hoge toeren bij diversion xj 600 s

eland

Rookie
11 mei 2013
6
0
goedendag,

graag zou ik willen weten waarom onze yamaha diversion 600 enorm hoge toeren draait.
in zijn 6e versnelling rijden we momenteel niet harder dan 80 omdat anders de toeren de bocht uitvliegen.

weet iemand waardoor dit kan komen?
 
aanvulling op het voorgaande bericht.
om 80 te kunnen rijden moet ik bijna 9000 toeren maken in de 6de versnelling, maar ook in de 5de is het toerental ten opzichte van de gereden snelheid veel te hoog.
de div. trekt verder wel prima.
zou door te lang hard ( lees 130) tegen wind rijden de koppeling te heet kunnen zijn geworden?
het eerste dat ik eenmaal thuisgekomen heb gedaan is olie en filter verversen aangezien de 'brommer' al een heel tijdje stil heeft gestaan bij de vorige eigenaar.
10/w40 full synthetisch want geen risico nemen toch?
kan het zijn dat de platen aan elkaar blijven hangen of iets dergelijks?

alvast bedankt voor jullie reacties...
 
Half synthetisch is prima, en ergens klopt iets niet. Een toerental + geen slippende koppeling = een snelheid. Tis geen variabele shit, het zijn tandwielen en assen. Door lang tegen de wind in te rijden blijven het tandwielen en assen.

Als je met 9000 toeren 130 rijdt in 6, waar dat eerder 6500 toeren was, slipt je koppeling.
 
Laatst bewerkt:
ja tuurlijk heb ik motorolie gebruikt. van auto olie mag je dit soort gepruttel verwachten.
maar oké, in dat geval gaat deze yamaha binnenkort maar eens langs motoport.
beetje balen... als je net een motor hebt wil je er het liefst mee rijden....

of is het misschien een beetje makkelijk zelf te doen?
of is er iemand in de omgeving van Schagen die me daarbij van dienst kan zijn?
hoe dan ook.. het moet gerepareerd worden toch.
tnx.
 
Begon de koppeling voor het eerst te slippen meteen toen je hem voor het eerst naar huis reed of pas na de oliewissel? Bij zo'n simpel fietsje als de div kun je eigenlijk het beste gewoon halfsyntheet gebruiken, zeker als dat er al jarenlang in heeft gezeten.
 
nee guido, zoals al beschreven begon het pas nadat ik van de snelweg afging. ( dit was na bijna een uur tuffen)
Maarrrrrrrrrr na een beetje morrelen aan de koppelingskabel bleek het probleem zichzelf idd opgelost te hebben. Misschien nog eens een keertje een ander kabeltje er aan hangen....
De koppeling slipt ( zoals ik ook al aangaf te voelen) dus niet echt.
bedankt voor al jullie reacties, die van Roeleey bleek de juiste.

mvg Eland
 
nee guido, zoals al beschreven begon het pas nadat ik van de snelweg afging. ( dit was na bijna een uur tuffen)
Maarrrrrrrrrr na een beetje morrelen aan de koppelingskabel bleek het probleem zichzelf idd opgelost te hebben. Misschien nog eens een keertje een ander kabeltje er aan hangen....
De koppeling slipt ( zoals ik ook al aangaf te voelen) dus niet echt.
bedankt voor al jullie reacties, die van Roeleey bleek de juiste.

mvg Eland

Als je aan de koppelingskabel trekt, of hem verkeerd afstelt, slipt je koppeling nog steeds hoor. Dat het dan niet door de platen of de veren komt, dat is dan wel weer helemaal waar ;)

Het is opgelost, daar gaat het om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan