Wie? Wat? Waterland!!! deel IV

Wat voor fiets komt er bij LoSBol in de schuur te staan?

  • 1. Aprillia Tuono

    Stemmen: 5 10,0%
  • 2. Benelli TNT Caferacer

    Stemmen: 9 18,0%
  • 3. Triumph Speedtriple 1050

    Stemmen: 6 12,0%
  • 4. KTM Superduke

    Stemmen: 14 28,0%
  • 5. Triumph Tiger 1050

    Stemmen: 5 10,0%
  • 6. Honda Hornet 900

    Stemmen: 5 10,0%
  • 7. Moto Morini Corsaro 1200

    Stemmen: 2 4,0%
  • 8. anders...

    Stemmen: 4 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Regels zijn vrij lastig vast te stellen... Het blijft ook ieders eigen verantwoording MITS duidelijk gezegd is dat we wachten, en dat iedereen zijn eigen tempo moet rijden.
Dat hebben we na het ongeluk van Tres aangegeven.
Was voor het ongeluk ook al aangegeven hoor :)

Maargoed als er flink gas gegeven wordt is het logisch dat men elkaar wil bijhouden, maar natuurlijk niet de bedoeling....
Wat een goede oplossing is, weet ik niet. Ik denk dat we beter kunnen aangeven dat er sportief gereden gaat worden, of dat we gewoon de groep moeten splitsen oid.
Splitsen van de groep is een oplossing maar deel van de charme van de gehaktballenritjes is nu juist het samen rijden - ik denk dat dat bijvoorbeeld ook is waarom het verzamelen bij de AH XL een half uur of meer duurt en meer een theekransje zonder thee is dan strikt verzamelen.

Is het niet gewoon zo dat het een ongelukkig toeval is dat er nu in korte tijd twee vlak na elkaar onderuit zijn gegaan? Ik weet niet hoe het er in vorige jaren aan toeging maar wat ik begreep zijn er dit jaar veel nieuwe mensen bijgekomen dus misschien dat er ook gewoon meer mensen vaker rijden? Dan is het pure statistiek dat er ook meer mensen onderuit gaan.

Wat betreft het onbewust harder rijden dan je kan, vanuit mijn eigen ervaring denk ik dat dat grotendeels komt doordat je toch bij wil blijven. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je, als je achterligger uit je spiegels ziet verdwijnen, wat inhoudt, al zal dat waarschijnlijk wel ten koste van het plezier van de snelleren gaan.
 
Gister avond heb ik idd rustig gereden op de rechte stukken (90km/u) en lekker sportief door de bochten.
Ik wil ook zeker dat er nieuwkomers blijven komen naar de wwwritjes maar dat ze gewoon hun eigen tempo rijden (zoals al verteld was).
En het afspreken op bepaalde punten is naar mijn inzicht niet nodig, gewoon als er weer ergens word afgeslagen word er gewacht tot de groep compleet is.
Dit heeft altijd gewerkt, zeker met the little achteraan met zn xenon :Y .
En dat er niet binnen de groep word ingehaald tenzij degene voor je gebaard van ga er maar langs, dit is misschien voor ons vanzelf sprekend maar voor anderen niet.
En voor het lekker doorrijden op de weg heb ik geen boek voor nodig ik rijd lekker zoals ik rij en verantwoord. (vind ik zelf :+ )
 
Hallo allemaal :W

zijn er toevallig ook plannen om vanavond een stukje te rijden met dit heerlijke weer? 8-)
ik zou wel eens aan willen haken, als dat mag :)

_O-

Jij hebt ook een neus voor MFA perikelen :+



Vanavond hebben Nes en ik helaas andere verplichtingen.
 
Het blijft een moeilijke kwestie, maar ben blij dat er over gepraat wordt.

Het gaat tenslotte om ieders plezier, mijn plezier met betrekking tot motorrijden ligt bij het fors doorrijden.

Buiten dat vind ik toch dat ik een bepaalde verantwoordelijkheid heb ten opzichte van de minder ervaren/nieuwe rijders.


LoSBoL gooit de knuppel in het hoenderhok :X

Misschien moet er wel gesplitst worden, niet zozeer in groepen op de gehaktdag avond. Maar gewoon in het type rit. De gehaktdag met name voor de gezelligheid en het echte knalwerk op een andere dag met een kleine groep, desnoods geheel buiten MF om.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft een moeilijke kwestie, maar ben blij dat er over gepraat wordt.

Het gaat tenslotte om ieders plezier, mijn plezier met betrekking tot motorrijden ligt bij het fors doorrijden.

Buiten dat vind ik toch dat ik een bepaalde verantwoordelijkheid heb ten opzichte van de minder ervaren/nieuwe rijders.


LoSBoL gooit de knuppel in het hoenderhok :X

Misschien moet er wel gesplitst worden, niet zozeer in groepen op de gehaktdag avond. Maar gewoon in het type rit. De gehaktdag met name voor de gezelligheid en het echte knalwerk op een andere dag met een kleine groep, desnoods geheel buiten MF om.

Is een optie die bij mij ook al sluimerde.
Iig: de woensdag moet een gezellige gehaktritdag blijven. :Y
 
Zou dat net zo besmettelijk zijn als de mexicaanse griep? En is het komen overwaaien vanuit het zuiden (ongeveer 20 km)?


dat virus was alleen besmettelijk voor 'nieuwe' leden,
de vaste kern is immuun 8-)

denk dat het trouwens over is bij ons, het gaat nu al een tijd lang goed, dus misschien hebben jullie de gemuteerde variant :+


maar serieus, bij ons hielp het echt om goede en duidelijke afspraken te maken,
waar nodig hebben we het aan mensen verteld en dit resulteerde in meer begrip voor elkaars rijstijl en meer plezier in de ritjes :)
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg je automatisch de vraag wie kan er knallen en wie niet? En wie mag/kan dan wel meerijden?

Ik denk dat ik toch dat Tres met zijn statistieken een beetje gelijk moet krijgen.
 
dat virus was alleen besmettelijk voor 'nieuwe' leden,
de vaste kern is immuun 8-)

denk dat het trouwens over is bij ons, het gaat nu al een tijd lang goed, dus misschien hebben jullie de gemuteerde variant :+


maar serieus, bij ons hielp het echt om goede en duidelijke afspraken te maken,
waar nodig hebben we het aan mensen verteld en dit resulteerde in meer begrip voor elkaars rijstijl en meer plezier in de ritjes
:)


:^

Ik denk dat dat voor de gehaktritjes de kern van het verhaal moet zijn. Duidelijkheid geven en rijgedrag bespreekbaar maken en houden, zeker bij de nieuwe deelnemers.
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg je automatisch de vraag wie kan er knallen en wie niet? En wie mag/kan dan wel meerijden?

Dit lijkt mij ieders eigen verantwoording/keuze, maar dan weet men wel waar men aan toe is.

Ik denk dat ik toch dat Tres met zijn statistieken een beetje gelijk moet krijgen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Desondanks vind ik dat je er alles aan gedaan moet hebben om te voorkomen dat er straks een situatie ontstaat waarbij er iets echt goed fout gaat. Struisvogelpolitiek is het slechtste wat je kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders....


Bij wie kan ik morgen, aan het eind van de middag, begin van de avond een aantal spanbanden ophalen. O-)

@Rik, zou ook graag de stuurvasthouddingesbandje van je willen lenen, moet ik hem zelf even ophalen?




ohja... 37!!! <- Klik!
 
Laatst bewerkt:
~
Het gaat tenslotte om ieders plezier, mijn plezier met betrekking tot motorrijden ligt bij het fors doorrijden.

quote]

Bij mij ook, alleen jij en anderen kunnen het stukken beter dan ik.

Neemt niet weg dat ik veel lol heb om het te leren door mee te doen met de ritjes.
 
Om nu al zulke maatregelen te nemen dat we of de groep splitsen of 2 ritten te gaan rijden vind ik wel een erg drastische maatregel, want van de 10 nieuw aangemelde www rijd er uiteindelijk maar 1 mee.
Dus ben ik eerder voor wat betere en duidelijke afspraken, mocht dat nog niet genoeg kunnen we altijd nog andere maatregelen treffen. Het kan natuurlijk ook wat Tres zegt gewoon puur pech zijn dat het nu zo snel achter elkaar is gebeurd.

Trouwens ben ik wel voor om meerdere ritten te maken, met wat voor inhoud dan ook ;)



@Losbol: heb hier 3 spanbandjes liggen laat maar weten of je komt
 
De meeste vaste kern WWW-ers hebben nu wel 1 en ander aangegeven, maar wat zijn de meningen van de nieuwe WWW-ers?
Nou, ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen gedrag.
Ik weet dat als ik te hard rij, ik de groep kan kwijt raken. ;)
Ook dat inhalen in de groep niet gewenst is. (in bochten of op de snelweg)

Maar het is ook zooooo verleidelijk om lekker mee te gaan in de bochtjes, dus soms weet ik niet welke plaats ik moet innemen in de groep (achter de voorrijder, of juist achterin)

Maar mischien is het mogelijk om van te voren af te spreken wie wat waar plaats neemt in de groep.
Mischien 2 of 3 snelle voorop, daarachter een "ervaren" rustige rijder waarachter de rest aanrijd.

Just my to cents.
 
Ik ben natuurlijk nog steeds een beetje nieuwkomer hier. Ik heb nu zo'n vijf keer met jullie meegereden. Dus ook ik zou graag iets over de kwestie kwijt willen.

De eerste keer dat ik meereed is mij verteld vooral mijn EIGEN tempo te rijden. De groep zou wachten wanneer er een punt komt waar je elkaar kwijt zou kunnen raken, dat wil zeggen een kruising of iets dergelijks. De eerste keer dat ik meereed vond ik het tempo ook vrij hoog, maar ik heb de rit als zeer prettig ervaren, ik vond het helemaal te gek. Als het even kan ben ik er dan ook bij.

Ik kan mij de eerste rit nog goed herinneren. Voorbeeld (heb ik gisteren ook al aangehaald) was de Westfriese dijk. In principe gewoon een kutwegdek maar een geweldige dijk! Aan het einde van de dijk stond de groep al lang te wachten op mij en Rocco (die reed toen voor het eerst mee op zijn nieuwe Soez) De kunst is om dit niet als beschamend te ervaren. Wat maakt het uit als iedereen wacht? Ik beschouw mezelf als onervaren ten opzichte van de rest en schaam me daar zeker niet voor. En ook al ben je niet onervaren, misschien hebben anderen wat meer lef en kunnen beter rijden. So What?! Dit zou de pret niet moeten drukken. Wat ik probeer te zeggen is dat je als ''minder snelle rijder'' zijnde niet moet schromen om af te haken. Je hoeft niet mee met een tempo dat je niet aankunt.

Ik heb Bob dit vorige week ook tegen de nieuwkomers horen zeggen. Ik denk dat het heel goed is dat een nieuwkomer hierop geattendeerd wordt. Maar zoals gezegd, je moet je er wel aan houden.

Wanneer dit gebeurd zie ik niet in wat er moet veranderen aan de opzet van de ritjes zoals deze nu is. Je bent in de wetenschap dat de voorrijder zijn volgers telt, en je de groep dus niet kwijt zult raken. Voel je je opgejaagd? Maak even een handgebaar zodat diegene achter jou je passeert. Dit kan soms prettiger rijden op ingewikkelde wegen. Ieder zijn kwaliteiten en ieder zijn wil. Dit dient gerespecteerd te worden, en dat gebeurd ook. Dus nogmaals, ik zie niet in wat er veranderen moet. Maar het is goed dat erover gesproken wordt.

Als ik naar mijzelf kijk:
Ik vind het top om met jullie mee te rijden. Omdat ik lekker af kan kijken en een hoop kan leren. Ik heb pas een jaar mijn rijbewijs en ben ook niet in het bezit van een motor om mee te knallen. Maar het bochtenwerk vind ik super. En ik een groep pak je het snel op. Bovendien vind ik tips vanuit alle kanten echt geweldig. Ik waardeer dit enorm. Maar ik pas er voor mezelf op dat ik het motorrijden stukje bij beetje ga leren, en niet te veel hooi op mijn vork neem. Zo beperk je de kans op een ongeluk tot een minimum, in combinatie met de hierbovenstaande groepsafspraken. Door op deze manier deel te nemen aan de ritjes hou ik het leuk voor mezelf, ik kijk op zaterdag ook al naar het weer van woensdag, omdat ik er altijd erg naar uitkijk. Bovendien is het supergezellig. Ik vind het een genot om naar jullie te kijken tijdens het rijden. Ik denk altijd bij mezelf (klinkt misschien kinderachtig) ; als ik lekker met deze jongens en meiden meerijdt en stapje voor stapje mijn progressie maak, rij ik op een dag net zo snel, sierlijk en mooi als zij. En zo is het maar net.

Het enige wat ik kan bedenken is dat nieuwkomers geconfronteerd worden met deze twee ongevallen (uiteraard zonder het noemen van naam en toenaam) om ze er op te attenderen hoe snel een ongeluk gebeuren kan. Deze nieuwkomer zal zelf in moeten schatten waar zijn grenzen liggen, en moet niet bang zijn om te lossen wanneer het even te snel gaat allemaal. Zo is het leuk voor iedereen. De snellen kunnen knallen, de minder snelle komen er vanzelf wel achteraan.

Laat in ieder geval duidelijk zijn dat ik zowel cLarity als Tres niet beschuldig van het zich niet houden aan het hierboven door mij geschreven verhaal / gedragscode / betoog. Dit kunnen zij het beste inschatten. Zij weten zelf het beste wat de oorzaak is geweest van het ongeval. Ik ben in ieder geval behoorlijk geschrokken van cLarity gisteren, hij reed één motor voor mij en ik zag het gebeuren. Geen prettig gezicht. Ik hoop dit zelf nooit mee te hoeven maken, en ook niet meer te hoeven zien.

Kortom, om een lang verhaal kort te maken; Geniet van de rit, en rijd vooral je EIGEN tempo. Hou je het niet bij, jammer dan, jouw dag komt nog wel. Zo denk ik er over en zo hou ik het voor mezelf tot het hoogtepunt van de week. Ik hoop dan ook dat deze prachtige ritten niet tot het verleden gaan behoren.

Da was ut

ps: Ben blij dat je lichamelijk niets hebt en dat het met je motor ook wel meevalt. Heb je hem al opgehaald? Hoe is ie er aan toe?
 
Laatst bewerkt:
Ow nog wat; Weten jullie natuurlijk als geen ander maar misschien hanig om mee te geven aan toekomstige nieuwkomers: Kijk naa de voorrijder en niet naar degene die voor je rijd. Dan ben je bij een scherpe krappe bocht te laat.
 
Mijn complimenten voor dit verhaal (denk ook met plezier terug aan mijn eerste ritje op mijn 13-jarige Japanse).

Ik hoorde hier iemand het idee voor meerdere ritjes (wat voor inhoud dan ook) naar voren brengen.

Graag zelfs.

Hoe meer ritten hoe beter. Dus, als iemand een keer een bui heeft. Plemp hier gewoon een voorstel neer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan