ik ben niet echt een kneus en ik weet wel een paar dingen over de motors maar wat krijgeb we nou ???

verhaal :

hij start niet meteen , ik hoor dus de getik van de relais en daarna slechts klikken ..
ik zet hem in zijn 1 gear en duw ik naar achteren en dan na een paar keer rukken start ie weer (welliswaar moeizaam maar wel starten )

ik denk logisch accu , en nu komt het !!

verlichting aan + starten (met een spanningsmeter) erop en wat zie je gewoon 12.86 volt dus genoeg stroom erop .

lichten vallen niet uit tijdens starten en er is geen stroomverlies dus ik denk dat de accu het niet is (yuasa trouwens )

maar wat dan startmotor ????
zou dat kunnen of de ergste en ik hoop echt niet de krukas die te zwaar loopt !!

kawa heeft 28 000 gelopen en lopot als een speer dus wat is het .

ik probeer hem nog een keer met startkabels te starten .
maar als ie dan start dan is de startmotor goed toch ..
wat is het dan startmotor oke accu oke ???

iemand met een zxr met een zelfde probleem
en geen koop een honda reacties hahhahha
 
Dit zou het kunnen zijn

Het start relai maakt niet goed contakt en klappert/weigert

Dit kan je testen door de kabels los te halen van het relai en stevig tegen elkaar te houden
Start hij normaal dan weet je dat het tijd word voor een ander relai
Let wel op zolang je de draaden tegen elkaar houd blijft hij starten en er gaat veel stroom door heen
Dus pas op voor kortsluiting of een schok
Dit verschijnsel komt vaker voor als hij een tijdje niet gebruikt is geweest
Oxidatie in het relai

SUC6
 
Dat is de startmotor, die blijft "hangen/plakken".

Of een tik erop geven.

Of even uitbouwen, uit elkaar halen en de koolborstels weer "lekker" maken of borstels vervangen want die doen dat, borstels kosten iets van 60 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan