Carburateurs cb750kz blijven lekken

emiel1982

MF veteraan
23 dec 2014
1.283
891
Sambeek
Motor: honda cb750kz uit 1980
Probleem: carburateurs -met name nr3- blijven lekken door de overstort. Waarschijnlijk stroomt het dus over.
Wat heb ik gedaan: eerst zelf aan het reviseren geweest, sproeiertjes en pakkinkje vervangen. Incl vlotternaald.
Daarna proffesioneel laten reviseren incl. ultrasoon.

Nou heb ik gister de carbs weer terug gekregen en ingebouwd. Benzinekraantje opengezet, en na 20 sec. zeikt het onder de 3e carburateur uit.
Aankomende woensdag komt de persoon die hem gereviseerd heeft -met ook de juiste vlotterhoogte- om te kijken wat er aan gedaan kan worden.

Nu hoop ik eigenlijk dat er op dit forum iemand met een briljante ingeving komt, die ik dan ook weer kan doorgeven woensdag.
 
VALVE FLOAT SET for CB750K0 FOUR NETHERLANDS - order at CMSNL
keihin 30 mm carb
zittingen zijn gewoon te vervangen

aub geen topicvervuiling
dit is niet het probleem van ts
Niet de juiste
VALVE FLOAT SET for CB750K0 FOUR NETHERLANDS - order at CMSNL
keihin 30 mm carb
zittingen zijn gewoon te vervangen

aub geen topicvervuiling
dit is niet het probleem van ts
Ik was er ontzettend blij mee geweest, maar niet de juiste carburateurs... De vlotternaaldzitting bij mijn carbs is vlak, geen zeskant. Ook bij cmsnl helaas geen los onderdeel, anders had ik ze daar direct besteld.
 
Beste Emiel1982,

Het klinkt dat je wel iets aan deze link hebt. Het is een kit om geperste vlotternaaldzittingen en overflow pijpjes te vervangen.

Succes

Honda CB750F Users Have Been Eagerly Awaiting the Release of Carburetor Repair Parts. The Key Star You Can Rely on After All.
Dit is waarschijnlijk de beste en enige oplossing. Kan ik niet vinden waar zoiets te koop is.

Stél dat ik een werktekening (of een voorbeeld) had, dan koop ik een stukje materiaal en maak het zelf wel...
 
IMG-20230922-WA0063.jpeg
IMG_20230922_201603.jpg


Waar ik gister (pas) achter kwam... er ligt een compleet ander blok in!! Met bijpassende carburateurs.
Op kenteken is de motor een CB750KZ, en zo ziet de motor er ook uit. Maar er ligt dus een CB750F (boldor) blok in._O-😯
 
Terug
Bovenaan Onderaan