Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Mr_G

MF'er
24 nov 2010
84
0
na 2 geslaagde topics, nu tijd voor deel 3!

Oude delen:
Deel 1
Deel 2

Handige Info:
Bandendruk ZZR600E: Voor 2.5 - Achter 2.8

[img=400]http/knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png[/img]
[IMG=400]http/knmi.nl/actueel/images/windbftgmt.png[/IMG]
[img=400]http/www.buienradar.nl/images.aspx?jaar=-3&bliksem=0&voor=&soort=loop1uur1x1&tijdid=20111271841[/img]


Actieve Posters:

* TAZzz - ZZR 1400


* deejay - ZZR 1100 & ZZR 1100 & ZZR 1100


* Einschtein - ZZR 600


* Rindert - ZZR 600


* MarvelousM - ZZR 1100


* Karl - ZZR 600


* hulleks - ZZR 600


*kawa-zzr11 - ZZR 1100


* bibilicious - ZZR600



* fien - ZZR600 '91 aka hondasaki


* The Doc - ZZR1400


*jr777 - ZZR600


* Kawa-fan - ZX14


* andy123 - ZZR1200


* KaWaReZ - ZX10


* ZZR1400 - ZZR1400


* bjlevi - ZX-6 Ninja


* Rude_Roderick - ZZR1100



* Freakie_1 - ZZR600


* krbo44

Oud ZZR-bezitters:

*Mr_G


* Stalkertje


* Champshof - ZZR600


* Michiel85 - ZZR600 '95



Agenda:
Vandaag:
Morgen:
Overmorgen:
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
o, ik had ook de verkeerde url weggehaald achter jou :x
Maar nieuwe foto's zijn sowieso goed!! :D

Ik moet ook nog eentje van mezelf d'r op gooien, en de ex-zzr'rs even naar onderen plaatsen
 
Present

Trouwens nu het juiste moment om te vertellen dat ik deze winter even vreemd ga met een Suzuki GS500? Aangeschaft voor in de winter en de stad, kan ik mijn ZZR in het voorjaar weer lekker vertroetelen met lange intense ritten
 
Present

Trouwens nu het juiste moment om te vertellen dat ik deze winter even vreemd ga met een Suzuki GS500? Aangeschaft voor in de winter en de stad, kan ik mijn ZZR in het voorjaar weer lekker vertroetelen met lange intense ritten

mag van mij hoor
Ik zat zelf ook nog te denken aan evt. een 2e motor erbij voor de pekel/winter.
Aan de andere kant is de zzr ook niet meer de jongste... maar ze is wel mijn eerste!!
en misschien moet ik een beetje rustig beginnen met motorrijden, en niet binnen 2-3 maanden 2 motoren kopen
 

ZZR kopen?
 

ZZR kopen?
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg je deze dus in OP hè ;p
die opgevoerde ZZR die je nu rijdt vindt toch echt zijn oorsprong in de ZZR

Opgevoerd, eerder afgeslankt. Verder is volgens mij het eerste ZX6R model qua vermogen bijna gelijk aan de ZZR ??
 
Klopt aardig wat je zegt, de verschillen/verbeteringen zijn per jaargang niet mega groot.

De zx6r uit '95 heeft slechts en 7% minder gewicht 5% meer vermogen

De ZX6R uit '98 heeft 10% minder gewicht en 8% meer vermogen

Geen mega grote verschillen. De belangrijkste verschillen zitten m meer in de vering/demping (strakker en beter instelbaar) en geometrie (zithouding meer voorover)

Ik ben met beide op het circuit geweest en hoewel de ZZR wat weinig grondspeling heeft, was beide keren de bestuurder (ikzelf dus) de beperkende factor
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer allemaal mot met mijn motor

's ochtends rijd ik weg en klinkt mn motor iets rauwer dan normaal, alsof er iets niet lekker zit ergens in de leidingen. Motor is nog best wel koud maar normaal klinkt ze in ieder geval niet zo. toen ik de autoweg opreed en ff doortrok was opeens vanaf 5000 rpm niks meer van dat rauwere te horen, en ook bij lagere toerentallen was het verdwenen. Toen dus maar gewoon doorgereden.

Wil ik 's avonds wegrijden van mijn werk, merk ik dat mijn kilomterteller het opeens niet meer doet. En als ik van het terrein afrijd en wil opschakelen van 2 naar 3 loopt het schakelspoor opeens dood: ik kan 'm wel iets omhoog bewegen vanaf neutraal maar al heel snel (té snel) kom ik geen centimeter verder en wilt ie dus niet in een hogere versnelling.
Uiteindelijk blijkt dat na een tijdje in een versnelling te rijden dat ik zowel op als naar beneden kan schakelen, en toen ben ik met zo min mogelijk schakelen & zonder te zien hoe hard ik reed naar Korteland gereden.
Daar bleek dat mijn kilometertellerkabel sowieso niet meer goed vast zat bovenin (bij het wiel in ieder geval nog wel, dat had ik zelf ook al gezien), en daar bleek dat mijn koppelingshendel te weinig slag had (te veel vrije slag voordat daadwerkelijk werd ontkoppeld, en dit zou mogelijk verhinderen dat ie kan schakelen). Vrije slag van koppelingskabel ter plekke gewijzigd, en dit hielp wel een beetje, maar heeft het probleem niet geheel verholpen.
Gelijk maar een afspraak gemaakt voor maandagochtend, dan breng ik 'm tijdens mijn werk wel ff weg, en haal ik 'm na mijn werk weer op. Ik zou het graag zelf oplossen, maar ik heb in Delft niet bepaald tijd, tools en plek beschikbaar, en ik wil komende week nog wel lekker rijden en 'm volgend weekend bij mijn ouders neerzetten zodat ik in de kerstvakantie nog een week later ff alle kappen er af kan halen en de boel van binnen schoonmaken en nalopen.
 
Mijn ZZR staat ook uit elkaar in de schuur, te wachten op wat nieuwe bekabeling, hoofdzekering door vocht en corrosie eruit gebrand. Motor dood midden op de snelweg haha.