ZXR-750R Benzine kran (niet te vertrouwen)

!nZanE

MF veteraan
In memoriam
29 nov 2004
1.014
0
Ik reed vandaag op de A5 richting haarlem :] , halverwege de snelweg begon me fiets te prutsen :N , dus ik me benzine kraantje op reserve zetten maar dit hielp niet.
Ik dus rustig aan de kant gegaan om te kijken of de kran wel op reserve staat gedraaid, die zat wel op reserve stand maar ik kreeg de motor niet meer aan de praat.
Ik dus de motor een beetje schudden om te horen of dat reserve brandstof er nog wel inzat, tot mijn grote verbazing klonk de tank helemaal leeg :( .

Ik heb dus op dit moment besloten om maar te gaan lopen met de motor want me motor daar achterlaten zag ik niet zitten ( het was nog zo'n 7km lopen naar de pomp in osdorp), tot mijn grote dank :} stopte er een motorrijder die mij een lift aanbood, ik wil hem hier dus ook heel erg bedanken voor de lift naar de pomp, dus als je dit leest Nogmaals BEDANKT!!!

Eenmaal bij de pomp aangekomen heb ik wat motoragenten gevraagd of ze mij een lift konden aanbidden nadat ik ze verteld had dat me motor met pech op de A5 staat. Maar nee hoor meneer de agent had hiet niet zo'n zin in om ff een burger wat service te verlenen(als een brave burger die netjes zijn belasting betaalt ben ik toch ook een beetje eigenaar van die Honda waar hij op rijdt of heb ik ongelijk?). Ik dus op dit moement druk zoeken naar iemand die mij een lift zou kunnen aanbidden maar tevergeefs totdat er een taxi kwam tanken, mevrouw is zo aardig geweest om mij nog een lift aan te bieden omdat ze toen al klaar was en op weg was naar de garage. Ik snel ff een 5 liter benzine meegenomen en hebt toen daarna de taxi gepakt(koste me €15).
De taxi kwam nu van de andere kant ik moest dus ff oversteken, gelukkig lag er een vluchtstrook aan de linker kant en kon de taxi mij hier dus droppen. Ok nu nog die twee baanen oversteken dan ben ik bij me fiets die naar euro95 limonade snaakt.

Na zo'n 5 minuten wachten en al die wind vaag(klotevrachtwagens :( )kon ik oversteken. Ik snel de doorst van me fiets lessen en gelijk erop gestapt. Hohpaa daar was ik weer onderweg :] . Nogmaals wil ik die gene nog bedanken die mij een lift aanbood :} . Hij moet hier toch ook wel bekend zijn want 'elke motorrijders in het universum is bekend met het motor forum'.


Vraagje:
Maar kan dat zomaar gebeuren dat hij toch nog die reserve brandstof zuipt ook al is de kran op full stand zit??? want ik had geen last van gepruts daarvoor daarom dat ik ook gewoon door reed. Maar ja shit happends.
 
is ie soms dolgedraaid, dat je het plastic "handvat" wel draait, maar dat de kraan eronder gewoon stil blijft staan oid? sloop hem gewoon uit elkaar en kijk of je iets kan vinden :)
 
heb iets vergelijkbaars gehad,

bij mij werkte de reserve niet omdat er zoveel zooi onderin de tank lag dat het reserve pijpje dichgekoekt zat.

tank loshalen, leeg gieten en pijpjes doorblazen was voldoende .

(moet alleen beter leren lezen, mijne was dus niet leeg maar kreeg het niet de tank uit)
 
Kan zijn dat, wanneer je de tank een keertje los hebt gehad, je de slangetjes verkeerd om terug hebt gezet. Ik heb dit dus bij mijn ZXR... wanneer ik mn fiets op reserve zet, staat ie op normaal, en andersom! Maar ja, met dit is wel te leven hoor, zolang je het maar weet! Gezien ik geen benzine metertje heb, moet ik zowieso uitgaan van het aantal liter x het aant. km per liter (= ong 200 km, tot de volgende pomp).
 
Terug
Bovenaan Onderaan