ZXR 750 Topic deeltje 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
check je tandwielen en ketting eens.

vooral voor niet vergeten.
zal me niets verbazen als je goed kijkt dat de tanden versleten en iets krom zijn
Hallo ieders

Leuke club hier, ik heb een zxr750J2 uit 92 reeds 9 jaar,
dynojet stage 1, volledig open buis, viper (rotding) eindpot en een sportluchtfiltertpatroon .
48000kms. Leuk dat jullie naar assen gaan, is er ook zoiets als een ZXR tour jaarlijks?
Lijkt me leuk om aan mee te doen.

Ik heb btw een probleempje met mijn zxr de laatste tijd misschien weten jullie de oplossing.
Als ik langzaam rij en op de motor rem lijkt het net op mijn ketting gaar is, een soort schurend getril. heel lichtjes. Misschien de slipper clutch?

Cozmic
 
check je tandwielen en ketting eens.

vooral voor niet vergeten.
zal me niets verbazen als je goed kijkt dat de tanden versleten en iets krom zijn

Ok ik zal eens kijken. Ik hoop dat dat het is. Anders toch even verder graven.
Heeft iemand trouwens wel eens fireblade clipons geprobeerd op de zxr?
Ik heb een paar van deze hogere dus comfortabelere gekocht maar twijfel of de kuip nog genoeg speling overhoudt.
 
de nacht of de krukas?

de nacht was super

krukas niet dus daarna maar weer naar de tt camping gegaan
en na de gp motors kieken
duurde toch ruim 2 uur voordat ze allemaal voorbij waren
wel een boel zxr 750 gezien

Bedoelde nacht ja, krukas lijkt me logisch dat dat minder is ;)
 
Hey,

Zou je me eens wat meer kunnen vertellen daarover? Wat kan er gebeuren als 'ie slap staat,
hoe span je 'em en hoe weet je of 'ie niet te strak staat?
Het is toch dat dingetje met die drie boutjes?

Richard
is een automatische spanner ;) maar als die dus niet meer spant, gaat ie een beetje ratelen...
alstie een tandje overspringt, dan komen de kleppen helemaal verkeerd te staan en kunnen op je zuigers komen... maargoed, je hoort em wel eerst heel duidelijk voordat dat gebeurd :)
 
is een automatische spanner ;) maar als die dus niet meer spant, gaat ie een beetje ratelen...
alstie een tandje overspringt, dan komen de kleppen helemaal verkeerd te staan en kunnen op je zuigers komen... maargoed, je hoort em wel eerst heel duidelijk voordat dat gebeurd :)

Ik hoor idd heeel vaak over dit kawasaki-verschijnsel...is het veel werk om dat ding bloot te leggen? Die van mij ratelt ook wel wat, maar vooral als ie nog koud is.

Shitzooi, mijn voorband is helemaal op, kaal en gecupped, en rijden is dus 3 keer nix met bochten enzo :N Te lang met een lekke voorvork gereden en te lage bandenspanning |(
Maarja, moet op vakantie, dus ff geen nieuwebandenbudget -O-
Had wel graag naar Assen willen gaan. Was wel gaaf zekers?
 
Ik hoor idd heeel vaak over dit kawasaki-verschijnsel...is het veel werk om dat ding bloot te leggen? Die van mij ratelt ook wel wat, maar vooral als ie nog koud is.

Shitzooi, mijn voorband is helemaal op, kaal en gecupped, en rijden is dus 3 keer nix met bochten enzo :N Te lang met een lekke voorvork gereden en te lage bandenspanning |(
Maarja, moet op vakantie, dus ff geen nieuwebandenbudget -O-
Had wel graag naar Assen willen gaan. Was wel gaaf zekers?
de NAKS hoor je ook tikken als t blok warm is... alstie alleen tikt bij koud blok, zijn het vaak de kleppen die gesteld moeten worden :)

zodra ik tijd heb om mijn NAKS ff eruit te lepelen, zal ik proberen foto's te maken...
(helaas sleutel ik meestal alleen en is de camera van m'n meissie... die vind vieze vingers op de camera niet zo leuk :P)
 
de NAKS hoor je ook tikken als t blok warm is... alstie alleen tikt bij koud blok, zijn het vaak de kleppen die gesteld moeten worden :)

zodra ik tijd heb om mijn NAKS ff eruit te lepelen, zal ik proberen foto's te maken...
(helaas sleutel ik meestal alleen en is de camera van m'n meissie... die vind vieze vingers op de camera niet zo leuk :P)

Haha, ik ken het probleem... ;)
Ben benieuwd. Ja kleppen mogen ook wel weer gesteld worden denk ik. Na de zomer maar.
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met HP motoren, deze leek mij wel wat + leuke prijs http://www.hpmotoren.nl/photo.php?photo_id=1274 35000k

Ziet er goed uit, enkel het kuipruitje is niet origineel. Km-stand zal wel niet kloppen, vreemd genoeg zijn bijna alle fietsen uit dat jaar tussen de 35.000 - 40.000km wat me erg onwaarschijnlijk lijkt maar daar zou ik me niet aan storen.
Hij is voor ietwat verlaagd zo te zien en die radiator ziet er wel érg nieuw uit voor z'n leeftijd.

Prijs is goed, op de foto lijkt hij in eerste instantie erg ok. Ik zou ff gaan kijken.
 
Ja, ga denk ik volgende week even langs, maar dat betekend dat de km stand is terug gedraaid of dat 'ie er al 135000 op heeft zitten ? wat betreft het verlagen neem ik aan dat dit zo is terug te zetten naar normaal toch ?
 
Ja, ga denk ik volgende week even langs, maar dat betekend dat de km stand is terug gedraaid of dat 'ie er al 135000 op heeft zitten ? wat betreft het verlagen neem ik aan dat dit zo is terug te zetten naar normaal toch ?

Dat is i.d. zo gepiept. Krik onder de motorfiets, bouten van stuur los vast zetten op een iets hogere hoogte, dan bouten balhoofd voorzichtig losdraaien en krik omhoog bouten vast en klaar zijt gij.

Groet Dave Nada

BanzxrBas iemand hier nog een komplete krukas of blok liggen van een h2?
Je kunt eens contact opnemen met Darkness van het forum. Deze heeft veel H onderdelen liggen. succes
 
Ziet er goed uit, enkel het kuipruitje is niet origineel. Km-stand zal wel niet kloppen, vreemd genoeg zijn bijna alle fietsen uit dat jaar tussen de 35.000 - 40.000km wat me erg onwaarschijnlijk lijkt maar daar zou ik me niet aan storen.
Hij is voor ietwat verlaagd zo te zien en die radiator ziet er wel érg nieuw uit voor z'n leeftijd.

Prijs is goed, op de foto lijkt hij in eerste instantie erg ok. Ik zou ff gaan kijken.

Zo'n bijzondere km-stand is het ook weer niet...de meeste staan nu op 40k-50k denk ik? Er staat daat ook een Intruder uit '95 te koop met 4700 op de teller..
Ok, daar wil je gewoon niet op rijden, maar toch... :+

Prijs is idd goed (voor een Bovag-bedrijf = garantie). Ik zeg: doen!
 
Hey MacReal,

Wat is er eigenlijk met je ZX6 en je ZX9 gebeurd? Of anders gezegd, vanwaar de overstap naar ZXR750 :? Gewoon nieuwsgierig...
 
Laatst bewerkt:
Hey MacReal,

Wat is er eigenlijk met je ZX6 en je ZX9 gebeurd? Of anders gezegd, vanwaar de overstap naar ZXR750 :? Gewoon nieuwsgierig...
zal mijn motor geschiedenis even neerplempen ;)

eerste motor, een cagiva mito
full

leuk om mee te spelen, maar toch iets te nerveus en hoogtoerig om fatsoenlijk woonwerk mee te kunnen doen...
daarom weggedaan en een ZX6R voor teruggekocht :]
full

full

na 2 jaar 25KW, ook op volvermogen een jaar op doorgereden :]
full

maar toen kwam er groot onderhoud aan -O- wat meer dan €2000,- zou gaan kosten...
daarom besloten dat het tijd werd voor wat anders! een Z750 :9
full

ook hier voelde ik me vrij snel op thuis, alleen de zithouding was wel erg rechtop...
full

full

full

na het een paar weken aangekeken te hebben, toch besloten wat sportievers te gaan rijden...
na proefrijden op een CBR 900 RR, een RSV mille en een ZX9R, toch voor de ZX9R gegaan
(kawa-minded he ;))
full

heerlijk vermogen, lekker stabiel!
een fiets waar ook heerlijk mee gestuurd kon worden!
full

helaas iets TE goed :P
full

ik reed namelijk gewoon mijn linkpijp en demper aan de grond! :o
dit is dan ook z'n einde geworden.... op klaverblad gorinchem reed ik mijn uitlaat aan de grond, maar er zat een hobbel, dus mijn uitlaat tilde het achterwiel op... met dit als resultaat:
full

full

full

full

full

full

let bij bovenstaande foto ook op het gat bij de elleboog :X net geluk gehad dus...

zelf had ik daar alleen wat spierpijn en een gekneusde hand aan over gehouden
(toch knap, als je met 130km/u op je plaat gaat :X)

daarna wat oude soezen gehad...
eerst een suzuki GSX400F
full

4 cilinder, met open nico bakker uitlaat...
opzich wel lachen, alleen t mist natuurlijk wel flink vermogen... stepjes ook snel aan de grond, waarna ook hier de uitlaat volgde :X
daarom maar een GS500 gekocht, moest toch ook wat stillers hebben voor woonwerk...
full

nooit een duidelijke foto van gemaakt :+
na een paar maanden ben ik verhuisd, dus kon ik met de trapfiets naar t werk...
toen heb ik dus ook beide soezen te koop gezet!
op een zaterdag werd de laatste opgehaald, op zondag wezen kijken bij m'n ZXR!
247195378_6_hCVt.jpeg

hij liep niet erg lekker stond in de advertentie, maar ik wilde toch gaan kijken...
na wat rijden, voelde het aan als de brandstofpomp, dus had ik de fiets meegenomen voor 600 euro (!)
eerst de kuipen eraf en een andere brandstofpomp erin...
219675678_5_XFz6.jpeg

daarna moest er nog wat verzonnen worden op de yoshimura, want we zouden naar de eiffel gaan!
219675677_5_T1lW.jpeg

de yoshi verkocht, daar een viper voor in de plaats gehangen...
de voorbochten en de linkpijp overigens wel laten zitten!
247184526_5_7kM9.jpeg


dankzij het yoshi systeem, loopt ie dus ook niet lekker als de DB-killer erin zit...
zonder DB-killer loopt ie wel beter, maar nog niet optimaal... dat ga ik nog af laten stellen, weet ik gelijk hoeveel PK er nog inzit *O*

vonden jullie het een leuk verhaal? *D
 
Mensen, het is een fireblade 900rr geworden uit 1996 :P Mijn buurman tipte hem, meteen 's middags even wezen kijken en dat was 'm. Plan was een zxr maar nu dus toch wat anders
 
Mensen, het is een fireblade 900rr geworden uit 1996 :P Mijn buurman tipte hem, meteen 's middags even wezen kijken en dat was 'm. Plan was een zxr maar nu dus toch wat anders
wel wat anders indd, maar nog steeds een leuke fiets! gelukkig wel het model met de 2-in-1 koplamp :P
doe es een foto :)
 
zal mijn motor geschiedenis even neerplempen ;)

<knip>

vonden jullie het een leuk verhaal? *D

Hahaha, mooi verhaal en vette actie-foto's :} (met uitzondering van de gecrashde ZX9 dan -O- ) Die foto's van je ZX9 heb ik eerder gezien in een topic, geloof ik.
Gelukkig ben jij er beter vanaf gekomen.
Maar die capriolen doe ik je nog niet na...wheelies en stoppies, daar begin ik voorlopig maar niet aan. Eerst maar knietjes aan de grond krijgen en lekker hard bochten kunnen nemen. Na de vakantie nieuwe banden erop en gaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan