Carburateurs gsx750 lopen over

Loek-bandit

MF'er
23 feb 2011
32
0
-
Ik ben bezig met het opknappen van een gsx750. Alleen nu zit ik met het volgende probleem. de carburateurs lopen over. Ik heb de carburateurs al open gehaald, en ze zagen er netjes uit op 1 na. Hier zat bruinige aanslag op. Deze heb ik schoongemaakt, doorgespoten en weer in elkaar gezet. De vlotters sluiten hem af, dit heb ik getest.

Maar toen de carburateurs er weer op zaten en ik er benzine ingoot kwam de benzine uit de overloop.
Ik kan hem wel starten als er een beetje benzine in de vlotterbak zit. Hij loopt dan netjes totdat de benzine op is.

Wie weet een idee wat er mis kan zijn?

Groeten Loek
 
dat is geen manier om de vlotternaalden te testen.
de enige manier is benzine erin en kijken of er iets lekt.
en lekken of overstromen van een carburateur, kan alleen maar veroorzaakt worden door een vlotternaald die door een of andere reden zijn werk niet kan doen.
uitzondering is de o-ring die om de vlotternaaldzitting zit, bij carbs met een losse vlotternaaldbehuizing.
 
Ik heb hem gister weer losgehaald, en toen los getest. En toen sloot hij goed af. En vandaag erop gezet, en toen liep hij niet meer over. Dus het probleem is opgelost. Zal wel een klein vuiltje oid zijn geweest.

Bedankt voor het meedenken!
 
Je hebt kans dat ie bij een of meer vlotters in de onderste stand "vast" zat... en dat ie nu los gekomen is.. Vaak helpt bij zoiets ook het tikken (met een schroevendraaier bijvoorbeeld) op de bakjes of de carb in kwestie.

Het lektesten is het beste gedaan met brandstof die de druk genereerd in het punt van de vlotternaald die gelijk of groter is dan de druk die door de leiding van de tank naar de carb wordt gecreeerd. alleen dan sluit je uit dat er niet toch iets niet lekker zit (ook bijvoorbeeld niet goed sluitende T-stukken of andere afsluitingen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan