ZZR 250 RIP

He mickpik luister,

  • je moet niet zo zijken

    Stemmen: 5 10,9%
  • eg kut voor je

    Stemmen: 24 52,2%
  • heb je met die japanse zooi

    Stemmen: 4 8,7%
  • het word toch winter

    Stemmen: 3 6,5%
  • ?zzr 250, die gaan toch zoiezo niet hard

    Stemmen: 9 19,6%
  • boeie....

    Stemmen: 1 2,2%

  • Totaal aantal stemmers
    46

MickyT

MF veteraan
19 jun 2006
1.349
1
Rotterdam
Krijg net telefoontje van monteur, compressie onwijs kut, hoop technische info, je blok is dus gewoon over de huize... ;(
Hij liep de laatste tijd al niet zo goed maar dit had ik niet verwacht. Kan er nog wel op rijden maar hij heeft totaal geen power meer. (had ie al niet zo veel)
Ik baal hier echt onwijs van, heb voorlopig geen geld voor een nieuwe en had aan deze pas nog aardig wat geld uitgegeven.
Die vent zij tegen mij dat het vaker voorkomt bij deze motor, ik had er zelf nog nooit van gehoord maar ik wil hierbij toch wel een beetje andere ZZR rijders waarschuwen. Anderhalf jaar geleden was hij nog prima,en nu dit..
Tis net oftie verteld dat je huisdier afgemaakt moet worden ofzow..

Nouja wou ut gewoon ffe kwijt. Kan er in ieder geval nog op rijden maar voor mij is de lol er af -O-
 
Kan je het compressie probleem niet oplossen d.m.v. nieuwe zuigers en veren?

Succes anyway -O-
 
maar kan je voor de compressie niet de cilinder en cilinderkop wat af laten vlakken, de squish-hoogte verkleinen dus. Weet niet wat er nog meer mee is, maar ff da laten doen, mss ff vanwege slijtage wat uit laten honen, is waarschijnlijk boij zelfde bedrijf dus goeie deal is wel mogelijk. Dan ff reviseren, dus de keerringen lagers etc vervangen?

Iig wel kut

edit: wak bedoel met afvlakken is, er zit altijd zown klein randje nog tussen je cili en cilikop, endie kun je er bijna helemaal af laten halen, dit zorgt voor veel meer compressie, als je dan bijvoorbeeld je cili een derde overmaat uit laat honen, en er een oermaat zuiger met nieuwe zuigerveren in laten zetten.
 
Sterkte en hoop voor je dat er nog een manier is om je rijdende te houden!
Succes!
 
Kan je het compressie probleem niet oplossen d.m.v. nieuwe zuigers en veren?

Succes anyway -O-


:^

Leuk winter projectje. :Y

1) Blok eruit
2) Kop eraf
3) cilinders laten honen
4) Nieuwe zuigers en zuigerveren
5) Alles weer in elkaar zetten.
6) Rijden maar
 
Mha, zoveel verstand heb ik er niet van, maar die vent heb de hele motor gecheckt en zal dus echt geen andere optie zien. Natuurlijk valt het wel te maken maar dan praat je over een reparatie die waarschijnlijk meer kost dan de motor zelf.
 
:^

Leuk winter projectje. :Y

1) Blok eruit
2) Kop eraf
3) cilinders laten honen
4) Nieuwe zuigers en zuigerveren
5) Alles weer in elkaar zetten.
6) Rijden maar

en dus die rand eraf laten halen, squish hoogte verkleinen, dit scheelt zoveel compressie. Ok, weet dat we het hier over motoren hebben en niet over kutbrommertjes, maar bij mij puch van vroeger heb ik het laten doen en kon bijna op mijn kickstarter staan.
 
Mha, zoveel verstand heb ik er niet van, maar die vent heb de hele motor gecheckt en zal dus echt geen andere optie zien. Natuurlijk valt het wel te maken maar dan praat je over een reparatie die waarschijnlijk meer kost dan de motor zelf.


Blok eruit halen en alles repareren is erg duur in arbeidskosten. Voor onderdelen ben je hooguit met een paar honderd euro klaar.

Hahaha, als ik de ruimte had en de technische kennis wel ja

Een motorblok kan je op een tafeltje in je kamer zetten. Ik heb twee jaar terug ook het blok eruit gehaald en ontmanteld op mn buro zonder enige kennis van motortechniek.

Technische kennis doe je gaande weg op en met behulp van het forum is het mij ook gelukt. Gaat wel langzaam maar het is nog zeker 6 maanden tot de lente.

Als je er echt niet uit komt kan je ook nog altijd een MFFM houden. (Motor Forum Frikandellen Meeting).

en dus die rand eraf laten halen, squish hoogte verkleinen, dit scheelt zoveel compressie. Ok, weet dat we het hier over motoren hebben en niet over kutbrommertjes, maar bij mij puch van vroeger heb ik het laten doen en kon bijna op mijn kickstarter staan.


Hmm, wel uitkijken dat de zuigers niet tegen je kleppen gaan slaan en het kan zijn dat je speciale pakkingen nodig gaat hebben vanwege de hoge compressie.

 
en dus die rand eraf laten halen, squish hoogte verkleinen, dit scheelt zoveel compressie. Ok, weet dat we het hier over motoren hebben en niet over kutbrommertjes, maar bij mij puch van vroeger heb ik het laten doen en kon bijna op mijn kickstarter staan.

Puch?
Kickstarter? ...
Bah
gewoon aandouwen die ouwe peugeot met kleppenlichter :)

Maarre ...
Valt vast wel iets aan te sleutelen.
Anders is tie toch ook niets meer waard dus als het mislukt kan je er iig van leren :)
 
Blok eruit halen en alles repareren is erg duur in arbeidskosten. Voor onderdelen ben je hooguit met een paar honderd euro klaar.Een motorblok kan je op een tafeltje in je kamer zetten. Ik heb twee jaar terug ook het blok eruit gehaald en ontmanteld op mn buro zonder enige kennis van motortechniek.

Technische kennis doe je gaande weg op en met behulp van het forum is het mij ook gelukt. Gaat wel langzaam maar het is nog zeker 6 maanden tot de lente.

Als je er echt niet uit komt kan je ook nog altijd een MFFM houden. (Motor Forum Frikandellen Meeting).Hmm, wel uitkijken dat de zuigers niet tegen je kleppen gaan slaan en het kan zijn dat je speciale pakkingen nodig gaat hebben vanwege de hoge compressie.

Dan moet dat denk ik toch maar eens gaan proberen, thanx
 
Ah mick...wtf -O-

Dit is dus echt klote -O- En dan hebben we al een baas die ons zo goed betaald :X

Succes ermee, zie je zaterdag weer...

de mijne is volgende week aan de beurt :X
 
Mha, zoveel verstand heb ik er niet van, maar die vent heb de hele motor gecheckt en zal dus echt geen andere optie zien. Natuurlijk valt het wel te maken maar dan praat je over een reparatie die waarschijnlijk meer kost dan de motor zelf.


die vent wil gewoon een nieuwe motor verkopen aan je (of iig 2dehands)
 
die vent wil gewoon een nieuwe motor verkopen aan je (of iig 2dehands)

hij verkoopt geen motoren, hij doet alleen onderhoud en reparaties...

maarre samen met je pa lukt het heus wel om dat blok te reviseren mick, alleen zal je er dan nog wel een paar honderd euro in moeten stoppen en je zei vanavond aan de foon dat je er geen geld meer aan uit wilde geven... het ding zal zoieso, ook al reviseer je hem nu, niet veel geld meer opleveren aangezien je er ook mee gevallen bent dus misschien kan je beter het geld sparen voor een andere bike -O-

maarja als je hem zo laat krijg je er helemaal geen donder voor en is het geld wat je ervoor betaald hebt toen je hem kocht weggegooid en das ook weer zo zonde :N

best een dilemma eigenlijk ;(

je kan er ook gewoon tot het einde van je 25 kw periode op blijven rijden en er schijt aan hebben dat je eruit getrokken wordt door een golfie :X

succes ermee en ik hoor het nog wel
 
hij verkoopt geen motoren, hij doet alleen onderhoud en reparaties...

maarre samen met je pa lukt het heus wel om dat blok te reviseren mick, alleen zal je er dan nog wel een paar honderd euro in moeten stoppen en je zei vanavond aan de foon dat je er geen geld meer aan uit wilde geven... het ding zal zoieso, ook al reviseer je hem nu, niet veel geld meer opleveren aangezien je er ook mee gevallen bent dus misschien kan je beter het geld sparen voor een andere bike -O-

maarja als je hem zo laat krijg je er helemaal geen donder voor en is het geld wat je ervoor betaald hebt toen je hem kocht weggegooid en das ook weer zo zonde :N

best een dilemma eigenlijk ;(

je kan er ook gewoon tot het einde van je 25 kw periode op blijven rijden en er schijt aan hebben dat je eruit getrokken wordt door een golfie :X

succes ermee en ik hoor het nog wel

Indd, dat is dus ook precies mijn idee, al die dingen bij elkaar maken het gewoon lastig om te beslissen. Wat is het nog waart he?
 
Tja ik heb net even ome Leen gebeld en volgens hem is er niets aan de hand. Hij zegt vergeet de zzr en haal gewoon een nieuwe bike :Y

echt een aardige vent die Leen
full
 
Ik zou eerst eens willen weten waarom er geen compressie meer is? Je compresie loopt niet zomaar weg. Misschien ben je met een paar nieuwe kleppen wel geholpen.

idd mooi hobbyprojectie. Je kent vast wel iemand die jou een beetje kan helpen.

:W


2 woorden: Honda, Suzuki (dat Suzuki is alleen omdat ik er nu ook een heb)! O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan