Spy 5000m met sensor

wolfstah

MF'er
10 mrt 2012
96
0
Rotterdam
Hallo mensen van MF,
ik heb sinds kort een alarm systeem besteld maar kom er helaas niet in uit voor mijn motor.
ik heb een YZF 750R uit '93.
ik snap niets van die bedrading alles is bijna ingetaped waarschijnlijk is dit standaard of door de vorige eigenaar.
Heeft iemand ervaring met het instaleren van dit systeem?
Of iemand bekend met de bedrading van deze motor?

BVD
 
gister ingebouwd, en nog weinig problemen....

rapporteer je over een maand je of 2 weer?


ik denk dat het je met elk merk alarmsysteem wel goed en minder goed werkende installaties hebt, dit zal denk ik ook te maken hebben met hoe het een en ander aangesloten wordt.

maak je bijvoorbeeld verbindingen met die blauwe aftakblokjes, is de kans op storingen bijvoorbeeld wel groter dan als je alles netjes soldeert en voorziet van een krimpkous.

mijn motor heeft ook een alarmsysteem (spyball) en deze heeft nog nooit problemen veroorzaakt, terwijl ik ook zat andere verhalen heb gehoord over deze fabrikant...
 
Alles valt of staat met de correcte installatie.

Als je (net als beun de haas) het alarm in de kabelboom knutselt met van de leuke ampjes etc dan weet je dat je problemen kunt krijgen.

Als je, net als ik, het alarm volledig in de kabelboom integreert op de goede manier met gebruikmakende van de goede connectoren is er niets aan de hand.

Mijn alarm zit er al 10 jaar in. :W

Maar ben het wel met Bas eens, als je ziet hoe sommige alarmen ingebouwd worden bij de dealer. Zelfs de alarmen, met certificaat, die ik gezien heb, vond ik bedroevend geïnstalleerd. :X

Maar ja, het is mijn vakgebied en de meeste monteurs hebben weinig op met elektra!

Marc
 
Inderdaad gewoon netjes solderen en krimpkous gebruiken, bij mijn dochter (scooter) en mijn motor werkt het al jaren zonder prolemen.
Startonderbreker, knipperlichten, afstandstarten alles is aangsloten.
Gewoon een goed alarm voor weinig geld.
Wel even je knipperlicht draden van alarm zekeren. Anders kunnen ze makkelijk sluiting maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan