ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Supergaaf! Dat ga ik als het goed is over een maand ook doen, met 2 Honda NX 250 motoren! Maar dan nog even door naar Kaapstad. :)
We waren al vanaf Nederland naar Ethiopie gereden, maar moesten (wegens een ongeluk) even een paar maandjes stoppen.

Website: www. travelin.tk

[afbeelding]

Echt wel vet!
Maar ongeluk...? :o
 
Puhh, 25 kW rijden deed ik niet voor m'n lol heur ;)

En toch kan dat best leuk zijn, mijn GS500 pekel zal ondertussen echt niet meer vermogen ontwikkelen maar blijft gewoon lollig. Helemaal omdat inhaal acties vele malen spannender worden omdat de ZZR er allang voorbij was geweest :$
 
Supergaaf! Dat ga ik als het goed is over een maand ook doen, met 2 Honda NX 250 motoren! Maar dan nog even door naar Kaapstad. :)
We waren al vanaf Nederland naar Ethiopie gereden, maar moesten (wegens een ongeluk) even een paar maandjes stoppen.

Website: www. travelin.tk

[afbeelding]
Wanneer zijn jullie door Noord Afrika gereden?

Wij willen ooit ook nog de hele reis maken vanaf NL naar zuid afrika. Nu hadden we er alleen geen geld en tijd voor :N
 
Wanneer zijn jullie door Noord Afrika gereden?

Wij willen ooit ook nog de hele reis maken vanaf NL naar zuid afrika. Nu hadden we er alleen geen geld en tijd voor :N

@Michiel85: We zijn 6 december 2010 in Nederland vertrokken (slechte timing, het was -4 graden), maar we zijn rustig naar Afrika gereden en in Griekenland, Turkije, Syria en Jordanie ongeveer 3 weken per land blijven hangen. We waren ergens in maart 2011 in Egypte.

Mooie reis, moeten jullie zeker een keer doen! En het hoeft echt niet heel duur te zijn, hoor!


@Stalkertje: Begin april 2011 reden we door Noord-Sudan, maar op een avond ben ik in de schemering tegen een ezelkar gereden die midden op de snelweg stond. Dat klinkt een beetje stom, maar ik zag die kar niet omdat er net een vrachtwagen tegemoet kwam en tijdelijk verblind was door z'n lichten. Normaal gesproken reden we ook zo weinig mogelijk zonder daglicht, maar die weg door de woestijn was gewoon leeg (die vrachtwagen was het eerste verkeer in 60km) en het was volle maan, dus we dachten dat we genoeg zagen. Normaal is dat ook zo, maar niet als je verblind wordt door een vrachtwagen...
 
@Michiel85: We zijn 6 december 2010 in Nederland vertrokken (slechte timing, het was -4 graden), maar we zijn rustig naar Afrika gereden en in Griekenland, Turkije, Syria en Jordanie ongeveer 3 weken per land blijven hangen. We waren ergens in maart 2011 in Egypte.

Mooie reis, moeten jullie zeker een keer doen! En het hoeft echt niet heel duur te zijn, hoor!


@Stalkertje: Begin april 2011 reden we door Noord-Sudan, maar op een avond ben ik in de schemering tegen een ezelkar gereden die midden op de snelweg stond. Dat klinkt een beetje stom, maar ik zag die kar niet omdat er net een vrachtwagen tegemoet kwam en tijdelijk verblind was door z'n lichten. Normaal gesproken reden we ook zo weinig mogelijk zonder daglicht, maar die weg door de woestijn was gewoon leeg (die vrachtwagen was het eerste verkeer in 60km) en het was volle maan, dus we dachten dat we genoeg zagen. Normaal is dat ook zo, maar niet als je verblind wordt door een vrachtwagen...

Dat heb ik hier dus altijd met fietsers op de lekdijk. Nu hebben ze dik geld een fietspad langs de buitenzijde van de dijk gelegd en wat blijkt..??.. Die fietsers blijven gewoon op de weg fietsen. Ik vind dat ze daar voor bekeurd moeten worden. Als je een tegenligger hebt dan zie je ze echt niet meer hoor!
 
Komend weekend komt mijn fiets weer uit de winterstalling/garage (A) (eindelijk) maar ik heb het sterke vermoeden dat mijn thermostaat van het koelsysteem toch echt stuk is. Ook na een uur rijden komt de thermometer namelijk nauwelijks uit het heel-erg-koude-gebied. Dit terwijl volgens WPHB deze in de normal operating range zou moeten staan (wat ik dus maar interpreteer als mooi halverwege), wat op zich ook best logisch is, want daar zit die thermostaat ervoor op.


Weet iemand of ik ergens ook een compleet nieuwe thermostaat kan vinden? ik heb tot dusverre alleen THERMOSTAATHUIS KAWASAKI ZZR 600 1993-2006 1993-2006 Motoronderdelen gevonden

En hoeveel werk is het vervangen/testen van de thermostaat (ik zag in het WPHB staan dat het hele coolingsysteem leeg moet om de thermostaat te vervangen???)
 
Ik heb ook een ZZR maar het is normaal dat met deze temperaturen de temperatuurwijzer niet verder komt dan het begin .. is normaal voor een zzr heb ik me wel eens laten vertellen. Heb zelf de oliekoeler een beetje afgeplakt zodat deze minder koelt, deze is niet geregeld (bij de mijne dan, zzr uit 1991). Voel anders eens aan je radiateur na een flinke rit, als deze warm hoef je hem niet te vervangen. Wil je de thermostaat toch vervangen:

Thermostaat vervangen is simpel, ff slangetje die vanaf je thermostaat gaat naar je radiateur loshalen (bak eronder) zodat de slang en thermostaat leegloopt en daarna kan je het thermostaathuis erafhalen met 2 bouten. Hierna ff thermostaathuis openschroeven (geloof nog 2 bouten) en dan thermostaat eruithalen, nieuwe erin en weer monteren en vullen met koelvloeistof.
 
Dat doen ze allemaal. Zet hem na een uur eens stil voor het stoplicht, dan zou ie ook met deze temperaturen wel íets omhoog moeten komen, maar heel minimaal inderdaad. Ik dénk dat er niets aan de hand is.
 
Ik blijf het toch een beetje raar vinden :p
bij een stoplicht komt ie iets omhoog, maar niet verder dan 10-20%
De radiateur wordt wel warm, maar dat zou die (als de thermostaat goed werkt) pas mogen gaan doen als het koelwater bij de thermostaat over de 80 graden is.

Het lijkt mij in ieder geval te veel op het probleem dat mijn ouders een keer hadden met de auto; daar ging een paar jaar geleden de thermometer ook niet meer verder dan een 10% terwijl die ook gewoon tot 50% hoort te gaan. Thermostaat vervangen, probleem opgelost.

de sensor voor de temperatuur zit als het goed is vlák voor de thermostaat, dus die zou dezelfde temperatuur moeten ervaren als de thermostaat..

(en dank voor de bliksemsnelle reactie :D)
 
Weet niet waar je woont, maar als je hem hierheen zou rijden heb je een mooie testrit en vertel ik je of ie hetzelfde staat als de mijne. Die komt ook maar net 10 a 20% boven het eerste streepje, en nog onder de echte temperatuur schaal. Dat hebben ze allemaal dus daar maak ik me verder geen zorgen over. Heb je nog een reden, anders dan de meter, waardoor je zou denken dat ie niet op temperatuur komt?
 
alleen dat ik laatst dat tegen kwam in t WPHB. En, maar dat weet ik niet meer 100% zeker, dat als mijn motor wat langere tijd stil staat voor een stoplicht ie nog wel eens uit wil vallen bij stationair draaien. Ook als ik al een half uur aan het rijden ben.
Ik zal anders binnenkort wel een foto sturen
 
ong. 1000 als ie warm is.

Als ie kort stilstaat is dat geen enkel probleem, als ie wat langer stilstaat loopt het toerental ook iets terug tot zo'n 800.
Uiteraard blijft ie gewoon normaal lopen als ik iets gas bijgeef totdat ie 1250-1500 toeren loopt.
 
ong. 1000 als ie warm is.

Als ie kort stilstaat is dat geen enkel probleem, als ie wat langer stilstaat loopt het toerental ook iets terug tot zo'n 800.
Uiteraard blijft ie gewoon normaal lopen als ik iets gas bijgeef totdat ie 1250-1500 toeren loopt.
1100 moet het stationair toerental zijn als ie heet is. Carburatieprobleem lijkt me logischer dan iets met je koeling?
 
zou ook best kunnen. Ik heb de motor nog niet compleet nagelopen, dus alle hoestjes, kuchjes en andere kleine dingetjes moet ik nog uitzoeken hoe of dat het allemaal is op te lossen :( Maar uiteindelijk moet het allemaal wel goed komen.
 
of eens met je stelschroefje kloten om je toeren iets op te schroeven. Wel doen als de motor warm is :+
Bij mij was dat het en m'n filter was onwijs goor.
Dat met je temperatuur gedoe is normaal. Doet de mijne ook.
 
"oude" benzine, lang stilgestaan? carbs beetje vies misschien, over tijdje weer kijken .. valtie dan nog uit dan wat aan je carb's kloten, zou me er niet zo druk om maken op het moment
 
oude benzine is het niet :p ik reed er voor de winterstop (sinds een week voor de sneeuw tot nu dus ;) ) toch wel minimaal een tank per week.
Als ik het heb gefixed zal ik wel even zeggen hoe ik het heb opgelost, voor het geval er ooit nog mensen met een vergelijkbaar probleem komen. Hoeven jullie het niet nog een keer uit te leggen ;)
 
oude benzine is het niet :p ik reed er voor de winterstop (sinds een week voor de sneeuw tot nu dus ;) ) toch wel minimaal een tank per week.
Als ik het heb gefixed zal ik wel even zeggen hoe ik het heb opgelost, voor het geval er ooit nog mensen met een vergelijkbaar probleem komen. Hoeven jullie het niet nog een keer uit te leggen ;)


Ik weet niet of de thermostaat van een ZZR250 dezelfde is als van een ZZR600, maar ik heb hier nog een nooit-gebruikte-gloednieuw-in-verpakking thermostaat van een ZZR 250 liggen. Als je de thermostaat wil vervangen, kan je even uitzoeken of die van de ZZR 250 hetzelfde is en dan kan ik je die van mij toesturen voor een zacht prijsje.
 
Zo, weer een 200 km gereden vandaag (t was wel een beetje koud aan de handen met mijn zomerhandschoenen zonder enige vorm van verwarming. En de hagel hielp ook niet echt mee) wel wat voorzichtiger gereden, zeker toen ik ergens bij een oprit aan beide kanten wit (sneeuw/hagel??) zag liggen, terwijl het niet regende ofzo.
Hij is voor het stoplicht iig geen enkele keer uitgevallen :)

Thermometer haalde net het streepje (op http://img.2dehands.be/f/normal/78855458-dash-board-voor-kawasaki-zzr-600-93.jpg niet dat uiterst links, maar het scheelt niet veel) en de radiator was ook absoluut niet warm. Nouja, iig lekker gereden, en als ik weer eens iets merk zal ik wel weer een gil geven ;p Wel binnenkort een keertje olie bijvullen, t staat nog net boven het onderste streepje.
 
Als ik een 1100 had gehad had ik 'm idd permanent tegen de bovenlimiet aangehouden. Of die Bypass-operatie laten uitvoeren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan