Motor klinkt als een pnt 50 of zoiets

Wat bedoelen jullie met offset, verschil tussen bevestigingbij naaf en remschijf zelf.

Maar afmeting wil wel graag hebben zoals diameter schijf en de straal van remschijf met remklauw. Moet binnen smart velg passen.
Als het past wil ik hem wel van je overnemen.

ofsett is inderdaad het verschil tussen de hartlijnen van de bevestigingspunten en de feitelijke schijf; maar deze schijfjes zijn heel plat; zal vanavond even kijken of ik 'm kan vinden; weet alleen niet of ik 'm wil verkopen; ik bedoelde vandeweek meer een maat-voorbeeld zodat je wat gerichter kan zoeken.
Dus daar denk ik nog even over................


uhhh, nagedacht............

vooruit maar weer............ jouw spannie is een betere bestemming als bij mij in de oud ijzerbak liggen verstoffen tot ik zelf tijd/zin heb om de zijspanrem te verbeteren........
 
What does ET mean :?

_O-

sorry, verkeerde continent ;)



ET value is the offset of the centerline in millimeters. ET is German for EinpressTiefe, roughly translated: press depth.

A:The distance between the rim's center line and its
mounting surface. From the picture below it should be
obvious why it's important to retain proper offset when
you change rims: tire not centered properly affecting
drivability (negative roll radius changes), bearing load,
rubbing on the struts or wheel arches, etc.

Cross sectional view of a rim:




Center Plane
|\____+____/|
|_____.____ | Street Side of Rim
. //
. //
. || Mounting Face
. ||
>--< Rim Offset

Because your adapter is so flat, it seems the wheel has a very low ET value.

~[edit] for some reason the ascii drawing lines up to the left, just assume the dots resemble the center line

Oh, i don't mind to give the same answer twice :W
Really, no efford for me. O-)
 
Laatst bewerkt:
ja ja, ik snap het al weer......... ik ga al naar de schuur......... stelletje zeurkousen......... tis daar best wel fripsjes
 
effe terug on-topic..........

full


diameter 235mm
dikte schijf 6mm
dikte pakket (schijf + offset) 17mm
diameter gat in hart 42mm
h.o.h. m8 bevestigingsgaten 59mm
breedte rem-oppervlak 34mm

getoonde klauwtje heb ik volgens mij ook nog ergens rondslingeren
 
effe terug on-topic..........

[afbeelding]

diameter 235mm
dikte schijf 6mm
dikte pakket (schijf + offset) 17mm
diameter gat in hart 42mm
h.o.h. m8 bevestigingsgaten 59mm
breedte rem-oppervlak 34mm

getoonde klauwtje heb ik volgens mij ook nog ergens rondslingeren

Ik ben gespannen naar de radius :Y :Y
 
Ik ben gespannen naar de radius :Y :Y

de watte??? is dat niet de een of andere wiskundige neuzelarij op basis van de opgegeven doorsnede van 235mm???

k, effe opgezocht op internet wat radius is........... en die is dus 117.5mm (de helft van 235)
 
Laatst bewerkt:
de watte??? is dat niet de een of andere wiskundige neuzelarij op basis van de opgegeven doorsnede van 235mm???

k, effe opgezocht op internet wat radius is........... en die is dus 117.5mm (de helft van 235)

Dit klopt
Maar wat ik nodig heb is de afstand tussen hard schijf en de uiterste stand van een gemonteerde remklauw (is ook een radius).
Dan kan ik kijken of het geheel in m'n velg past.
 
Dit klopt
Maar wat ik nodig heb is de afstand tussen hard schijf en de uiterste stand van een gemonteerde remklauw (is ook een radius).
Dan kan ik kijken of het geheel in m'n velg past.

ahh; je bedoelt de inbouwhoogte.................

zal ik vanavond even bij benadering opmeten op basis van de getoonde klauw (als ik 'm kan vinden, het is een oude foto.

zitten alleen voor zover ik weet geen banjo's op dus ik zal een beetje moeten gokken.
 
De inbouwhoogte zal wel lukken, ik had grote schijven en 08 klauwen op mijn Guzzi.
Waar ik wel een probleem in zie is het centergat van 42mm, Hoe moet je daar nu een lager doorheen krijgen? Ik ben bang dat je het lager moet opsluiten met deze schijf, eventueel met een tussenplaat.
 
De inbouwhoogte zal wel lukken, ik had grote schijven en 08 klauwen op mijn Guzzi.
Waar ik wel een probleem in zie is het centergat van 42mm, Hoe moet je daar nu een lager doorheen krijgen? Ik ben bang dat je het lager moet opsluiten met deze schijf, eventueel met een tussenplaat.

Zo nodig draai ik het hart er uit en las er een nieuwe in en draai deze weer na.
De inbouw hoogte is hier het grootste probleem. En ik wil smart velgjes |(
 
Zo nodig draai ik het hart er uit en las er een nieuwe in en draai deze weer na.
De inbouw hoogte is hier het grootste probleem. En ik wil smart velgjes |(

Gat is probleem niet; hart is vlak, de offset zit vlak bij de schijf je hebt dus best een hoop ruimte om de bevestigingsgaten te verplaatsen als je een draaibank hebt om de nieuwe rand even te vlakken...........

ik loop even naar de schuur en kijk of ik het klauwtje kan vinden; dan zal ik de benodigde ruimte even voor je op meten
 
k, de op de foto getoonde remklauw kan ik zo snel niet vinden.

heb dus even een andere klauw gebruikt; met een voorklauw van een kleine guzzi (worden vaker in spannen gebruikt) heb je ca 17cm inbouwhoogte nodig gerekend vanaf het hart van de as.

Wil je kleiner dan zul op zoek moeten naar een klauwtje zoals op de foto en dat is een achterklauw van een kleine guzzi zoals werd gemonteerd bij de gietwielen met de klauw op het cardanhuis geschroefd.
 
k, de op de foto getoonde remklauw kan ik zo snel niet vinden.

heb dus even een andere klauw gebruikt; met een voorklauw van een kleine guzzi (worden vaker in spannen gebruikt) heb je ca 17cm inbouwhoogte nodig gerekend vanaf het hart van de as.

Wil je kleiner dan zul op zoek moeten naar een klauwtje zoals op de foto en dat is een achterklauw van een kleine guzzi zoals werd gemonteerd bij de gietwielen met de klauw op het cardanhuis geschroefd.

Ik ga morgen even aan de velg meten
 
Kuch hoest proest.

Topic zat dik onder het stof. Ook oma weer even naar rusthuis terug gestuurd.

Heb topic maar weer opgetrommeld om weer wat over de wetenswaardigheden van hevu nieuwe span kwijt te kunnen.

Nieuws volgt












hopen wij O-)
 
Kuch hoest proest.

Topic zat dik onder het stof. Ook oma weer even naar rusthuis terug gestuurd.

Heb topic maar weer opgetrommeld om weer wat over de wetenswaardigheden van hevu nieuwe span kwijt te kunnen.

Nieuws volgt

hopen wij O-)


Wellicht geïnspireerd door een ander Beemer-span wat op het forum is opgedoken?
:P _O-
 
Goed een paar plaotjes

het gaat dus om deze


Hier moet het volgende aan gebeuren:
- Op kenteken zetten
- Schokdemper vervangen van bak (Hagon)
- Schermpje op stuur zetten
- Niieuw dakje op bakkie
- Motor blok een beurd geven
- Achterlicht van Bak vervangen aangezien hij alleen gewoon licht heeft en verder niets
- Rechter knipperlichten van motor blinderen voor de keuring
- Auto accu in span een vast plekje geven. Staat nu los in de bagageruimte
- Bekabeling in bak ordenen
- zetel er uit mikken en fatsoenlijke plek maken voor bakkenist
full
 
Laatst bewerkt:
Om de schikdemper te vervangen bak dus maar weer eens in de lucht gehangen
Ook de band gelijk maar vervangen, was wat scheef afgesleten
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan