zxr400 blijft ie goed bij op de dijk tegen een r6?

Ligt eraan wie de beestjes besturen he.


Een nieuwe 600cc supersport met 130pk weegt hetzelfde als dat de ZXR400 weegt met 65pk, dus ik ben bang dat je het moet afleggen, als je 2 gelijke rijders hebt.
 
ik neem waarschijnlijk een zxr 400 over met een dyno kit erop scheelt zo,n 5 pk daar ga ik het zeker ook niet mee redden?
 
denk dat dat vooral aan de bestuurder ligt...

Een ZXR400 is retesnel in de bocht, en weegt een stuk minder dan de eerder R6 modellen. Echter het huidige model ZXR komt el uit 1991, terwijl de R6 uit 98 of 99 stamt ofzo? daarnaast is de R6 ook een paar keer geupdate terwijl de ZXR400 (die in veel landen nog nieuw te krijgebn is) al 14 jaar oud is. Is dus moeilijk te zeggen... HEt zijn bijde erg snelle machine's als het echt puur op de bochten aankomt zou ik denk ik op de ZXR gokken, maar als er ook wat rechte stukjes zijn vrees is tochj dat ik mijn geld op de r6 zet...


Mijn oplossing is dus gewoon een 600 blok in mn zxr400 hangen :P
 
als er veel langere stukken op die dijk zitten kan een slechte bestuurder veel goed maken met een R6... Diezelfde slechte bestuurder kan er ook uitgereden worden door de eerste de beste chopper.

Gaat dus puur om de bestuurder.
 
oke maar ik zal de eerste paar 100 km toch nog rustig aan doen want ik moet mijn rijbewijs nog halen heb er zo,n zin in! want dat rijden in zo,n koekblik is niet echt boeiend vond het leuker op de brommer dan daarin!
 
ik neem waarschijnlijk een zxr 400 over met een dyno kit erop scheelt zo,n 5 pk daar ga ik het zeker ook niet mee redden?


Niet druk om maken, gewoon die 400 halen.

Lekker aan je techniek werken, eerst techniek dan snelheid!

Dan circuit dagje pakken en op het eind van de dag r6jes zoek rijden. Wedden dat je met een dikke smile rond rijd.


[me]Redline Rider had ook een brede *D op zijn gezicht toen hij op z'n oldskool museum stuk nieuwe SSjes zoek reed.
[/me]





Keek wat minder vrolijk toen er RS250 voorbij kwam zeilen :X
 
oke maar ik zal de eerste paar 100 km toch nog rustig aan doen want ik moet mijn rijbewijs nog halen

:X

Neem dan maar een 400, die zal goedkoper zijn als je hem total-loss rijdt B|

Serieus: probeer alsjeblieft niet op het moment dat je net je rijbewijs hebt meer ervaren mensen bij te houden, daar komen alleen maar ongelukken van...
 
Ik reed rapper met mijn oude FZR 400 dan nu met mijn SV 1000. Deels ouderdom, deels omdat de SV geen kattepis is als je wat te snel op de bocht afkomt. Die 400'tjes zijn zwaar onderschat als je puur fun wilt en niet noodzakelijk vermogen op snelle stukken of lange toertochten wil maken. Begin met de standaard, als je dat gewoon bent (en niet denkt dat je het gewoon bent) en wat saai zou vinden ga dan voor de kit. Eerst leren kruipen, dan stappen en pas later lopen. Het recept voor een lange motorcarrière.
 
Daar ben ik toch niet mee akkoord.

Heb zelf een cbr600F gehad en nu een fireblade. Ik ben zeker en vast geen ervaren rijder, maar ik kan een stuk beter overweg met de blade dan met de F. De blade voelt aan als een 400cc, super licht, laag zwaarte punt, ongelooflijk easy in de bochten en de kracht is uitermate goed doseerbaar.

Verder heb ik alle voordelen van een ~1000cc ; hoog koppel in lage toeren en snelheid als je eens wilt gassen op een lekker lang stuk.

Ik vind dat je gewoon de moto moet kopen die mooi vind én waarbij je na een test rit kunt zeggen 'dit is em' . Dat dit nu een 400cc of een 1300cc is, is volgens mij ondergeschikt.
 
Ik rijd wel eens op mijn Mito samen met een Crono (ook 125cc) op de dijken bij Tiel en moet zeggen dat wij geen moeite hebben om andere bij te houden, integendeel zelfs.
 
zo,n rs250 dat gaat ook als de brandweer zou je niet zeggen

zo?
full

gejat van Sparxx :)
 
ik ben het er ook mee eens dat de berijder van een motor het verschil maakt in de bochten, iedereen kan hard recht door gaan!!!
als je bijna geen ervaring heb gewoon lekker rustig aan doen alles gaat vanzelf. ik zeg nie dat ik een goede rijder ben maar heb in de afgelopen 2 jaar toch zo'n 25.000 km gereden en er aardig wat van geleerd.

zelf rij ik zelf op een zx6r 2004 (25kw) en had laatst afgespoken met een paar gasten. we reden op over een aantal dijkjes heen en kon die gasten (op een R1 en een blade) met gemak bij houden. hoe lichter en kleiner je fiets hoe gemakkelijker je door de bocht gaat, maar ja als er ook maar 1 recht stuk is dan ben je ze kwijt.

dit is mijn ervaring. ik zou lekker voor die zxr400 gaan

groeten hengel
 
Terug
Bovenaan Onderaan